قیمت و کاربرد های سنگ مرمر عسلی

قیمت و کاربرد های سنگ مرمر عسلی

قیمت و کاربرد های سنگ مرمر عسلی

یکی از شاهکارهای زیبای موجود در طبیعت، سنگ مرمر عسلی می باشد. سنگی زیبا که در بین عموم طرفداران خاص خودش را دارد. سنگ مرمر از دیرباز در بین ملل مختلف نشان ثروت و قدرت بوده است.این سنگ در طبیعت به رنگ ها و انواع متخلفی وجود دارد. سنگ مرمر سبز، مرمر آبی، مرمر صورتی، سفید و مرمر عسلی از شاخص ترین انواع مرمر است. سنگ مرمر عسلی در اغلب بناهای اعیانی مشاهده می گردد. این نوع مرمر تا حدودی کمیاب است، بنابراین قیمت آن نسبت به سایر انواع کمی بالاتر می باشد. در ادامه به بررسی بیشتر ویژ گی های این سنگ زیبا خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله با درکاو همراه باشید.

خاصیت های مهم مرمر عسلی

این سنگ علاوه بر زیبایی خیره کننده خود، مانند بسیاری از مرمرها، در برابر سایش مقاومت دارد. این خاصیت باعث شده که در فضاهای زیاد و متنوعی قابل استفاده باشد. تخلل بسیار کم مرمر عسلی، باعث درخشش و زیبایی کم نظیر آن شده است. به طوری که جلای شیشه ای جذاب این سنگ می تواند به زیبایی نور را منعکس کند. همین ویژگی جلوه مرمر عسلی را خیره کننده کرده است. یکی دیگر از ویژگی های کاربردی این سنگ، قابلیت صیقل پذیری بالا و شکل گیری آسان آن است. شما می توانید مرمر عسلی را به هر شکلی که مد نظرتان است؛ برش بزنید. به همین دلیل کارآیی این نوع مرمر نسبت به سایر انواع مثال زدنی می باشد.

قیمت و کاربرد های سنگ مرمر عسلی

تنوع در رنگ

سنگ مرمر عسلی به صورت تک رنگ و یا رگه دار در بازار یافت می شود. انواع رگه دار مرمر عسلی با طرح های گوناگون دارای جلوه خاصی می باشند. رگه های موجود در این سنگ به رنگ های مختلف دیده می شود. اما دو رنگ سفید و قهوه ای در مرمر عسلی بیشتر دیده می شود. مرمر عسلی با رگه های سفید در تولیدات سنگی بسیار فراوان بوده و جذابیت فوق العاده ای دارد.برخی از ترکیبات رنگی مرمر عسلی در بازار با عناوین و نام های مختلف شناخته می شود. به عنوان مثال اگر رگه های موجود در این سنگ، ترکیبی از  رنگ های سفید و قهوه ای باشد؛ به آن مرم کاپوچینو گویند.

کاربرد سنگ مرمر عسلی در ساختمان

با توجه به اینکه مرمر عسلی از قابلیت شکل پذیری بالایی برخوردار است. کاربرد آن در موارد مختلف بسیار خواهد بود. به عنوان مثال از این سنگ می توان در ساخت مجسمه های سنگی لوکس استفاده کرد. علاوه بر این استفاده از مرمر عسلی در ساخت ستون های بناهای عظیم و شیک، سنگ فرش ها و انواع تزئینات ساختمانی کاربرد دارد. همچنین از این سنگ زیبا در طراحی فضای آشپزخانه نظیر کانترتاپ، رو کابینتی و … استفاده می شود. به طور کلی از سنگ مرمر عسلی در طراحی و دکوراسیون داخلی انواع سالن های اجلاس ،تالار ها، لابی هتل و برج های لوکس کاربرد دارد. به عبارت دیگر هر زمان طراح بخواهد یک فضای لاکچری را به نمایش بگذارد؛ حتما از مرمر عسلی استفاده خواهد کرد.

قیمت و کاربرد های سنگ مرمر عسلی

اهمیت در معماری داخلی

اجایگاه و اهمیت سنگ مرمر عسلی در معماری داخلی قابل چشم پوشی نخواهد بود. این سنگ زیبا در طراحی داخلی و هنر معماری اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از این سنگ به صورت تک و یا به صورت ترکیبی در کنار انواع سنگ مرمر دیگر زیبای هنری طرح را صد چندان خواهد کرد.

ضمن اینکه مرمر عسلی هم در فضاهای کوچک قابل استفاده است و هم در فضاهای بزرگ. این سنگ جهت اجرای  همه سبک های معماری اعم از مدرن، کلاسیک و سلطنتی مناسب خواهد بود. از سنگ مرمر عسلی می توان به عنوان سنگ کف، تزئینات سنگی، دیوارو غیره بهره برد. لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین قابلیت های این سنگ به لحاظ معماری، امکان هماهنگی بالای رنگ مرمر عسلی با مبلمان و لوازم منزل می باشد. این سنگ با بسیاری از طیف های رنگی، هارمونی زیبایی بوجود خواهد آورد. به عبارت دیگر با استفاده از این سنگ خیلی مهم نیست که مبلمان شما چه رنگی باشد؛ استخوانی، طلایی یا قهوه ای فرقی نمی کند. مرمر عسلی همیشه و با هر سبکی جلوه خاص خودش را خواهد داشت.

یکی رنگ های منحصر به فرد سنگ مرمر عسلی، رنگ گرم آن است. استفاده از این رنگ جهت طراحی معماری کاربری های مختلف اعم از؛ مسکونی، ویلایی، هتل ها و … بسیار مناسب می باشد. به طور کلی سنگ های مرمر با رنگ روشن،  به دلیل لکه پذیری بالا مناسب سنگ فرشفضاهای پرتردد نیستند. اما مرمر عسلی به رغم قرار گرفتن در گروه سنگ های مرمر روشن، برای مکان های پر تردد هم مناسب بوده و لکه ها را به میزان کمی نشان می دهد.

زیبایی منحصر به فرد سنگ مرمر عسلی

این سنگ را می توان به تنهایی و یا در کنار سایر سنگ ها در طراحی به کار برد. ترکیب سنگ مرمر عسلی با مرمر سفید یا قهوه ای بر جذابیت فضای شما خواهد افزود. همچنین استفاده از این سنگ در کنار سایر متریال ها نیز چشم نواز خواهد بود. قرار گرفتن سنگ مرمر عسلی در کنار چوب، زیبای و جلوه خاصی دارد. اگر می خواهید آشپزخانه ای گرم و دلپذیر داشته باشید از این ترکیب فوق العاده غفلت نکنید. استفاده از کانتر و رو کابینتی از جنس مرمر عسلی، در کنار کابینت های چوبی، نشان دهنده سلیقه بی نظیر شماست.

قیمت و کاربرد های سنگ مرمر عسلی

قیمت سنگ مرمر عسلی

به طور کلی عوامل بسیاری در تعیین قیمت انواع سنگ، اثرگذار می باشد. پارامترهای رنگ، طرح، کیفیت، ابعاد و فناوری مورد استفاده جهت تولید از جمله مهم ترین عوامل موثر در تعیین قیمت سنگ است. سنگ مرمر عسلی به دلیل کمیاب بودن و زیبایی خیره کننده، در زمره سنگ های گران قیمت به حساب می آید. اما در مقایسه با سنگ مرمر سبز و آبی مقرون به صرفه تر است. دقت کنید که مرمر عسلی به مرمر پرتقالی بسیار شبیه است. بنابراین در هنگام اخذ قیمت و خرید اطمینان حاصل کنید که سنگ انتخابی شما حتما سنگ مرمر عسلی باشد. چرا که قیمت این نوع سنگ مرمر با هم متفاوت می باشد.

خرید سنگ مرمر عسلی

همانطور که ذکر شد مرمر عسلی در طبیعت به ندرت یافت می شود. کشورهای ایران و ایتالیا از مهمترین منابع استخراج و تولید این نوع سنگ در کل جهان می باشند . چنانچه هدفتان خرید مرمر عسلی است؛ توصیه می کنیم به دلیل کیفیت بالای مرمر ایرانی، این سنگ را خریداری نمایید. مرمر عسلی ایرانی علی رغم داشتن کیفیت عالی و زیبایی خاص، در قیاس با مرمر عسلی ایتالیا قیمت مناسب تری دارد. از جمله منابع مرمر عسلی تولید شده در ایران می توان به عسلی زنجان، خراسان، اصفهان، یزد اشاره کرد. این معادن دارای با کیفیت ترین سنگ های مرمر عسلی کشور می باشند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. سپاس که تا انتها با درکاو همراه بودید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما در خصوص نحوه انتخاب سنگ مناسب و خرید انواع سنگ ساختمانی خواهند بود.