قیمت و کاربرد های سنگ مرمر قهوه ای 

قیمت و کاربرد های سنگ مرمر عسلی، شاهکار زیبای طبیعت

یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین سنگها، سنگ مرمر قهوه ای است که به خاطر رنگ زیبایش دارای جذابیت خاصی است. در این مقاله از صنایع سنگ درکاو تلاش داریم تا  شما را با سنگ مرمر آشنا کنیم. چنانچه می خواهید  از سنگ مرمر در دکوراسیون و تزئینات و ساخت و ساز منزل  یا  محل کار خود استفاده نمائید پس با ما همراه شوید تا با جزییات این سنگ نیز آشنا گردید.

از زمانهای دور تا کنون سنگ مرمر در ساختمانها و بناها و در کل ساخت و ساز استفاده میشد و نمادی زیبا  از ثروت و خوش سلیقه بودن افراد می باشد. زیبایی بی نظیر  و ویژگی منحصر به فرد این سنگ سبب شده تا در خیلی از بناهای تاریخی ،کاخ ها، زیارتگاه ها و …می شود نمونه هایی از این سنگ را دید. در کل سنگ مرمر یک سنگ طبیعی و درخشان  و کاملا نورانی است که با منعکس کردن خود نور زیبایی منعکس میکند.
این سنگ حاوی رگه های رنگی داخل خود می باشد که به خاطر بودن ترکیبات گوناگون مثل آهن، منیزیم، آهک و … به وجود آمده ، واین امر نه تنها زیبایی بی نظیری را به وجود اورده بلکه شرایطی را مهیا کرده تا شما با هرگونه سلیقه ای  مرمر با رنگ مد نظر را انتخاب نمائید.

از نمونه سنگهای پرطرفدار که خیلی زیاد در ساخت و ساز وجود دارند و درصد استفاده از آنها زیاد است می توان به سنگ مرمر قهوه ای، سنگ مرمر دودی، سنگ مرمر عسلی و سنگ مرمر سفید اشاره نمود.همچنین در زمره رنگهای فانتزی هم میتوان  سنگ مرمر صورتی و سنگ مرمر پرتقالی یاد کرد که در حال حاضر بین  جوانان طرفداران بیشماری دارد.از نمونه سنگ هایی که برای ساختمانهای شیک تهیه می شود میتوان به  سنگ مرمر سبز و سنگ مرمر آبی اشاره کرد.

مرمر قهوه ای

 

مشخصات سنگ مرمر قهوه ای

سنگ مرمر قهوه ای همانند خیلی از سنگهای  مرمر دارای جلای شیشه ای است  و توانایی که این سنگ در صیقل کاری دارد سبب شده تا این سنگ ها با سطحی کاملا صاف و هموار و آینه ای شکل؛ راهی بازار شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

زیبایی بی نظیر و جلای موجود در سنگ مرمر آن را به موردی مناسب جهت مدلهای گوناگون تزیینات ساختمانی تغییر داده است. علاوه بر موارد ذکر شده در مورد سنگ مرمر باید گفت که استحکام خیلی عالی  در مقابل سایش بوده و همین امر سبب شده تا در کف، راه پله ها و … با قابلیت بالا طول عمر طولانی مورد بهره وری قرار بگیرد. ذات سنگ مرمر قهوه ای همانند خیلی از سنگ های دیگر طبیعی گرم می باشد.

سنگ مرمر قهوه ای در ابعاد مختلفی در بازار عرضه می شود. و قابلیت برشکاری خوبی دارد. شما می توانید بر اساس سلیقه و فضای مورد نظر خود، ابعاد مناسب را انتخاب کنید. همچنین این خاصیت باعث شده است تا این سنگ در ساخت مجسمه ها، ستون ها و … مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ مرمر در گروه سنگ ها که دارای تخلخل خیلی کم هستند قرار دارد. تخلخل کم یعنی حاوی ساختار فشرده و نفوذ ناپذیر در سنگ است. این ویژگی سبب شده تا سنگ های مرمر تبدیل به سنگ های بسیار قوی  شده که دارای عمر طولانی باشند. تخلخل خیلی کم سطح یعنی  نفوذ بسیار کم میکروب وهر گونه  آلودگی به درون سنگ است. در حقیقت سنگ های مرمر معمولا خیلی بهداشتی تر بوده و  این به یعنی امکان بهره وری از این سنگ در اماکن عمومی وجود دارد.

سنگ مرمر شبیه همه سنگ ها به خاطر جلای شیشه ای، لک پذیر است. البته یکسری رنگ های تیره آن مانند رنگ قهوه ای، ممکن است شما را با این مشکل روبرو نکند. البته در حال حاضر بودن مراکز خدماتی کف سابی گوناگون، مساله لکه بر روی سنگ را از سر راه برداشته است.

سنگ مرمر قهوه ای در دکوراسیون داخلی

یکی از مزایای سنگ های مرمر در این است که هیچگونه محدودیتی جهت استفاده در بخش های گوناگون بنا را ندارد. مصرف کننده می تواند از این سنگ در کف، ستون ها، سنگ های روشویی، تزیینات روی دیوار و … استفاده و بهره لازم را ببرد. البته به خاطر اثرگذاری اسید ها روی جلای سنگ های مرمر، پیشنهاد می گردد در صورت لزوم استفاده از این سنگ در مکانهایی همانند آشپزخانه دقت خیلی زیادی نمایید. از لحاظ ظاهر هم سنگ مرمر قهوه ای جهت بهره بردن در بناهای مسکونی، تجاری، مزون ها، آرایشگاه ها، اماکن مذهبی و … این رنگ فوق العاده و ایده آل می باشد.

به سادگی می شود با هر گونه سلیقه ای سنگ مورد نیاز را تهیه کرد و شما می توانید مصالح و یا حتی لوازم مورد نیاز داخل منزل را با آن ست کنید. یکی از رنگهای پرطرفدار برای استفاده متنوع و دکوراسیون داخلی در کل جهان رنگ قهوه ای می باشد.چنانچه جز آن دسته از اشخاص علاقمند به دکوراسیون داخلی می باشید آن هم از نوع سلطنتی و کلاسیک پیشنهاد می شود حتما از سنگ مرمر قهوه ای در ساختمان خود استفاده کنید. در خیلی از طرح های امروزی و پیشرفته  از ترکیب شدن سنگ مرمر قهوه ای با چوب جهت تزیین بهره میبرند که یک کار فوق العاده بی نظیر ارائه می دهد چنانچه با نورپردازی های گوناگون همراه باشد زیبایی این سنگ را دو چندان خواهد کرد.

مرمر قهوه ای در دکوراسیون داخلی

قیمت و نکات خرید سنگ مرمر قهوه ای

چنانچه قصد خرید سنگ مرمر قهوه ای را دارید، ضروی است است نکاتی را در این زمینه یادآوری کنیم. بهترین و با کیفیت ترین سنگ های مرمر در کشورهای ایران و ایتالیا استخراج می شوند. متنوع بودن رنگ در بین سنگ های مرمر ایرانی خیلی زیاد است. اغلب مواقع هزینه و قیمت سنگ مرمر قهوه ای ایرانی خیلی به صرفه و مناسب است. سنگ مرمر قهوه ای در معدنهای گوناگون در ایران و با کیفیت فوق العاده و در عین حال ظاهری زیبا استخراج می شود. معدن های سنگ مرمر قهوه ای استان اصفهان، منطقه جندق و استان کرمان در ایران زبان زد و معروف هستند.

علل خیلی زیادی روی قیمت این سنگ اثر گذار است، یکی از بیشترین عوامل تاثیر گذار ، ظاهر سنگ و رگه های متنوع موجود در آن است. از دیگر ویژگیهای سنگ های مرمر قهوه ای این است که تک رنگ نبوده و احتمال اینکه رگه های سفید و عسلی در آن یافت شود خیلی زیاد است. این رنگ ها سبب می گردد تا در بازار اسامی دیگری هم جهت استفاده از این سنگ ها به کار برده شود. بعنوان نمونه سنگ مرمر قهوه ای شکلاتی حاوی رگه های روشن خیلی کم است . همچنین قیمت سنگ مرمر قهوه ای به اندازه و ابعاد سنگ بستگی دارد و در نوع انتخاب موثر است. سنگ های مرمر با ابعاد خیلی بزگ قیمت بالاتری در مقایسه با سنگ های با ابعاد خیلی کم دارند.

چنانچه بخواهیم  از لحاظ رنگ و اثر گذاری آن بر قیمت سنگ مرمر صحبت کنیم، اغلب قیمت دو مدل سنگ مرمر سبز و قیمت سنگ مرمر آبی از سنگ مرمر قهوه ای خیلی بیشتر بوده وهمچنین در مقابل ان  قیمت مرمر پرتقالی و صورتی هم اغلب  کمتر می باشد. البته همانگونه که گفته شد علل خیلی زیادی روی قیمت سنگ مرمر موثر هستند و احتمال مقایسه های گفته شده نمی تواند همواره صادق باشد.. قیمت سنگ مرمر سفید نیز دارای تنوع خیلی زیادی است و اغلب سنگ های به طور کامل سفید که بدون رگه های رنگی و ناخالصی هستند از قیمت بیشتر در مقایسه با مرمر قهوه ای می باشند. کلا چنانچه به دنبال انتخاب سنگ های مرمر تک رنگ می باشید که رگه های رنگی خیلی کم داشته باشند، ضروری است تا مبلغ بالاتری پرداخته گردد زیرا فراوانی سنگ های مرمر تک رنگ خیلی کم و محدود است. مرمر های قهوه ای که دارای یک رنگ بوده و همچنین فاقد رگه های روشن هم اغلب با قیمت بالاتری عرضه میگردند.