صادرات سنگ ساختمانی

صادرات سنگ ساختمانی
صادرات سنگ ساختمانی

آیا شما هم از مزایای بالای صادرات سنگ ساختمانی به سایر کشورها اطلاع دارید؟ آیا در جریان هستید که بازار صنایع  صدور سنگ در سال های اخیر خیلی مورد علاقه بوده و بسیار پرطرفدار شده است؟ شما هم این توانایی را دارید که مطالب موجود در این وب سایت را بخوانید و تا انتهای مقاله ما را همراهی نموده و اطلاعات خیلی مفیدی را در مورد صادر شدن سنگ ساختمانی حاصل نمایید.

کشور ما ایران یکی از پر اهمیت ترین  و معروف ترین کشورها در بحث تولید سنگ های تراورتن و مرمریت است که و در این زمینه موفق عمل نموده و توانسته است رتبه خود را در جهان به چهارم ارتقا دهد. در سال های اخیر هم خیلی  از کاوشگران  به دنبال بررسی های که روی صادرات سنگ به دیگر کشورهای جهان انجام داده بودند در این باره به نتایج خیلی خوبی رسیدند. از پر اهمیت ترین نتیجه های به دست آمده حاصل از این تحقیق ها می شود  به پرطرفدار بودن سنگ ایرانی در بین واردکنندگان خیلی از کشورهای دنیا اشاره نمود. این امر هم باعث شده  تا خیلی از افراد در کشورمان به دنبال برترین و با کیفیت ترین سنگ برای صادر کردن  و همچنین رسیدن به هدف در بازارهای گوناگون باشند. از پر اهمیت ترین و اساسی ترین بازارهای هدف می شود به گزینه های زیر اشاره داشت:

  • صادرات سنگ به اروپا
  • صادرات سنگ به عراق
  • صادرات سنگ به ترکیه
  • صادرات سنگ به گرجستان
  • صادرات سنگ به ارمنستان
  • صادرات سنگ به امارات
  • صادرات سنگ به قطر
  • صادرات سنگ به عمان

صادرات سنگ ساختمانی

کشورها و بازارهای هدف که در بالا ذکر شده است، علاقه خیلی زیادی به صادر کردن  سنگ ساختمانی داشته و به شدت از آن استقبال دارند و این قضیه توانایی زیادی در  اثر گذاری خیلی زیاد در مقدار صادرات و فروش سنگ ساختمانی خواهد داشت. همینطور این مورد را هم مد نظر بگیرید که صادرکردن  سنگ به هر کدام از این کشورها لازمه آن پیروی کردن  از یک سری قوانین آنها بوده  که هر کشور و شرکت یا فرد  صادرکننده ای باید به این موردها باید به شدت توجه و عنایت لازم را داشته باشد. در ادامه مقاله نیز تلاش بر آن است تا در مورد پراهمیت بودن و ضروری بودن صادرکردن سنگ ساختمانی توضیحات مفید و بیشتر را خدمت شما ارائه گردد.

لیستی از اسامی بهترین سنگ ها برای صادرات

در سالیان اخیر کشور ما شاهد صادر کردن سنگ به اهداف مختلف آن هم به میزان زیاد خیلی زیاد بوده است که یکی از پر اهمیت ترین و معتبرترین کشورهای صادراتی در زمینه  سنگ است و این قابلیت را دارد که با صادر شدن  سنگ ساختمانی خود به خیلی از کشورهای جهان ،باعث به وجود امدن فرصت های شغلی خیلی زیاد برای جوانان گردد. همینطور  این را هم مد نظر داشته باشید که جهت صادرات سنگ به سمت  بازارهای هدف،باید از سنگ های خیلی پرتنوع  استفاده گردد که البته خیلی از این سنگ ها با عنایت به نوع نیاز و متقاضیان در بازارهای هدف در حال بار گرفتن و حمل و نقل خواهد بود. از با اهمیت ترین و کم نظیرترین سنگ های قابل استفاده در صنایع صادرات محصولات زیر در نوع خود جذابیت داشته و توجه خیلی از کشورها را به خود جلب کرده اند:

  • مرمریت مشکی نجف آباد
  • مرمریت لاشتر
  • مرمریت دهبید
  • مرمریت خوی
  • سنگ چینی ازنا
  • سنگ چینی الیگودرز
  • مرمریت پرشین سیلک
  • مرمر پرتقالی
  • مرمر سبز
  • مرمر آبی
  • سنگ تراورتن آتشکوه

ضروری است که یادآوری گردد که در بین سنگ های فوق ، سنگ مرمریت خوی، مرمر آبی، مرمر سبز و مرمر مشکی نجف آباد سهم خیلی زیادی  در صدور سنگ ساختمانی داشته و همچنین حجم خیلی زیادی از این سنگ ها به طرف کشورهای گوناگون همانند ترکیه، ارمنستان، عمان و قطر می باشد.

صادرات سنگ ساختمانی

سهم صادرات سنگ ساختمانی در اقتصاد کشورمان

از اهم موضوع هایی که در این روزها با دقت خیلی از اقتصاد دانان جهان روبه رو بوده نظر خیلی ها را به سمت خود جذب نموده است، با اهمیت بودن صادرات سنگهایی بی نظیر از سوی کشور ایران است و لازم به ذکر است که در این زمینه بحث و تحقیقات خیلی زیاد هم از سمت اقتصاد دانان صورت گرفته است. که در نهایت به نتیجه جالبی  رسیده اند  وان این است که اگر بشود به برترین و بالاترین صورت ممکن اقدام های لازم را جهت صادرات سنگ ساختمانی انجام دهیم ، می شود گفت که از منفعت های خیلی عالی هم برخوردار خواهیم شد. در سالیان اخیر با دقت به بالا رفتن ساخت و سازها در کشورهای ذکر شده و بازار هدف به همان اندازه صادرات و فروش هم از اهمیت بسیار خیلی زیادی برخوردار گردیده است.

اشخاص وارد کننده و افراد  مصرف کننده این سنگ ها، با عنایت به قابلیت و علاقه ای که به طرحهای متنوع در دکوراسیون های داخلی و خارجی ساختمان های از خود نشان داده اند نهایت استفاده از این سنگها را برده اند.زیبا بودن و جذابیت و مهمتر از آن استحکام خیلی زیاد هر کدام از سنگ های دکر شده مورد تعریف و تایید خیلی از مصرف کنندگان بوده پس بنابراین شما هم میتوانید یکی از مصرف کننده های سنگ ها در ساخت و سازهای خود باشید. در کشورهای اروپایی جهت ساختن سالن های گوناگون و کاخ های خود، از مدلهای مختلف سنگ های صادراتی از طرف ایران را در اولویت های کار خود قرار داده و بهره می برند.

قوانین مورد توجه در صادرات سنگ

هر گونه صادرات و وارداتی لازمه آن در این است که از یک سری  قوانین و مقررات مهم و اساسی پیروی کند چنانچه بازرگانان و صادرکنندگان به این قضیه توجه ودقت کافی را نداشته باشند ، به احتمال خیلی زیاد کارت بازرگانی آنها نه تنها به مشکل برمیخورد حتی امکان باطل شد آن نیز می باشد. صدور سنگ ساختمانی هم حاوی پیروی از یک سری قوانین ومقررات بوده است. متاسفانه خیلی از شرکت ها سنگ های صادر شده را به صورت خام وارد بازار و ارسال می کنند که این موضوع حتما هم از سود تولید شده کشورمان خواهد کاست و هم درآمدهای ارزی را نیز به پایین ترین حد خود می رساند.

خیلی از کشورهای فعال در بازار هدف پس از ورود سنگ های صادراتی ایرانی، با انجام دادن یک سری کارها و پردازش ها و همچنین عملیاتی که روی  این سنگ ها صورت میگیرد مجدد همین سنگ ها را با همان فرآورده های دوباره به کشور خودمان ارسال می کنند که این قضیه به وسیله خیلی از شرکت های چینی شکل گرفته و به این دلیل پیشنهاد می شود که صادر کردن سنگ ساختمانی آن هم  به صورت خام انجام نشود تا کشور ما هم سهمی در سودآوری به اندازه نیاز را نیز در زمینه صادرات به  دست آورد. چنانچه هرکدام از شرکت های صادر کننده این توانایی را از خود بروز دهد که بتواند از کلیه این قوانین پیروی کند، این قابلیت وجود دارد که به صورت برتر از مزایای سنگ صادراتی برخوردار گردیم.