بررسی صادرات سنگ به اروپا

بررسی صادرات سنگ به اروپا

صادرات سنگ ساختمانی: صادرات سنگ به اروپا

آیا جزئیات صادرات سنگ به کشورهای اروپایی برای شما حائز اهمیت است ؟ آیا می خواهید بدانید که جهت صادرات شدن  سنگ ساختمانی به اروپا از چه سنگ ها استفاده می گردد؟ شما به راحتی می توانید مطالب و مقالات این وب سایت را  دنبال کنید و از این روش اطلاعات خیلی خوبی  در همین زمینه صدور این محصولات به قاره اروپا به حاصل نمایید.

ایران دارای یکی از قدرتمندترین صنایع در جهان به حساب می آید که چنانچه دولت این توانایی را داشته باشد همچنین نظارت دقیق و برنامه ریزی های مورد نیاز در این زمینه فراهم شود، بدون تردید خواهد توانست اندازه صدور سنگ  را به صورت  قابل توجهی زیاد کند.

فهمیدن این موضوع بسیار حائزاهمیت است بدانیم کشور ایران در طول تاریخ وگذشت زمان دچار تحریم ها و بحران های فراوان شده است که هر یک از این تحریم ها سبب بروز آسیب های خیلی شدیدتری  برای صدور سنگ ساختمانی به کشورهای گوناگون ایجاد نموده است. ضروری است اشاره شود که خیلی از اشخاص صادر کننده  هم سنگ های تولید شده را به صورت خام و بدون هیچ گونه صیقل کاری و برش دادن صادر کرده که همین قضیه خواهد توانست باعث کم شدن ارزش کار شود و از سمتی کشورهای گوناگون دیگر از جمله آنها ترکیه با تغییراتی که بر روی سنگ های وارداتی که از ایران به آنجا می رسد، این محصول را تحت عنوان محصول جدید مجدد به خودایران صادر کرده و همین امر باعث شده است تا آسیب های جدی بر روی اقتصاد کشور بگذارد.

یکی از برترین و پرطرفدارترین اهداف جهت صدور سنگ که می شود به آن اشاره کرد صادرات سنگ به کشورهایی همچون  عراق، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، امارات، قطر، عمان و به اروپا می باشد.

ایران  از لحاظ معادن  سنگهای ساختمانی جز هشتم کشور دنیا می باشد.  و این باعث شده از پتانسیل قدیم برای صادرات سنگ های ساختمانی به خصوص کشورهای اروپایی باشد. در نظر داشته باشید که کشور ما محصولات کمیبرای صادر کردن به کشورهای اروپایی دارد. با این حال می توان از فرصت صادرات سنگ اروپا نهایت استفاده کرد.

کشور ما تقریباً نزدیک به ۸۰ درصد سنگ های ساختمانی را دارد. و در کشور ما استخراج می شود. البته این سنگ ها کیفیت بالایی دارند، که می تواند سود خوبی را در حوزه صادرات سنگ برای کشور ما داشته باشد.

برای صادرات سنگ چه مزایای و مشکلات وجود دارد؟

کشور ما که با سنگ های ویژه ای مثل مرمرسفید، کبود و دودی  وجود دارد، پتانسیل بسیار زیادی برای رشد سرمایه گذاری می باشد.

یکی از بزرگترین مشکلات صادرات سنگ موانع گمرکی و مراحل اداری آن می باشد. با این حال این مشکلات را می‌توانید با کارشناسان بازرگانی برطرف نمایید.

همانگونه که می بینید یکی از حائز اهمیت ترین نیات در بازارهای ایران صدور سنگ به اروپارا شکل داده و همین موضوع قابلیت آن را داشته که خیلی از صادرکنندگان بادقت بیشتری روی سنگ و تولید آن داشته تا بتوانند آن را به سمت خود جذب نمایند.با ما همراه باشید چون قصد داریم  در ادامه مقاله در خصوص چگونگی  صادرات سنگ به کشورهای اروپا و مزایای در ارتباط با صادرات سنگ ساختمانیتوضیحات بیشتر و به بحث و بررسی بپردازیم.

بررسی صادرات سنگ به اروپا

صادرات سنگ به اروپا

یکی از بهترین و بی نظیرترین اهداف صدور سنگ به کشورهای اروپایی به وسیله  شرکتی به نام لیبرا انجام می پذیرد چون توانایی خرید برای  در این قاره برای افرادمصرف کننده خیلی زیاد بوده و این موضوع باعث شد تا در حال حاضر شرکت های خیلی زیادی در تمام دنیا دنباله رو صدور سنگ ساختمانی به اروپا می باشد. صدور سنگ به کشورهای اروپا یکی از سودمندترین فعالیتهای عالی در کشور محسوب می شود که در حال حاضر و با وجود داشتن تحریم های اجرایی در  کشور ایران بازهم  سعی بر آن است که با بهره بردن از روش های ترانزیتی در سایر کشورهای همسایه، این محصول تولید شده  را در اختیار مصرف کننده ها در سایر  اروپا رسانده شود که بازهم در این وضعیت به مشکلاتی همچون قوانین سرسخت مواج شدیم. البته به این قضیه توجه داشته باشید که محبوبیت و پرطرفدار بودن سنگ های صادر شده از  ایران در بین افرادمصرف کننده در این قاره خیلی بالا است که همین جریان نشاندهنده این است که ما صادر کننده خیلی خوب و به نام ازسمت  قاره اروپا می باشیم.

بررسی صادرات سنگ به اروپا

اهمیت ورود به بازار اروپا برای صادرات سنگ

از پراهمیت ترین و اساسی ترین موضوع های که باعث شده تا ورود سنگهای ایران به بازار کشورهای  اروپا جهت صادر کردن سنگ در  اولویت بالایی باشد و مهم جلوه کند فروش فوق العاده  این محصولات در بین مردم ساکن در این قاره است. صادر کردن سنگ به اروپا در کشورهایی همچون آلمان، مجارستان، سوئد و اسپانیا خیلی زیاد متداول است. تمامی تلاش ایران هم در این استکه با مد نظر داشن همه قوانین و مقررات مورد نیاز جهت صدور  سنگ ساختمانی به قاره و کشورهای اروپا، بعنوان یکی از معروفترین کشورهادر این زمینه محسوب شود.

سود دهی خیلی زیاد و همچنین استقبال زیاد اروپاییان از سنگ های ایرانی  یکی از با اهمیت ترین و اساسی ترین موردهایی است که باعث شده  مهم بودن ورود  این بازار  از اهداف بالا باشد. همینطور با عنایت به این که اندازه استفاده کشورهای اروپایی از سنگ های متنوع در ساخت و سازهای ساختمانی خیلی زیادتر از کشورهای دیگر است و همین موضوع  سبب شده تا  اندازه فروش و صادرکردن سنگ به این قاره به صورت  خیلی زیاد افزایش یابد.

مزیت های صادرات سنگ به اروپا

از پراهمیت ترین و بارزترین فعالیتهایی که باعث  شده است تا خیلی از اشخاص دنباله رو  برترین و مناسب ترین گزینه و بهترین فرصت جهت صدور سنگ به اروپا بوده، که مزایای خاص آن است. به این مورد توجه زیادی شده که خواص و فایدهای صدور سنگ ساختمانی به اروپا را می توان یکی از عظیم ترین  آیتم های پیشرفت جهت صدور عالی سنگ ساختمانی به حساب می آید. از پر اهمیت ترین خواص صدور سنگ ساختمانی به اروپا موارد زیر هم می تواند باشد::

–        به دست آوردن فرصت عالی در  بازارهای جدید بین کشورهای اروپایی

–        افزوده شدن استخراج ناخالص ملی کشورمان

–        به وجود آوردن فرصت های شغلی خیلی زیاد در کشورمان

–        کمک  کردن به برندشدن سنگ ایرانی پیش اروپاییان

–        زیاد شدن و بالابردن ارز ورودی به کشور ایران

انواع سنگ ها در پروسه صادرات سنگ به اروپا

در بخش های قبل گفته شد که صادر شدن سنگ به کشورهای اروپایی یکی از بهترین و داغ ترین موضوع هایی است که در حال حاضر مورد اهمیت و دقت خیلی از صادرکنندگان بوده و به نوعی آن را به سمت خود جذب می نماید. از طرف  دیگر کشور ایران هم با وجود متنوع بودن خیلی زیاد در همین زمینه سنگ های ساختمانی قابلیت آن را دارد تا به نیازهای خیلی فراوان پاسخی در خور شان بدهد. از پراهمیت ترین و اساسی ترین ترین سنگ های که مورد استفاده بوده و صدور این سنگهای  ساختمانی به اروپا برای ایران ذینفع می باشد می توان  به موارد زیر اشاره داشت:

–        مرمریت مشکی نجف آباد

–        مرمریت لاشتر

–        مرمریت دهبید

–        مرمریت خوی

–        سنگ چینی ازنا

–        سنگ چینی الیگودرز

–        مرمریت پرشین سیلک

–        مرمر پرتقالی

–        مرمر سبز

–        مرمر آبی

–        سنگ تراورتن آتشکوه

این  یک فهرست  عالی از  انواع سنگ هایی است که در پروسه ی صدور سنگ به اروپا خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. هریک از این سنگ های ذکر شده از برترین و بی مانند ترین خصوصیات خاص خود برخوردارند و برای خریداران هم خیلی مهم است که این ویژگیها در سنگ وجود داشته باشد.

بررسی صادرات سنگ به اروپا