قیمت و خرید سنگ مرمر سبز

سنگ مرمر سبز

ویژگی های مهم سنگ مرمر سبز

رنگ بسیار زیبای مرمر سبز از مهم ترین ویژگی های بصری این سنگ شناخته می شود. زمینه سبز با رگه های سفید و طلایی این سبز زیبا را چشم نواز تر کرده است.به جز زیبایی مرمر سبز دارای خواص بی نظیر دیگری نیز می باشد. بافت سخت و مقاوم، تخلل مناسب و حلالیت آن از خواص مهم این سنگ ارزشمند است. همچنین قابلیت صیقل پذیری بالا و کم نظیر مرمر سبز به شما امکان فوق العاده ای می دهد. شما می توانید این سنگ را تا اندازه آینه ای شدن صیقل دهید.

کاربردهای مرمر سبز در ساختمان

از خصوصیات کارآمد مرمر سبز می توان به قابلیت استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی اشاره کرد. طراحی سنگ فرش پروژه های لوکس، کف لابی و دیوارها، طراحی داخلی تالارها و اماکن مذهبی مهم ترین موارد کاربرد مرمر سبز می باشد.  همچنین استفاده به عنوان کانتر آشپزخانه، تی وی وال و سرویس های بهداشتی از دیگر موارد استفاده از سنگ مرمر سبز هستند.

کاربرد مرمر سبز در دکوراسیون داخلی

معادن استخراج مرمر سبز در ایران

مرمر سبز در بسیاری از مناطق ایران یافت می شود. یکی از شهرهای فعال در استخراج سنگ مرمر سبز آذر شهر می باشد. این شهر از توابع تبریز بوده و شمال غرب ایران قرار دارد. به جز آذر شهر، شهرهای دیگری چون شاهین دژ، عباس آباد جلفا، توران پشت و بورق یزد نیز در تولیذد مرمر سبز فعال هستند. روزانه چندین هزار تن کوپ از نمونه این نوع سنگ از کوه ها و معادن  استخراج و به کارخانه های سنگ فرستاده می شود.

اسلب سنگ اصفهان

شهر اصفهان یکی از نام آورترین شهرهای ایران در زمینه استخراج و تولید سنگ به خصوص سنگ اسلب می باشد. تولیدات سنگ این شهر علاوه بر ایران، در سراسر دنیا شناخته شده است. سنگ مرمر سبز از مهم ترین و با ارزش ترین مصالح سنگی تولیدی در کارخانه های سنگ اصفهان می باشد. علاوه بر کارخانجات سنگ، شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان نیز انواع مختلف سنگ های ساختمانی را تولید می کنند. برخی از مهم ترین انواع سنگ تولیذد شده در اصفهان عبارتند از: سنگ تراورتن، سنگ مرمریت، سنگ گرانیت، سنگ مرمر، سنگ چینی. این سنگ ها با کیفیت های متنوع استخراج می شوند. سنگ های تولیدی کارخانجات سنگ اصفهان به جز مصارف داخلی، در صادرات سنگ نیز کاربرد دارند.

تولیدات سنگی این شهر با فناوری های روز دنیا صورت می گیرد. برش و ساب زنی سنگ به روش اسلب یکی از مدرن ترین روش های تولید سنگ در دنیا می باشد. در این روش میزان پرتی سنگ استخراج شده بسیار پایین تر از روش های سنتی است. ضمن اینکه کیفیت سنگ های تولیدی به این روش بسیار قابل توجه می باشد. کارخانجات سنگ اصفهان با تولید سنگ اسلب با کیفیت، توانسته اند رضایت مشتریان خود را جلب نمایند.

 

معادن سنگ مرمر سبز

 

قیمت سنگ مرمر سبز

قیمت مرمر سبز بر اسا سپارامترهای مختلفی تعیین می گردد. پارامترهایی که با تغییر هر یک قیمت سنگ را نیز تغییر خواهد داد. برخی از مهم تری عوامل اثرگذار بر قیمت سنگ مرمر سبز عبارت اند از؛

  • اندازه و میزان بریده شدن سنگ
  • ضخامت سنگ در پایان تولید
  • مقدار رگه و یا ترک خوردگی در روی سطح سنگ
  • پولیش کردن آن و پرداخت نهایی سنگ
  • میزان کنتراست در رنگ

در پایان هر ورقه سنگ استخراج شده شامل ویژگی خاصی بوده که با توجه به موارد مذکور در مشخص شدن و هزینه آن موثر خواهد بود. مشتریان و مصرف کنندگان  بر ساس بودجه و طرح کلی پروژه های ساختمانی که مد نظر دارند و با نظر خود  مهندسین معمار سنگ مناسب را برگزیده و میخرند. این سنگ ها اصولا بر سطح پالت های خرک شکل چوبی یا فلزی مستقر می گردند و در آخر بر روی خودروهای مربوط به حمل و نقل ثابت شده که زمان منتقل شدن ضربه ای به محصولات وارد نشود.

سنگ های مشابه مرمر سبز

سنگ مرمر صورتی

سنگ مرمر سبز یا اونیکس بسیار کمیاب و  گران قیمت است. بنابراین استفاده از آن در پروژه های کوچک و معمولی، مقرون به صرفه نخواهد بود. اما اگر به سنگ مرمر علاقه دارید؛ می توانید از سنگ های مشابه مرمر سبز در پروژه خود استفاده کنید. این سنگ ها به رغم زیبایی و کیفیت بالا، از قیمت مناسب تری برخوردارند. برخی از این سنگ ها عبارت اند از؛

  • مرمر سفید
  • مرمر پرتقالی
  • مرمر صورتی
  • مرمر عسلی
  • مرمر قهوه ای
  • مرمر کاپوچینو

سخن پایانی

در این مقاله با سنگ مرمر سبز و برخی از ویژ گی های آن آشنا شدید. این سنگ یکی از گران قیمت ترین سنگ های موجود در صنعت سنگ و ساختمان می باشد. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا انتها با ما همرا بودید؛ متشکریم. شما می توانید جهت مشاوره و خرید انواع سنگ با کارشناسان درکاو تماس بگیرید.