بوک مچ اسلب سنگ چینی کریستال

بوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال

شاید خیلی از شماها با دیدن این مقاله انتظاری که داشته اید در مورد سنگ  بحث و صحبت به میان آید اما قبل از اینکه بپردازیم به این موضوع خیلی کم در خصوص نان تست گفتگویی کوتاه داشته باشیم که در واقع گزینه ای خوشمزه در کنار یک ساندویچ است .هنگامی که قصد دارید یک ساندویچ آماده کنید دو تکه نان برش خورده که در کنار هم هستند را مثل یک کتاب باز می کنید و در کنار هم گذاشته و به هر حال ساندویچ آماده می شود . شما همین مثال را در مورد سنگ در نظر بگیرید. دقیقا اسلبهای کنار سنگ باز شده از سمتی که چیده شده اند ساب هم می خورند و مجدد کنار هم قرار می گیرند با این فرقی که دارند که طرح و نقش آنها قرینه با هم می باشد.

بعد از انجام این مرحله این اسلب های دوقلو از کنار لبه ها به هم چسبیده شده تا با زیبایی خود رخ نمایی کنند.اما در مورد بوک مچ ها باید گفت که گاهی اوقات شبیه پروانه هستند و خیلی جاها شبیه شکلهایی که در تست های روان شناسی استفاده می شوند ظاهر میگردند.به جرات می توان گفت که این هنر جزء یکی از جذاب ترین روشها در بهره وری از سنگ های طبیعی می باشد.در یکی از انواع سنگ بوکمچ اسلب سنگ چینی به نام میکاشیست کریستال تولید و به بازار عرضه می گردد.

بهترین مکان برای استفاده از بوک مچ

از زیبایی های سنگ بوک مچ شده این است که زمانی در کنار هم قرار می گیرند و جفت می شوند همه چشم ها را به خطر زیبایی و جذابیت به سمت خود هدایت می کند و مخصوصا سنگ بوک مچ اسلب چینی کریستال که برای تاثیر گذاری بیشتر بهتر است در جایی نصب شود که فضا به اندازه کافی وجود داشته باشد. مثلا از نمونه مکان های قابل استفاده که باعث زیبایی خواهد شد کانتر تاپ یک آشپزخانه یا دیوارها و حتی حمام بزرگ و یا میز اتاق کنفرانس گزینه های مناسب برای نصب سنگ بوک مچ می باشند. بیشتر مواقع از بوک مچ برای جاهای بزرگ استفاده می شود و لازم به یادآوری است که این کار حتما به صورت دستی بوده تا رگه های داخل سنگ به صورت ردیفی در کنار همدیگر امتداد داشته باشند .همچنین سنگ بوک مچ برای فضاهایی که دارای گوشه یا بریدگی می باشند قابل استفاده نیست و هرگز توصیه نمی شود.

از نظر هزینه برای این سنگ هر چقدر بیشتر انجام شود قطعا تاثیر گذاری چشم نواز آن بیشتر خواهد بود ضمنا همیشه پیشنهاد می شو که از بوک مچ در اندازه های بزرگ استفاده شود .بهره وری از بوک مچ های کوچک بیشتر مواقع برای کف زمین یا دیواره های آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع بوک مچ ها

اگر فکر می کنید کنار هم قرار گرفتن دو سنگ اسلب با سلیقه شما یکی نیست به شما پیشنهاد می شود از سنگ چهار تکه برای مکان و فضای مد نظر استفاده گردد.ترکیب این سنگ از 4 تکه اسلب می باشد که دلیل خاص خود را دارد و آن این است که طرح و شکلی که در مرکز یا وسط این سنگ اسلب جای دارد یک الماس فوق العاده زیبا را تشکیل می دهد که به آن بوک مچ الماسی فورمچ نیز می گویند. لازم به ذکر است که تمامی این قطعات اسلب منظور چهار قطعه در کنار هم و روی یک دیوار جای نگیرند و گاهی اوقات مکن است دو تکه پازل آن روی یک دیوار زیبایی خود را نشان دهد و دو قطعه دیگر به شکل عمودی و روی کف جای گیرد. زمانی که از این فن و تکنیک استفاده شود زیبایی و چشم نوازی محیط بیشتر خود رانشان خواهد داد. یک نوع دیگر بوک مچ زیبا وجود دارد به نام vein matching .جای گذاری این سنگ به این صورت است که رگه های آن در امتداد همدیگر قرار گرفته و الگویی را که شامل خطوط منظم و در یک ردیف هستند را نشان می دهد.

از انواع بوک مچ های یاد شده برای اشکال آبشار نیز استفاده می شود که برای استفاده از آن در این صورت سنگ کانتر تاپ به شکل افقی قرار دارد و به سنگ عمودی که روی زمین نصب شده متصل می شود و در ادامه یه سنگ عمودی کانتر تاپ متصل می باشدکه قابلیت این را دارد که به جای نصب شدن روی زمین برای دیواره آشپزخانه استفاده شود.که بیشتر مواقع این روش که گفته شد در خیلی از سطوح به صورت افقی و عمودی ترکیب شده و به بوک مچ نیز ارجحیت داده می شوند.

بوکمچ اسلب سنگ چینی کریستال

اسلب ها را چه زمانی آماده کنیم؟

در این قسمت شما را آشنا می کنیم با روش فراوری سنگ کوپ ها بزرگ که از معدن جدا شده و به سمت کارخانه هایی که به همین منظور ساخته شده اند ارسال خواهد شد.برای اینکه دو صفحه یا دو قطعه اسلب با نقش و نگار زیبا و قرینه در کنار هم قرار بگیرند باید در سابیدن آن دقت لازم انجام شود. این عملیات زمانی صورت می گیرد که کوپ سنگ به ورقه اسلب تغییر شکل یافته باشد. ضمنا این را در نظر داشته باشید که سنگ بوک مچ گرانتر از سنگ های معمولی می باشد.چون تولید آن باید خیل با دقت فراوان ورقه های مربروط به اسلب را به روش یکی در میان وپشت رو بسابد و تولید کند ک هک وقت و هم دقت بالا و برنامه ریزی دقیق می طلبد.اگر به هر دلیلی یکی از سنگهای اسلب بشکند چون سنگ بعدی مکمل آن است، از آن نیز نمی توان استفاده کرد.

چرا که رگه های داخل سنگها باهم متفاوت می شوند. دلیل قیمت بالای بوک مچ هم کار بسیار سخت طراحی و نصب آن بوده که دقت زیاد برای کنار هم قرار گرفتن به صورت یک شکل و یکسان می باشد. اما می توان هر چهار طرف بوک مچ را نیز به یک شکل طراحی کرد اما معمولا در سنگ فروشیها و نمایشگاهها به گونه ای چیده می شوند که همانند یک کتاب باز باشند که چرخاندن آن به سمتهای مختلف چپ و راست یا بالا و پایین آسان تر و در دسترس باشد.

بوک مچ، استفاده از بهترین حالت سنگ طبیعی

یک مسئله جالب و مهم در مورد بوک مچ این است که از یک الگوی هندسی پیروی کرده و در جایگاه حود خیلی جالب و زیبا می باشد و زیباتر از آن اینکه یک اثر فوق العاده می آفریند شما اگر بر طبق سلیقه خود دنبال رقیب زیبا می باشید پیشنهاد بوک مچ خالی از لطف نبوده و آنچه در ذهن شما تصور می شود با زیبایی طبیعت و پدیده های آن مکان مورد نظر را شگفت انگیز خواهد کرد.