از بین بردن خراش سطح سنگ مرمریت، در 7 مرحله ساده!

چگونه خراش روی سنگ مرمریت را از بین ببریم؟ 

یکی از سنگ های بسیار زیبای طبیعی، سنگ مرمریت است. این سنگ طبیعی طرفداران زیادی دارد. به دلیل بافت نسبتا متخلخل و نرم مرمریت، این سنگ در برابر سایش و خراشیدگی مقاومت چندانی ندارد. بنابراین ممکن است بر اثر برخورد جسم تیز، روی سنگ خراش ایجاد شود. با این حال جهت جلوگیری از خراشیدگی سنگ راه های زیادی وجود دارد. نگهداری صحیح، استفاده از مواد شوینده ملایم جهت شستشو و از همه مهم تر آب بندی دوره ای و به موقع، از آسیب های احتمالی به سنگ جلوگیری خواهد کرد. با وجود همه این ها اگر سنگ مرمریت شما دچار آسیب و خراش شد؛ اصلا نگران نباشید! چرا که می توان با به کار گرفتن روش هایی خش های ایجاد شده روی سنگ را از بین برد. در این مقاله به برخی از روش های از بین بردن خراش روی سطح سنگ مرمریت می پردازیم؛ پس با درکاو همراه باشید.

مراحل از بین بردن خراش روی سنگ مرمریت

قبل از شروع مطلب باید گفت که اگر خراشیدگی روی سنگ، خیلی بزرگ و عمیق باشد؛ به افراد متخصص در این زمینه نیاز است. اما درمورد خراش های کوچک و سطحی، این گونه خراش ها معمولا به دلیل کثیف شدن و عدم توجه به اصول نگهداری و نظافت ایجاد شده اند.  شما می توانید تنها در 7 مرحله ساده آن ها را از بین برده و رفع کنید.

مرحله اول

در اولین مرحله باید یک ظرف یا سطل را از آب گرم پر کنید. حالا مقداری شوینده ملایم مانند صابون یا مایع ظرفشویی به آب گرم اضافه نمایید. این را به یاد داشته باشید که آب فقط باید گرم باشد. استفاده از آب داغ و یا جوش، خودبه سنگ آسیب خواهد زد.

مرحله‌ دوم

دو تکه پارچه نرم و تمیز لازم دارید. یکی از پارچه ها را به محلول آب گرم و شوینده آغشته کنید. حالا روی سطح سنگ مرمریت را با استفاده از این پارچه به آرامی تمیز نمایید. بسیاری از خراش های سنگ به دلیل وجود گرد و خاک و یا ریگ بوجود آمده اند. پس از کشیدن دستمال روی سطح، مشاهده می کنید که اثر اینگونه خراش ها از بین رفته است.

مرحله سوم

در این مرحله دستمال پارچه ای دوم را برداشته و با آب معمولی خیس کنید. حال این دستمال را روی کل سطح سنگ بکشید. این مرحله را چند بار تکرار کنید؛ تا مطمئن شوید که اثری از آب و صابون روی سنگ باقی نمانده است.

مرحله چهارم

پس از انجم مراحل بالا و شستشوی سنگ، لازم است سنگ را خشک کنید. به همین منظور با استفاده از یک دستمال تمیز و خشک و البته نرم، تمام سطح سنگ مرمریت را خشک و تمیز نمایید. در این مرحله خواهید دید که بسیاری از خراشیدگی ها از بین رفته اند. اما اگر هنوز هم اثرات خراش روی سطح سنگ وجود داشت؛ ادامه مراحل را طی کنید.

از بین بردن خراش روی سطح سنگ

مرحله‌ پنجم

پس از اینکه سنگ را به طور کامل تمیز کردید؛ باید با دقت روی یسطح سنگی را بررسی کنید. در صورت وجود آثار خراشیدگی، تنها یک راه دارید. یک تکه کاعذ سمباده نرم برداشته و به آرامی روی خراش ها بکشید. دقت کنید که حتما سمباده نرم باشد.

مرحله‌ ششم

این مرحله به پولیش معروف است. بعد از انجام کلیه مراحل بالا نوبت به پولیش کردن می رسد. پولیش ها در سطح بازار نام ها یتجاری مختلفی دارند.

مرحله هفتم

اگر با طی کردن تمام این 6 مرحله، باز هم روی سطح سنگ خراش مشاهده کردید؛ بدین معنی است که این خراشیدگی عمیق و بزرگ است. بنابراین لازم است که از یک متخصص کمک بگیرید. متخصصان این کار با استفاده از ابزارهای مخصوص می توانند خراش های این چنینی را ترمیم نمایند.