آشنایی با انواع سنگ اسلب فورمچ و کاربرد آن‌ها

آشنایی با انواع سنگ اسلب فورمچ و کاربرد آن‌ها

قبل از شروع مطلب ابتدا با کلمه فورمچ و معنی آن آشنا شویم .فورمچ به معنی ظاهر فرم و ورقه است  و همچنین به معنی قرار گرفتن دو سنگ در کنار هم به صورت قرینه هم می باشد.اما در مورد طرح و شکل  سنگ اسلب باید گفت که چهار طرح که با یکدیگر در ارتباط باشند و در نهایت به یک طرح منتهی شوند به نوعی که زمانی که در کنار هم قرار دارند به شکل یک پازل چهار قطع ای زیبا باشند و نظر هر بیننده را به خود جلب کنند .ضمنا نکته کلیدی در خصوص این سنگ این است که چه به صورت افقی یا عمودی بازهم باید نسبت به هم حالت قرینه را داشته باشند.

فرآیند تولید سنگ اسلب

تولید و فرآوری سنگ اسلب کار آسانی نیست زمانی که سنگ‌های طبیعی که از درون معدن استخراج شده بخواهد تبدیل به اسلب شود فرآیند خیلی پیچیده ای را باید طی کند. در ابتدای امر این سنگ ها توسط یکسری افراد با تجربه و ماهر و زبردست و به کمک دستگاه های پیشرفته که در حال حاضر وجود دارند برش خورده می شودو برش آن باید جوری طراحی شود که ضخامت هر تکه و قطعه آن بین 2 یا 3 سانتیمتر باشد. بعد از اینکه سنگ ها به شکل اسلب برش خوردند زمان آن می رسد که طراحی و شمل فورمچ به آن داده که در این مرحله نیز جلادادن یا ساب زدن سنگ هم انجام میشود. مرحله ساب زدن بسیار مهم و با اهمیت است که نیاز به توجه و دقت خیلی زیادی دارد چون درجه مات یا شفاف سازی سنگ در این مرحله انجام می شود و همین مسئله در هنگام فروش نظر مشتریان راجلب کرده و روی سلیقه آنها تاثیر دارد. بعد از اینکه سنگ اسلب برش کوپ شده نوبت به قرینه ساب زده می شود و مرحله سوم که در کنار هم قرار گرفتن فرمت بوک مچ یا فورمچ است که هر کدام از قطعات اسلب از نظر شکل و طرح در امتداد هم قرار دارند و یا به زبان ساده تر در هنگام نصب در یک خط بوده و طرح را به اتمام می رسانند و خطوط بعدی در قطعه دیگر ادامه میابند.

انواع سنگ اسلب فورمچ

تمامی سنگ هایی که طرح دارند و یا میتوان به آنها طرح داد قابلیت های فرمت بوک مچ یا فورمچ را دارند یکسری از سنگهای طبیعی را میتوان فورمچ کرد که عبارتند از:

  • سنگ‌های مرمر یا اونیکس
  • سنگ تراورتن
  • سنگ‌های چینی یا کریستال
  • بعضی از سنگ‌های طرحدار مرمریت

آشنایی با انواع سنگ اسلب فورمچ و کاربرد آن‌ها

کاربرد سنگ فورمچ

از سنگ فورمچ در چه مکان‌هایی استفاده کنیم؟

مکان استفاده از سنگ فورمچ اصولا در سالن های خیلی بزرگ و وسیع است. سنگ اسلب برای فضاهایی که ابعاد کوچک دارد اصلا مناسب نیست. این نوع سنگها طرح دار را بهتر است برای سالن های انتظار بیمارستان های خصوصی تالار، پذیرایی ،لابی مجتمع های بزرگ تفریحی و مسکونی مجموعه های تجاری و به طور کلی مکان هایی که مساحت آن ها بیشتر از 50 متر باشد استفاده کرد تا این سنگ یعنی همان اسلب فورمچ طرح منحصر به فرد خود را به خوبی نمایش دهد. زیبایی و ظرافت سنگ اسلب ذاتی است و فقط مختص آن است که می تواند به فضای دکوراتیو زیبایی ادا کند و ساختمان را متحول سازد. همچنین سنگ اسلب طرح‌دار همانند یک تابلو بی‌نظیر نقاشی است که توسط خالق طبیعت زیبا و بکر به صورت بی‌عیب و نقصی کشیده شده است. یکی دیگر از بخشهای دکوراسیون منزل که می تواند تاثیر چشم گیر داشته باشد دیوار ال سی دی یا تی وی روم است و اغلب مرکز توجه همه می باشد. این تصور که برای این قسمت از فضا از سنگ اسلب فورمچ استفاده کنید شما را بسیار به وجد خواهد آورد آشپزخانه که معمولا به قلب هر منزل اطلاق می شود از فضاهای به شدت تاثیر برانگیز در زیبایی منزل است که اگر از اسلب فورمچ در کانتر و دیوارپوش استفاده شود بر جذابیت و شیک شدن خانه می افزاید.

مزایای دیوارپوش سنگ اسلب فورمچ

سنگ اسلب فورچ علاوه بر زیبایی دارای مزایای خیلی خوب است که عبارتند از:

  • بدون خوردگی و ساییدگی
  • طرح‌های زیبا و متنوع
  • ضد خش و ضد ضربه
  • نفوذ ناپذیری در برابر آب و قابل شستشو بودن
  • ضد حریق
  • قابلیت نورپردازی
  • حمل و نقل و نصب آسان