معرفی انواع سنگ های ساختمانی ارزان قیمت

معرفی انواع سنگ های ساختمانی ارزان قیمت

معرفی انواع سنگ های ساختمانی ارزان قیمت

معرفی انواع سنگ های ساختمانی ارزان قیمت

شما ممکن است به هر دلیلی به دنبال خرید یک سنگ باقیمت مناسب باشید در این مقاله شما را انواع قیمتهای سنگ ساختمانی برای بر اساس نوع و کیفیت آن آشنا می کنیم. قیمت خرید سنگ های ساختمانی مبحث بسیار مهم و دغدغه‌ بسیاری از افراد است. مدیریت قیمت بر روی سنگ در ایران ضعیف است به این دلیل که سنگ ها با هم تفاوت دارند و با قیمتهای مختلف به فروش می رسند.استفاده از سنگ در قسمت‌ های مختلف ساختمان این روزها امری رایج است. بهتر است قبل از خرید با انواع سنگ و کیفیت آن آشنا شوید و همچنین کاربردی مختلف در سنگ ها را بدانید به خاطر تنوع زیادی که دارند  و با این ذهنیت و شناخت لازم از کیفیت و قیمت اقدام به خرید نمایید. زمانی که خاصیت و مزایای یک سنگ بیشتر باشد و بالا برود قیمت آن هم به همان گونه افزایش دارد. در این راستا می‌بایست به این نکته نیز توجه داشته باشیم تا بتوانیم انتخاب صحیحی با توجه به بودجه‌ ای که داریم انجام دهیم.سنگ یکی از مصالح اساسی و مهم در ساختمان است که انتخاب نادرست آن هزینه‌ های بسیاری برای سازنده می تواند داشته باشد. بنابراین با کسب اطلاعات لازم درباره انواع سنگ و قیمت آنها می‌توانید انتخاب شایسته‌ای انجام دهید.با عنایت به موارد گفته شده در خصوص سنگ های ساختمانی که برای قسمت های مختلف یک ساختمان مفید باشند در ادامه به بررسی بیشتر در این زمینه میپردازیم.به طور کلی انواع سنگ های ساختمانی موجود در بازار این قابلیت را دارند که به صورت ارزان قیمت نیز تهیه شوند.

یکی از ابهاماتی که برای اکثر خریداران سنگ های ارزان قیمت وجود دارد این موضوع است که آیا سنگی که ارزان است از کیفیت و مرغوبیت پایین تری برخوردار است؟ در پاسخ باید گفت : خیر

دلیلی که برای این موضوع اورده اند این است که کلیه سنگ ها در کارخانه به یک صورت و کیفیت و با یک نوع ابزار تولی و استخراج می شوند. اما چیزی که آنها را از یکدیگر متمایز میسازد، تفاوت در سورت بندی آنان بر اساس رنگ می باشد.مثلا شما قصد خرید تراورت را دارید و برای این امر به کارخانه ای که آن را تولید می کند مراجعه نموده و قطعا متوجه خواهید شد که آن قبیل از سورت هایی که سفید یکدست هستند از بالاترین قیمت و آن قبیل سورت هایی که دارای رنگ بندی های گوناگونی هستند و یکدستی در آن سنگ ها وجود ندارد به نسبت از قیمت پایین تری برخوردار هستند.همین موضوع رابرای خرید سایر سنگ ها مانند مرمریت نیز در نظر بگیرید.ددر ادامه مواردی که بر روی سنگ های ساختمانی تاثیر دارند را با هم بررسی می کنیم.

معیارهای تاثیر گذار بر قیمت سنگ های ساختمانی :

عوامل بسیار زیادی در قیمت گذاری سنگ ساختمان وجود دارد که هر کدام به گونهای تاثیر خود را دارد برخی از این عوامل به این گونه می باشند:

  • ساب سنگ
  • میزان تخلخل
  • رنگ سنگ
  • کیفیت و آنالیز سنگ
  • نوع فرآوری
  • قطر و ابعاد سنگ

معرفی انواع سنگ های ساختمانی ارزان قیمت

انواع سنگ های ساختمانی ارزان قیمت برای نمای ساختمان :

سنگ تراورتن یکی از سنگهای معروف و مشهور و پرطرفدار سرتا سر دنیا بوده و کاربرد آن برای فضاهای داخلی و محیط های بیرونی  و دیواره های ساختمان می باشد و در بین انواع سنگ های تراورتن موجود در بازار می توان رنگ های شکلاتی و بژ را به عنوان ارزان قیمت ترین سنگ های نما در بازار معرفی کرداما در این سمت قضیه سنگی که برای کف ساختمان مناسب و زیبا است سنگ مرمریت می باشد  که نمونه ای از انواع سنگ ساختمانی بوده ومی توان آن را در دسته سنگهای اهکی قرار داد. پایه تشکیل این سنگ دگرگون شده کربنات کلسیم بوده و از کلسیت، دولومیت و کریستال تشکیل شده است.همانطور که گفتیم سنگ مرمریت می تواند بعنوان یکی از موارد پایه و اصلی برای کف ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و در بین برندهای موجود در بازار می توان از نام های درکاو  به عنوان ارزان ترین سنگ های مرمریت نام برد.

نتیجه گیری:

یکی از مباحث که بسیار داغ است و مورد دغدغه خیلی از افراد قرار گرفته قیمت سنگ ساختمانی است. سنگی که ارزان است لزوما کیفیت و مرغوبیت پایینی ندارد و قیمت ارزان آن میتواند به دلیل یکدست نبودن سورتهای آن باشد. ازنمونه سنگ های موجود در بازار با قیمت مناسب میتوان به مرمریت درکاو و سنگ تراورتن در رنگ های شکلاتی و بژ اشاره کرد.