معایب و محاسن استفاده از سرامیک ها

معایب و محاسن استفاده از سرامیک ها
امروزه دکوراسیون های داخلی بشدت به سمت مدرنیته شدن قدم برداشته که استفاده از متریال های جذاب به زیبایی فضا و ساختمان رو دوبرابر کرده و اهمیت زیادی به آن داده می شودیعنی به  نوعی تغییر کرده ک چیدمان های قدیمی زمین تا آسمان با چیدمان امروزی فرق دارد. اما مهم ترین قسمت فضای داخلی که وجه تمایز آن با سایر موارد است و ساختمان را زیباتر جلوه میدهد کف آن می باشد. به خاطر همین نیز انتخاب کف پوش مناسب توجه زیادی را می طلبد. رایج ترین کف پوش های حال حاضر نیز سرامیک، کاشی ،پارکت، سنگ، لمینت و … هستند. در این مطلب سعی بر آن است تا مزایا و معایب بهترین کف پوشها را به شما معرفی کرده تا انتخاب راحت تری داشته باشید. به نظر شما محاسن سرامیک بیش تر است یا معایب آن؟ دلتان می خواهد از کف پوش سرامیکی در مکان های داخلی خود استفاده کنید؟ جواب این سوال ها را در ادامه بخوانید.

چرا از سرامیک به عنوان کف پوش استفاده کنیم؟

از مهمترین معیارهای اصلی که به فضا و جذابیت کف ساختمان کمک می کند طرح و رنگ سرامیک می باشد.سرامیک ها به خاطر طرح و رنگی که دارند می توانند انتخاب مناسبی برای کف باشند اما مسئله ای که حائز اهمیت است مقاومت و طول و عمر استحکام و سایر موارد…. برای استفاده از آن می باشد.

 انواع سرامیک ها

سرامیک ها را در کل می توان به دو دسته لعاب دار و بدون لعاب تقسیم بندی نمود و همچنین تولید آنها را در دوسته براق و مات مشاهده نمود. در اینکه نوع براق می تواند فضای خانه را شیک وجذاب بکند به گونه ای که دلنشین باشد شکی نیست اما مسئله ای که مطرح است نیاز به مراقبت و نظافت و زحمت بیشتری نسبت به مات داردضمنا خاط نشان می سازد کف پوشهای مختلف با طرح سرامیک و پارکت نیز جزء محبوب ترین و جذاب ترین ها در بازار شناخته شده اند. سرامیک های پرسلان نیز در قیاس با سرامیک های معمولی دارای یک سری مزایا هستند که می توانید در مقاله ای که در این باره نوشته شده به محاسن پرسلان پی ببرید.

 

چرا سرامیک را به جای پارکت انتخاب کنیم؟

برای کف ساختمان یکی از ابزار و متریال های شیک و جذاب می توان به پارکت اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد  ولی  سوالی که پیش می آید این است که چرا بخواهیم سرامیک طرح پارکت بخریم؟یکی از مهم ترین نکات و انتخاب بخاطر این است که در مناطق شرجی و مرطوب نمی توان از هر کف پوشی استفاده کرد، و لازم به یادآوری است که پارکت چوبی با آن همه قابلیت زیبایی به هیچ عنوان نمی تواند برای این فضاها گزینه خوب و مناسبی باشد. علاوه بر این سرامیک به نسبت پارکت دارای دوام و طول عمر بالاتری است و هزینه کم تری دارد.

معایب و محاسن استفاده از سرامیک ها

 

نگاهی به معایب استفاده از سرامیک ها

سرامیک ها علاوه بر زیبایی و استحکام در برخی موارد نیز دارای معایبی هستند که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  1. ایجاد سردی در فصول سرد به هنگام پا گذاشتن بر روی سرامیک ها ( بروز درد مفاصل برای افراد)
  2. امکان شکستگی در مقابل ضربه شدید و تعویض دشوار
  3. وزن بالا و نصب زمان بر
  4. حبس آلودگی در سرامیک های با بافت زیاد
  5. بازتاباننده نور و موجب خیرگی

 

 مهم ترین مزایای به کارگیری سرامیک به عنوان کفپوش

همان گونه که در متن بالا از معایب سرامیک صحبت شد در این بخش به مزایای این کفپوش دوست داشتنی می پردازیم:

  1. قابل تهیه در قیمت های مختلف
  2. مقاومت بالا در برابر رطوبت و مناسب فضاهای مرطوب
  3. تنوع طرح و رنگ بالا
  4. امکان نظافت و نگه داری آسان
  5. قرارگیری در دسته متریال شیک دکوراسیون داخلی
  6. امکان مدرنیته سازی چیدمان فضا با سرامیک
  7. مقاومت بالا در برابر یخ زدگی
  8. دوام زیاد در برابر حرارت
  9. مقاوم در شرایط تغییرات دمایی

 

نکات بسیار مهم در رابطه با خرید سرامیک

یکسری نکات بسیار مهم که قبل از خرید باید به آن توجه داشت موارد زیر است که رعایت هر کدام از این موارد خالی از لطف نیست و به نفع خریدار تمام می شود:

  • برای محیط های مرطوب با کف خیس سرامیک های ضدلغزش بخرید.
  • کیفیت سرامیک ها و کاشی ها بر اساس درجه پخت و لعابشان مشخص می شود.
  • قیمت سرامیک ها نیز بر حسب درجه پخت و لعاب برآورد می شود.
  • به دلیل این که تولید برخی سرامیک ها در بازه ای خاص صورت می گیرد بهتر است در زمان خرید تعدادی را اضافه بخرید تا در صورت آسیب بتوانید کف پوش را تعمیر کنید.

 

در این مقاله تلاش در این بود که تا حدودی شمار با مزایا و معایب سرامیک آشنا کرده تا شما عزیزان بتوانید با اطلاعاتی درست کف پوش دلخواهتان را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیش تر و آشنایی با گونه های مختلف کف می توانید با مجموعه سنگبری درکاو در ارتباط باشید.

معایب و محاسن استفاده از سرامیک ها