بررسی ویژگی های سنگ آهن مگنتیت

بررسی ویژگی های سنگ آهن مگنتیت

بررسی ویژگی های سنگ آهن مگنتیت

سنگ آهن مگنتیت

مراحل تولید کانی مگنتیت

اما بهتر است بدانیم که سنگ آهن دانه بندی شده به چه روش تولید می شود که باید گفت در چهار مرحله ذکر شده انجام می گرددکه از هر کدام تعریفی جدگانه شده است: خردسازی اولیه، پیش فرآوری، خردسازی ثانویه، فرآوری نهایی.

۱- خردسازی اولیه: در این مرحله توسط سنگ شکن فکی سنگ ها خرد می شوند. ظرفیت توصیه شده برای سنگ شکن فکی ۵۰۰ تن بر ساعت است. در این مرحله از تولید کلوخ هایی با ابعاد ۶۰-۴۰ میلی متر وارد سنگ شکن فکی می شوند و تا ابعاد ۱۵۰-۱۰۰ میلی متر خرد می شوند. خردایش اولیه به صورت خط باز انجام می شود.

۲- پیش فرآوری: اختلاط کلوخ هایی از باطله با کلوخ های سنگ آهن مگنتیت که به افزایش هزینه در مرحله ی بعد یعنی خرد کردن ثانویه منجر می شود؛ به همین علت در این مرحله محصولی که در خردایش اولیه تولید شده است به کمک یک بلت درام مگنت یا همان جدا کننده مغناطیسی نواری به حذف باطله از سنگ آهن منجر می شود.

۳- خردسازی ثانویه: در این مرحله به کمک سنگ شکن های مخروطی دانه های پیش فرآوری شده به اندازه های ریزتری تبدیل می شوند تا با افزایش درجه آزادی بتوان عیار محصول را بالا برد. از جمله عوامل موثر در اندازه محصول خردسازی ثانویه عیار سنگ آهن و میزان درگیری کانی مگنتیت با باطله است. خردسازی ثانویه معمولا در مسیر بسته انجام می شود.

۴- فرآوری نهایی: در این مرحله محصول مرحله قبل به وسیله درام مگنت سپراتور خشک در دو گام فرآوری می شوند و دانه ها به سه نوع باطله، کم عیار و پر عیار تقسیم می شوند. بعد از پایان یافتن تولید سنگ آهن دانه بندی شده به مرحله تولید کنسانتره می رسیم که این مقاله گنجایش آن را ندارد و در مقاله بعدی به آن خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی های سنگ آهن مگنتیت