آشنایی بیشتر با سنگ آهن پلاسری

آشنایی بیشتر با سنگ آهن پلاسری

آشنایی بیشتر با سنگ آهن پلاسری

یکی از مواردی که خیلی زیاد در صنعت کاربرد داردسنگ آهن است.که راه دستیابی به آن استخراج از معادن مختلف است. یکی از مشاغلی که در رده سخت قرار دارد و همیشه سختی خود را داشته کلر در معدن ست اما این مسئله نمی تواند باعث بی توجهی به این شغل شود زیرا با استخراج از معادن مواد معدنی بسیار مفیدی به دست می آید. یکی از معادن، معادن سنگ های آهن هستند که انواع مختلفی دارند. در این مطالب قصد داریم به معرفی نوعی از سنگ های آهن بپردازیم که با نام سنگ آهن پلاسری شناخته می شوند.یکی از معدن های کشور  معدن سنگ آهن پلاسری سنگان است. این معدن در استان خراسان رضوی واقع شده است.  معدن سنگ آهن پلاسری به شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان وابسته است.

در این معدن ۳۰میلیون ذخیره قطعی و ۵۰میلیون تن ذخیره احتمالی وجود دارد. فعالیت های اجرایی شرکت شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان از ابتدای سال ۱۳۸۵ شروع شد. فعالیت های این شرکت با بهره برداری از ذخایر پلاسری سنگان آغاز شد. این معدن در فاصله ی ۱۴۰ کیلومتری شرق شهر  تربت‌ حیدریه قرار دارد. همچنین این شهر بار طرح تجهیز معادن سنگان ۱۰ کیلو متر فاصله دارد. طبق آمار و ارقامی که به دست آمده است از ابتدای سالی که بهره برداری از معدن سنگ آهن پلاسری آغاز شده است تاکنون تقریبا ۱۰۰۰ شغل ایجاد شده است. بهره برداری از مواد معدنی موجود در پوسته زمین علاوه بر آن که سبب دستیابی به مواد پر ارزش می شود می تواند برای افراد بیکار شغل ایجاد کند و سبب رونق گرفتن چرخه اقتصادی کشور شود.

محصولاتی که از این معدن استخراج می شود می توانند در شرکت هایی مانند ذوب‌ آهن اصفهان، شرکت فولاد زاگرس و شرکت مهندسی قائم سپاهان به کار برده شوند.متاسفانه نیاز کشور  و شرکت های نام برده شده بیشتر از آن مقداری است که توسط این مجموعه تولید می شود البته مقدار محصول تولیدی توسط این مجموعه می تواند بسیار بیشتر از مقداری باشد که امروزه تولید می شود  اما برای افزایش دادن سطح تولید محصولات باید امکانات بیشتری در اختیار این مجموعه قرار داد و همچنین باید افراد زیادی در این شرکت استخدام شوند. در کشور صنایع مختلفی وجود دارد که به سنگ آهن وابسته اند برای رونق گرفتن و پیشرفت کردن این صنعت ها باید به استخراج سنگ آهن توجه زیادی کرد.

استخراج پلاسری

کشور ایران و معادنی که در آن وجود دارد سرشار از ذخایر پلاسری است که متاسفانه نمی توان از آن استفاده و استخراج کرد زیرا در کشور ما تجربه کافی برای استخراج سنگ آهن پلاسری وجود ندارد علاوه بر تجربه متاسفانه اطلاعات کافی هم برای استخراج سنگ آهن پلاسری در اختیار کشور ما نیست و همین مسئله سبب شده است که کشور ما در زمینه استخراج پلاسری کم عقب بیفتد اما با توجه به این مشکل و عقب ماندگی پیش آمده باید هرچه زودتر باید برای رفع آن وارد عمل شد. باید مسئولین و پرسنل مربوطه برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این علم تلاش کنند.