قيمت فلز مس در ايران

قيمت فلز مس در ايران

فلز مس در ايران

فلز مس از جمله فلزات كاربردي به شمار مي آيد كه براحتي و با قيمت مناسب در دسترس ميباشد. ايران يكي از بزرگترين كشور هاي توليد كننده اين فلز در سطح جهان ميباشد. ميتوان به عنوان سرشناس ترين اين معادن در ايران به معدن مس سرچشمه اشاره نمود كه سالانه حجم بالايي از مس با كيفيت از آن استخراج شده و بطور مستقيم در دسترس مصرف كنندگان قرار ميگيرد. مس توليد شده در ايران داراي كيفيت بسيار بالايي است كه اين امر باعث جلب توجه ساير كشور ها نيز شده است و سالانه مقدار زيادي از آن به كشور هاي ديگر صادر ميشود كه از اين راه سود مطلوبي نيز كسب ميشود.

قیمت فلز مس

قیمت فلز مس کاتد در ایران معمولا بر پایه بورس ایران می باشد.

ویژگی های فلز مس

فلز مس، فلزی است که با فلز ارزشمندي چون طلا در جدول تناوبی هم گروه است و به همين سبب بسياري از خصوصيات آن ها مشابه ميباشد. از جمله ويژگي هاي بارز فلز مس ميتوان مقاومت بالا، شكل پذيري خوب رسانايي گرمايي و الكتريكي مناسب را نام برد. برخورداري از اين ويژگي ها سبب شده تا اين فلز جايگاه ويژه اي را پيدا كند و داراي كاربرد زيادي نيز باشد.

موارد استفاده از مس

از فلز مس در توليد لوله و سيم هاي مسي، مجسمه سازي لامپ هاي خلاء، وسايل موسيقي و… استفاده ميشود. مهم ترين كاربرد اين فلز در بين كاربرد ها بي شمار آن، استفاده در صنعت برق و الكتريسيته ميباشد. قابليت انقال خوب برق و قيمت مناسب اين فلز موجب شده تا اين فلز مصرف قابل توجهي در صنايع برق داشته باشد.

از جمله ديگر موارد مصرف اين فلز ميتوان به كاربرد آن در ساختمان سازی اشاره كرد. به عنوان مثال ميتوان از اين فلز در نماي ساختمان اشاره كرد چون كه اين فلز در مجاورت با رطوبت رنگ سبز خاصي پيدا ميكند كه زيبايي چشم نوازي به ساختمان ميبخشد.

 

معادن مس در ایران

ايران به دليل شرايط جغرافيايي مناسب خود، يكي از غني ترين كشور ها در زمينه ذخاير مس ميباشد. با توجهبه تعداد زياد و كثير اين معدن در سطح كشور ميتوان به اين نتيجه دست يافت كه ايران در بين ده كشور برتر توليد كننده اين فلز قرار دارد. به واسطه همين معادن و ذخاير كشور ما جزو ثروتمندترين كشور ها به شمار مي آيد كه بهره برداري از اين معادن كمك بزرگي به اقتصاد كشور خواهد كرد. از بعضي از مناطق ايران كه داراي معدن مس ميباشند ميتوان به كرمان، اروميه، كرمانشاه، اردبيل،لوت، البرز و اهر اشاره نمود.

بزرگ ترین تولید کنندگان مس در جهان

مس به واسطه برخورداري از ويژگي هاي مهم كه در ابتد ذكر شد، مهمترين فلزي است كه امروزه در زندگي صنعتي از آن استفاده ميشود.

شركت كدلو واقع در شيلي، شركت پي اچ پي بيلتون، شركت گروپو ميكزيكو، شرکت آنتوفاگاستا، شرکت آنگلو و شرگت گلن کوراز از جمله بزرگترين توليد كنندگان فلز مس با بالا ترين كيفيت در سطح جهان ميباشند كه مس توليد شد را به طور مستقيم و با قيمت مناسب در اختيار مصرف كنندگان قرار ميدهند.

 

قيمت فلز مس در ايران