خريد از معادن مختلف

خريد از معادن مختلف

خريد از معادن مختلف

 معدن روی

معدن روی یزد یکی از بزرگترین معادن در خاورمیانه است اما باید به این مطلب نیز اشاره کرد که معادن روی در سرتا سر ایران نیز وجود دارد. معدن یزد دومین معدن روی در سراسر جهان می باشد که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار گرفته است.

معدن یزد مقدار قابل توجه روی را که بسیار ارزشمند هستند در خود جای داده  و با افتتاح آن اشتغال زایی برای افراد بی شماری به وجود آمد. میزان ذخایر سرب و روی در این معدن بالغ بر 160 میلیون تن می باشد که عیار روی آن 7/3 درصد می باشد. با وجود این معدن در کشور می توان به نتیجه دست یافت که کشور ایران یکی از بزرگ ترین کشورهایی است که از ذخایر روی برخوردار می باشد.

سنگ معدن روی یکی از مواد معدنی محسوب می شود که خرید آن از طریق فرم های موجود در سایت معادن ایرانی به آسانی و در بازه زمانی کوتاهی امکان پذیر می باشد. معدن روی از معادنی است که استخراج از آن از زمان های بسیار دور تا به امروز با رشد بالایی همراه بوده است.

این ماده معدنی از اولین مواد معدنی به شمار می آید که از کاربری بالایی برخوردار می باشد. معدن روی دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی دیگر همچون سرب می باشد و از همین جهت نیز مورد توجه بسیاری از صنتعگران قرار گرفته است. روی استخراج شده توسط معادن روی به صورت های مختلفی در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

با بهره گیری از این ماده معدنی منحصر به فرد، محصولات بسیار متنوعی تولید می شود و به سبب همین امر این محصول در صنعت توجه افراد بی شماری را به خود جلب کرده است.

میزان تولید از معدن روی و مصارف این فلز

طبق آمار و ارقام ارائه شده به  طور کلی در سراسر جهان سلانه در حدود 12 میلیون تن روی در جهان تولید می شود. که بیشترین استفاده از این مقدار در صنعت گالوانیزاسیون مورد استفاده قرار می گیرد. 14 درصد در آلیاژهای با پایه روی، همچون صنایع ریخته گری و 10 درصد نیز در تولید برنز و برنج مورد استفاده قرار می گیرد. مابقی نیز در ترکیباتی همچون سولفات روی و اکسید روی مورد استفاده قرار می گیرند.

مهم ترین و اصلی ترین موارد استفاده از فلز روی شامل صنایع ساختمانی، مصارف خوراکی، لوازم الکترونیکی، حمل و نقل و لوازم الکتریکی می باشد. نکته قابل توجه آن است که در حال حاضر 75 درصد از روی مصرفی در سراسر جهان از معادن و خاک معدنی و 25 درصد از آن نیز از روی بازیافتی به دست می آید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی روند تولید روی از بازیافت با رشد همراه شده است.

 

استخراج از معدن روی

یکی از ویژگیهای بارز معدن روی  در این است که 80 در صد آن در زیر زمین و 8 در صد  به صورت روباز و مابقی به صورت ترکیبی از دو حالت روباز و زیرزمینی وجود دارند. میزان تولید فلز روی در معادن زیرزمینی 64 درصد، معادن روباز 12 درصد و معادن ترکیبی 15 درصد می باشند.

به منظور استخراج روی، فرآیند تغلیظ صورت می پذیرد. در انجام فرآیند تغلیظ، خاک معدنی خردایش می گردد و چس از آن جداسازی آن از سایر فلزات صورت می پذیرد. سپس روی به صورت کنسانتره با غلظت 55 درصد که حاوی مقدار کمی سرب، مس و آهن می باشد، به دست خواهد آمد.
در بسیاری از موارد سعی شده تا تمام مراحل فرآیند تغلیظ در محل معدن انجام پذیرد تا از این طریق بتوان بسیاری از هزینه های حمل و نقل را به حداقل رسانید و در زمان نیز صرفه جویی به عمل آورد.

معدن آهن

این معدن به دلیل اینکه مرکز توجه خیلی از کارشناسان به خاطر وجود استخراج فلز سنگ و آهن از اهمیت زیادی برخوردار است و دارای ارزش فراوان می باشد. استخراج از این معدن با بهره گیری از دستگاه های به روز و پیشرفته ایی صورت می پذیرد و از همین جهت می توان با خیالی آسوده به محصولی باکیفیت بالا دسترسی یافت.

سنگ آهن از مواد معدنی است که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به واسطه استحکامی که این محصول کاربردی داراست، می توان با بهره گیری از آن محصولات مختلفی تولید نمود و از آن در مصرف متعددی بهره مند گردید.

از مهم ترین و اصلی ترین موارد استفاده از این سنگ می توان به تولید فولاد اشاره نمود.

خريد از معادن مختلف

معدن سنگ آهن در ایران و جهان

ایران یکی از بزرگ ترین کشورهایی می باشد که تعداد ذخایر سنگ آهن در آن بی شمار است. همانطور که گفته شد ایران به دلیل مزیت در ذخیره سنگ آهن هرساله مقدار بسیار زیادی را استخراج و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

استخراج از معدن سنگ آهن بهره گیری از دستگاه های بروز و پیشرفته انجام می شود و به همین جهت محصول با کیفیتی تولید می شود. یکی از مهم ترین نکات در رابطه با معدن آن است که بزرگ ترین معدن سنگ آهن به ترتیب در استرالیا و چین واقع شده است.
در بین کشورهای اشاره شده چین بزرگ ترین مصرف کننده سنگ سنگ آهن می باشد زیرا با بهره گیری از این ماده معدنی حجم عمده و قابل ملاحظه ای از فولاد را تولید می نماید.

کشور استرالیا نیز حجم عمده و قابل ملاحظه ای از سنگ آهن تولید شده را به صورت مستقیم به کشورهای مختلفی صادر می نماید و از این طریق سود قابل توجهی به دست آورده است.

معدن مس

معدن مس در ایران خوشبختانه به دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد جز معادن ارزشمند بوده و تعداد آن نیز در کشور تنوع خاص دارد. معدن مس ایران از بهترین و باکیفیت ترین نوع از مس موجود در سراسر جهان برخوردار می باشد.

مس در سنگ های آتشفشانی، آندزی بازالت، تراکی آندزیت، آندزیتی و بازالت های ائوس میانی به میزان قابل توجه  یافت می شود. مس ایران به واسطه کیفیتی که از آن برخوردار می باشد، به کشورهای دیگر صادر می گردد و در داخل نیز در صنایع مختلفی از آن بهره گرفته می شود.
مس یکی از فلزات بسیار ارزشمند می باشد که خواص آن شباهت بی شماری به طلا و نقره دارد.

 

پراکندگی معدن مس در ایران

در کل می توان گفت که در 6 منطقه از ایران معادن مس وجود دارد که هرکدان از آنها این شی ارزشمند را با کیفیت عالی ارائه می دهند.

منطقه اول، منطقه ارومیه دختر می باشد که خودبه سه بخش جنوبی، مرکزی و شمالی تقسیم می شود و می توان اشاره نمود که مس های استخراج شده در این منطقه از شرایط مطلوبی برخوردار هستند.

منطقه دوم، منطقه البرز غربی است که تعدادی کانسار مس در آن وجود دارد که بیشتر نوع کربناتی می باشند.

منطقه سوم، منطقه سبلان است که مس موجود در آن به دو دسته کانسارهای مس پرفیبری و کانسارهای مس رگه ای تقسیم می شوند.

منطقه چهارم نیز منطقه سبزوار است که نوع مس رگه ای در آن یافت می شود.

منطقه پنجم، منطقه لوت است که مهم ترین کانسار مس قلعه زری را داراست.

منطقه ششم نیز منطقه مکران است که در آن نیز نواری از کانسارهای مس دیده می شود.

خريد از معادن مختلف