طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی ازپیچیده ترین کارهای معماری طراحی ساختمان مسکونی است چون هم باید به زیبایی بنا و هم معماری بنا توجه به زندگی خصوصی، نیازهای انسان و تولید محیط های زندگی محور بسیار حائز اهمیت است.

در طراحی معماری، خانه را به بخش ها یا لکه های گوناگونی تقسیم می کنند که هر بخش عملکرد متفاوتی دارا می باشد. به طور کلی می توان خانه را به پنج بخش خصوصی، جمعی، تشریفاتی و رسمی، فضاهای پشتیبان و عناصر پیرامونی تقسیم کرد.پذیرایی، غذاخوری و ورودی از عناصر تشریفاتی خانه به حساب می آیند. قرارگیری این فضاها بهتر است در قسمت جلویی خانه باشد.

ورودی

ورودی یکی از مکانهای تشریفاتی است که طراحی آن می تواند بسیار  تاثیرگذار و باعث جذابیت و ایجاد حس دعوت حداقل نیازهای طراحی این بخش باشد. ورودی علاوه بر اینکه اولین فضایی است که مخاطب با آن روبه رو می شود، معمولا به عنوان مفصلی بین لکه جمعی(هال خصوصی وآشپزخانه) و فضای تشریفاتی به کار می رود و به تفکیک این فضا ها کمک بسیاری می کند. طراحی در ورودی، رختکن، سرویس نیمه خصوصی برای مهمان ها و ایجاد سیرکولاسیون مناسب از موارد مهم در طراحی ورودی می باشد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

پذیرایی

از زمان های دور تا کنون پذیرایی جز یمی از فضاهای مطرح در منزل مخصوصا مهمان بوده و تفکیک وز یبایی آن از سایر بخشهای منزل مورد اهمیت بوده است. فضاهای تشریفاتی برای مهمانی های رسمی یا میزبانی از جمعی دوستانه طراحی می شود. در خانه های بزرگتر هال و پذیرایی جداگانه طراحی می شود اما در خانه هایی با مساحت کمتر، این فضاها با طراحی مبلمانی متفاوت از هم جدا می شود.

از ویژگی های اتاق پذیرایی مساحت وسیع تر آن نسبت به دیگر فضاها، دیوار های وسیع برای نمایش تزئینات و جزییات طراحی، استفاده از مبلمان و عناصر تزیینی مجلل که به رسمی تر شدن فضا کمک می کند، می باشد.در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی سبک های متفاوتی مانند سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک روستیک و… که بر اساس سلیقه و نیاز کارفرما انتخاب می شود، وجود دارد.

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی با فرم بنا، طراحی نما و طراحی داخلی دیگر فضاها ارتباط مستقیم دارد. توجه به مبلمان، چیدمان مبلمان، طراحی جزییات خاص و جذاب، استفاده از رنگ مناسب برای دیوارها و مبلمان، نورپردازی مناسب، استفاده از نور طبیعی و پنجره های مناسب، از موارد مهم طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی می باشد.

غذاخوری

غذا خوری یکی دیگر از عناصر تشریفاتی می باشد که نیازمند فضایی تفیک شده  و آرام می باشد. توجه به دسترسی ها از آشپزخانه و پذیرایی به فضای غذاخوری بسیار مهم بوده است. ایجاد دید و منظر مناسب،استفاده از نور، گل و گیاه  به دلنشینی هرچه بیشتر این فضا کمک می کند.