انتخاب سنگ در مناطق سردسير

انتخاب سنگ در مناطق سردسير

انتخاب سنگ در مناطق سردسير

ساخت وساز در مناطق سردسير

قبل از شروع هرگونه ساخت و ساز که لازمه آن عناصر محیطی است  باید آب‌وهوا و سایر نقش‌های جغرافیایی درنظر گرفته شود. ایران به سبب رشته کوه‌های البرز و زاگرس مناطق سردسیر بسیاری دارد. زمستان‌ها تقریبا همه چیز سخت است.

هوای سرد و همچنین بارش‌های زمستانی در صورت عدم پیش‌بینی کافی، شرایط خطرناک و پرهزینه‌ای را برای افراد و املاک رقم خواهند زد. نمای سنگی دارای انرژی کارآمد بوده و می‌تواند گرما را ذخیره کند همچنین در برابر آب‌وهوای سرد نیز مقاوم است.
در ادامه مطالبی است که شما باید قبل از تصمیم‌گیری برای ساخت‌وساز در مناطق سردسیر بدانید.

چرا برای انتخاب سنگ نما باید به سردی هوا توجه داشت؟

برای ساخت و ساز در اقلیم سرد، آمارهای هواشناسی تاریخی، توپوگرافی محلی و ساختمان‌ها یا سازه‌های اطراف برای تعیین طرح پیشنهادی ساختمان در نظر گرفته می‌شوند.نگرانی اصلی صاحبان پروژهای ساختمانی در  این است که پروژه به موقع و با همان بودجه معین به پایان خواهد رسید؟ متاسفانه در شرایط آب‌وهوایی سرد، هوا می‌تواند باعث اختلال در برنامه‌های اساسی شود.

دارندگان که نگران هستند هرچه سریعتر ساختمان را اشغال کنند، معماران خود را ترغیب به یافتن راه‌حل‌هایی می‌کنند که به ساخت‌وساز اجازه می‌دهد بدون توجه به وضعیت بد هوا، در برنامه بماند. درنتیجه، طراحان به طور سنتی کالاهایی را مشخص می‌کنند که ذاتا قادر به استفاده در هوای سرد هستند.
اما حتی با فرمولاسیون‌های خاص خود که امکان استفاده از هوای سرد را فراهم می‌آورد، این محصولات باید در یک محدوده دمای خاص قرار گیرند تا موثر باشند.

آن‌ها همچنین تغییراتی مانند افت دمای محیط و تجمع یخ و برف که ممکن است یک شبه رخ دهد، حساب نمی‌کنند. به طور خلاصه، انتخاب صحیح سنگ نما با کارایی مناسب باعث می‌شود که پروژه به موقع و در بودجه به پایان برسد، و محصول نهایی ساختمان با سنگ نمایی است که قادر به تحمل عناصر و در عین حال ایمن و راحت برای سرنشینان است. همچنین برای انتخاب سنگ نما مناسب مناطق شرجی نکاتی را باید بدانید.

انواع سنگ نما مناسب برای آب و هوای سرد

سنگ نمای گرانیت یک سنگ کاملا با دورام شیک و جذاب و هوای با میزان جذب  رطوبت پایی می باشد که گزینه مناسبی برای آب و هوای سرد است .سنگ نمای تراورتن، نوعی سنگ آهک ساده اما درجه یک به دلیل ظاهر موردعلاقه، یکی از رایج‌ترین موارد مورد استفاده امروزه در سازه‌ها است.

اگرچه سنگ‌های طبیعی به دلیل متخلخل بودن بدنام هستند، اما سنگ تراورتن برای آب‌وهوای سرد در هنگام آب‌بندی مناسب است و همچنین هنگام بهره‌برداری تراورتن با استفاده از مواد پوششی و رزین تخلخل آن را کاهش می‌دهنند و در شرایط انجماد، شکاف ندارند و شکننده نمی‌شوند. و در صورت خراب‌شدن می‌توان آن‌ها را به راحتی تعویض کرد و در رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، قرمز مایل به قهوه‌ای و… که رنگ‌هایی مناسب برای اقلیم سرد هستند، یافت می‌شود.

نتیجه‌گیری

یکی از سخت‌ترین شرایط آب و هوایی برای ساخت‌وساز، سرما است. طراحی و انتخاب اشتباه می‌تواند شما را با یک خانه سرد، دیوارهای چکه‌دار، لایه‌برداری از رنگ، سرماخوردگی و… روبرو کند. از سنگ می‌توان به عنوان ابزاری استفاده کرد تا ساختمان‌ها و خانه‌ها برای تحمل سرما از امکانات بهتری برخوردار شوند و مطالب بالا نکات کلیدی برای انتخاب سنگ مناسب اقلیم سرد را به شما می‌دهد.