آشنایی با ماسه سنگ

آشنایی با ماسه سنگ

آشنایی با ماسه سنگ

سنگ چینی ، برای مشاوره و خرید انواع سنگ ساختمانی اینجا کلیک نمایید .

ماسه سنگ یکی از موثرترین مصالح ساختمانی می باشد  که به عنوان ماده ساختمانی از دوران تمدن‌های باستانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. که هم عمر طولانی و هم اینکه قابل اطمینان است . ماسه سنگ یک ماده‌ معدنی طبیعی است که امروزه به طور گسترده در دنیا و در صنایع گوناگون کاربرد دارد و مطمعنا در اکثر ساختمان‌ها، بنا‌های یادبود، ورودی‌ها و جاده‌ها دیده شده است.
این سنگ ساختمانی حتی در استخر‌های شنا و باغ‌ها دیده شده است همچنین درساخت تولیدات شیشه، بتون‌های ترکیبی و سنگریزه‌ها استفاده می‌شود.این سنگ های نرم برای شکل دادن دیوارها، ستون‌ها، سقف‌ها و نرده‌ها کاربرد دارند.این نوع سنگ ساختمانی در هر فضایی که استفاده شوند، زیبایی و جلوه به محیط می‌بخشند. ماسه سنگ‌های دارای بافت زبر و خشن برای شومینه‌ها، گردشگاه‌ها و دیوار‌ها استفاده می‌شوند.ماسه سنگها  از سنگ های رسوبی است و پیوند دانه های سیلیسی حاصل می شود که  حاصل ته نشینی ماسه ها در کف رودخانه یا جویبار است.از مواد اولیه این سنگ اکسید آهن و یا خاک رس و سیلیس میتوان نام برد. سختی و دوام قطعات این سنگ به نوع چسب آن وابسته است. رنگ این سنگ ساختمانی معمولاً قهوه‌ای، سرخ ،خاکستری و ارغوانی است.

 ویژگیهای ماسه سنگ

آشنایی با ماسه سنگ

خیلی از ماسه سنگها در برابر هوازدگی مقاوم هستند و به سهولت در دسترس می باشند. این ویژگی سنگ ساختمانی را به یکی از مصالحی که در ساختمان سازی و سنگ فرش مورد استفاده قرار می گیرد، مبدل ساخته است.به دلیل سختی دانه ها ، یکسانی اندازه دانه ها و تا اندازه ای ماهیت خرد شوندگی ، ماسه سنگ یکی از مصالح بسیار عالی است که برای ساخت چاقو تیزکنی که برای تیز کردن تیغه ها و سایر ابزار آلات مورد استفاده قرار می گیرد،به کار برده می شود.
این نوع از سنگ های ساختمانی از به هم فشرده شدن دانه های شن در روند سیمان سازی و سیلیکا شکل می گیرد. ماسه سنگ‌ها می‌توانند خرد شده، تراشیده شده و برای استفاده‌های مختلف صیقل داده شوند.مقاومت این نوع سنگ ساختمانی قابل اطمینان هستند و می‌توانند وزن‌های سنگین را به راحتی تحمل کنند، بنابراین ماده‌ی خوبی برای پی‌ریزی و نگهداری هستند.

ماسه سنگ و انواع آن 

با توجه به تحقیقات انجام شده زمین شناسی ماسه سنگ ها به سه گروه زیر طبقه بندی می شوند :

این سنگ ها آرکوزیک که محتوی کربنی آنها زیاد( بیش از ۲۵ درصد ) است.
این سنگ های از جنس کوارتز که محتوی کربنی آنها زیاد( بیش از ۹۰ درصد) است.برخی موارد این سنگ ها  اورتوکوارتزیت نامیده می شونند ، برای مثال کوارتزیت.
این سنگ ها رسی مانند گریوکها(greywacke) که محتوی رس و لای آن قابل ملاحظه است.

سنگ نمای این سنگ از قطعات و خرده های ماسه تشکیل شده و در برابر آب تقریبا نفوذ پذیری خوبی دارد. نوع کوارتزیت این سنگ ، سختی بالایی دارد. استفاده آن در نمای های ساختمانی تقریبا رایج است. ماسه سنگ‌ها در کف و دیوار‌های کاشی شده در ساختمان به عنوان کاشی‌های تزیینی و حتی در سنگفرش گردشگاه‌ها استفاده می‌شود.
این سنگ ساختمانی، سنگی تزیینی کامل و عالی است که برای تزیین سطوح خارجی و داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌های مورد استفاده در سنگفرش سطوح از این سنگ محکم و بادوامی تهیه شده که به عنوان انتخاب عالی برای نصابان سنگ فرش‌ها شناخته شده است.
در قیاس با بتون و خاک رس، این سنگ‌ ها می‌توانند هر شرایط آب و هوایی از سردترین تا گرمترین را تحمل نمایند. حتی می‌توانند ترافیک سنگین را متحمل شوند و این ویژگی باعث شده که به عنوان مصالح عالی برای نصابان سنگ به احتساب آید. مراقبت و نگهداری از این سنگ نیز به هزینه و زمان کمی نیاز دارد.