تعریفی از سنگ تراورتن

تعریفی از سنگ تراورتن

تعریفی از سنگ تراورتن

سنگ تراورتن

تراورتن یک نوع سنگ از  فرم انعطاف پذیر عظیم سفید از کربنات کلسیم ، CaCO3 است که در اثر حل شدن کربنات کلسیم در آبهای زیرزمینی ایجاد می شود و سپس توسط رودخانه ها ، چشمه های طبیعی یا آبفشان ها در سطح زمین قرار می گیرد. یکی از متنوع ترین ، با دوام ترین و ظریف ترین پوشش کف ، چیزی نیست جز روکشی که از تراورتن ساخته شده است.

تراورتن بخشی از گروه بزرگتر سنگ است که به سنگ آهک (یا کربنات کلسیم) معروف است. این نوع سنگ وقتی تشکیل می شود که منابع آب زیرزمینی در طی هزاران سال ذخایر معدنی را جمع آوری کرده و در نهایت یک سنگ متخلخل صاف تولید کنند. تراورتن از سنگ آهک مشتق شده است که گرم شده و سپس توسط آب از طریق زمین هدایت می شود.
این سنگ یعنی تراورتن معمولاً سخت و نیمه بلورین است. دارای ظاهری لایه لایه و در سایه های پاستلی از رنگ های تقریباً زیبا دارد و در نتیجه وجود ترکیبات آهن یا برخی ناخالصی های دیگر نوار می شود. به طور کلی تراورتن دانه کمتری دارد و نسبت به استالاکتیت یا استالاگمیت که ترکیبات شیمیایی و منشا آنها مشابه است ، لاک بیشتری می گیرد.

اگرچه در تجارت تجاری “Onyx” نامیده می شود ، اما دارای سختی کلسیت است که بسیار نرمتر از Onyx واقعی است که یک عقیق سیاه و سفید است. در سختی ، سنگ تراورتن شبیه سنگ مرمر است. کاشی های تراورتن در سایه ها و پایان های مختلف ارائه می شوند.

یکی از تفاوتهای اساسی سنگ تراورتن با انواع دیگر سنگهایی که برای کف سازی استفاده می شود این است که این ماده به عنوان ماده ای در نظر گرفته می شود که هنگام خیس شدن کمتر لغزنده باشد ، چسبندگی بهتری داشته باشد و اصطکاک کمتری داشته باشد. از تراورتن به دلیل قابلیت اطمینان و قابل اعتماد بودن در شرایط مرطوب ، اغلب در مناطق پرتردد هتل ها ، کازینوها و مراکز خرید استفاده می شود.

پردازش و برش کاشی تراورتن

این سنگ در بلوکه های بزرگ زیر زمینی یافت شد و بعد به بعنوان کاشی تراورتن مورد استفاده قرار گرفت ممکن است

به چندین روش که در زیر با آن آشنا خواهید شد برش می خورد:

مقطعی

تراورتن دارای دانه های ملافه سنگی و در همان لایه ای که در زمین شکل گرفته تراشیده می شود. این باعث می شود بافت و رنگ یکنواخت تری ایجاد شود.

بریدگی ورید

سنگ تراورتن از چندین لایه از ملافه های سنگی بریده می شود ، و در اثر برش دادن به کاشی ، اثر نوار ببر و باریک تری ایجاد می کند.
بعد از استخراج سنگ تراورتن ، آن را کاملاً برای واریانس رنگ انتخاب می کنند و پس از برش برای سوراخ و لبه های خردشده ، بیشتر ارزیابی می شوند.

انواع تراورتن

چهار سبک یا پایان متفاوت وجود دارد که می توانید در کاشی های تراورتن پیدا کنید:

کاشی های تراورتن صیقل داده شده

 صاف ترین و براق ترین قطعه کاشی است سطح آن بسیار بازتابنده و صاف است. بهترین نوع کیفیت کاشی را دارد. زیرا کاشی های پرداخت شده فقط از سخت ترین سنگ تراورتن ساخته می شوند و تقریباً در برابر لک مقاوم هستند. با این حال ، به چند دلیل ، کاشی های صیقل داده شده گزینه مناسبی برای کفپوش نیستند ، به خصوص برای خانواده هایی که در اطراف کودکان هستند زیرا هنگام خیس بودن می توانند بسیار لغزنده شوند.

کاشی های تراورتن پر و لبه دار

این کاشی ها همان سطح صاف و مسطح را دارند اما درخشان نیستند.  آنها بیشتر یک مات هستند. در فرآیند ساخت ، بیشتر سوراخ ها و منافذ این سنگ طبیعی پر می شود. این باعث می شود مقاومت بیشتری در برابر لکه ها داشته باشند و بنابراین به نگهداری کمتری نیاز است. گرچه براق به نظر نمی رسد اما در حالت خیس هنوز لغزنده است. بیشتر اوقات ، آنها در کف و دیوار آشپزخانه های خانه ، حمام و دوش استفاده می شوند.

کاشی های تراورتن سرگردان

سبک تزئینی بیشتری از کاشی های دارای لبه های گرد که در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود است. معمولاً این کاشی پس از فرایند افتادن پر نشده باقی می ماند و این حالت روستایی به آن می بخشد.

کاشی های پر نشده به طور مرتب به عنوان روسازی معابر و راهروهای پاسیو مورد استفاده قرار می گیرند ، در حالی که کاشی های پر شده برای کف و پشت پرده ها در آشپزخانه ها و حمام ها بسیار مناسب است. به دلیل سطح ناهموار آن ، برای سنگفرش اطراف استخر نیز مناسب هستند.

کاشی تراورتن تراشیده و تراش خورده

مشابه کاشی های ریخته شده ، فقط این است که کناره های این کاشی ها قلم زنی شده اند و ظاهری کاملاً کلاسیک و قدیمی به آن می بخشد. نصب آنها در فضای باز و مناطق مرطوب بسیار عالی است. کاشی های تراورتن در فضای باز تا زمانی که در معرض نشت اسیدی قرار نگیرند ، می توانند پر نشده باشند.

مصارف تراورتن

همانطور که در تعریفی از کاشی تراورتن به عنوان یک سنگ طبیعی بسیار متنوع و مناسب برای انواع کاربردها باقی مانده است. تاریخ به ما می آموزد که در استفاده از سنگ تراورتن محدودیتی وجود ندارد.

تراورتن ماده رایجی است که در ساخت و ساز استفاده می شود و همچنین طبیعت کاربردهای خاص خود را برای رسوبات کلسیت دارد. کاشی تراورتن به عنوان کاشی کف در هر دو مکان مسکونی و تجاری و همچنین گزینه تزئینی برای روکش دیوار و پشت پرده استفاده می شود.

این سنگ طبیعی نه تنها به طور عامیانه برای کاشی و تزئین کف استفاده می شود ، بلکه هنگام نصب روی دیوارها ، پشت پرده ها و میزهای آشپزخانه نیز به همان اندازه جذاب به نظر می رسد. کاشی تراورتن هم در داخل و هم در فضای باز استفاده می شود ، سنگی بادوام است و می تواند عملکردی و چشمگیر داشته باشد.