ساب زني سنگ هاي ساختماني

ساب زني سنگ هاي ساختماني

ساب زني سنگ هاي ساختماني

 

در اين مقاله به نحوه ساب زني سنگ هاي ساختماني ميپردازيم.

 

در بعضي مواقع ممكن است مواد اسيدي مثل جوهر نمك برروي سنگ ريخته شود كه باعث ايجاد لكه روي سنگ شود. به منظور از بين بردن اين لكه ها و بازگشت درخشش و يكدستي قبلي به سنگ لازم است تا سنگ ساب زده شود. در مواردي كه سنگ داراي پستي و بلندي باشد و يا اينكه ساختمان تازه ساخت باشد و لكه هايي برروي سنگ ايجاد شده باشد نيز ميتوان با استفاده از ساب آن ها را از بين برد. همچنين اگر مدت زيادي از نصب سنگ ميگذرد و سنگ ساب نخورده باشد احتمالا كدر و مات شده است كه با كف سابي اين مشكل برطرف شده و سنگ شكل ظاهري خود را مجددا بدست مياورد و مثل روز اول ميشود.

سنگ چینی ، برای مشاوره و خرید انواع سنگ ساختمانی اینجا کلیک نمایید 

[button title=”براي مشاهده و خريد سنگ هاي ساختماني دركاو كليك كنيد” link=”https://dorkav.com/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1%da%a9%d8%a7%d9%88/” target=”_blank” align=”center” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”black” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

 

ساب زني سنگ هاي ساختماني

 

يك سنگ سابی با کیفیت چگونه است

 

سنگ به طور كلي بايد يكنواخت و صاف باشد. لقمه هاي با كيفيت در دستگاه كفسابي چنين نقشي را دارند. كناره هاي ديوار كه امكان استفاده از دستگاه برا آن نميباشد به صورت دستي ساب ميخورد. در نهايت تمام پستي بلندي ها از بين رفته و سنگ ظاهري شفاف و يكنواخت پيدا ميكند. پس از اتمام بايد نظافت به طور كامل انجام شده و فاضلاب كف سابي از رو زمين جمع اوري شود.

نكات مهم در حين عمليات ساب زني

  1.     عمق خراشیدگی سطح مورد نظر : چنانچه عمق ترک و خراشیدگی سطح کمتر از 1 میلیمتر باشد آن ها را پر کنید و میزان لایه برداری شما در این حالت کم تر خواهد بود .
  2.     حساسیت انتخاب شماره لقمه : لازم است در انتخاب لقمه ها دقت زيادي را داشته باشید چون اگر از لقمه هايي با زبري بيش از اندازه استفاده كنيدعمق لایه برداری بدون نتیجه مطلوب بیشتر خواهد شد .
  3.     پولیش نهایی : در مرحله آخر کفسابی برای جلا و درخشندگی مطلوب و از بین بردن خط و خش های ايجاد شده حين كف سابي از موادی که به صورت مایع و پودر هستند استفاده می شوند . پوليش مايع را متناسب با جنس سنگ استفاده ميكنند.
  4.     حذف لبه ها : از نکات مهم و قابل توجه برای داشتن سنگي با سطح شفاف و براق، حذف لبه هاست. در اين فرايد حذف لبه ها و زير سازي نيز به اندازه خود ساب زني داراي اهميت است.
  5.     جمع آوری فاضلاب کفسابی : بايد به جمع آوري پساب ايجاد شده در طي كفسابي اهميت داد و نگذاشت بر سطح سنگ خشك ش. از ريختن اين پس آب در لوله هاي فاضلاب شديدا خودداري نمايد.
  6.     ساب دستی کنج ها و چرخش لقمه ها :  اگر لقمه هاي دستگاه مورد استفاده در دوجهت ميچرخد بهتر است به منظور افزايش كاركرد و طول عمر دستگاه هر از چندگاهي جهت چرخش لقمه ها را عوض كرد.

دستگاه مورد استفاده براي كفسابي سراميك

براي ساب زني سنگ و كفسابي آن از دستگاه سه فاز استفاده ميشود. اما به طور معمول براي كفسابي سراميك از دستگاه تك فاز استفاده ميشود. براي كفشويي نيز معمولا از دستگاه تك فاز استفاده ميشود.