تفاوت سنگ چینی و مرمریت

مزایا و معایب سنگ ترامیت

تفاوت سنگ چینی  مرمریت

تفاوت سنگ چینی  مرمریت

 

سنگ مرمریت و چینی با هم تفاوت هایی بسیار زیادی دارند که شاید برای کسانی که به این صنعت آشنایی کامل ندارند تفکیک این دو سخت باشد .ما در این مطلب برآنیم تا شما را باخلاصه ای از  تفاوتهای این دو سنگ آشنا کنیم .

سنگ مرمریت نوعی سنگ آهک رسوبی است در حالی که سنگ مرمر نوعی سنگ آهک حاصل از دگرگونی می باشد. از نظر تجاری چینی به سنگ های سفید کله قندی گفته می شوند که دارای سختی بسیار بالا می باشد اما از نظر علمی چینی یا سنگ کریستال به یک سنگ آهکی که در اثر افزایش شار حرارتی ناشی از تزریق ماگمای داغ یا فشار بالا دچار تبلور دوباره .شده اند اطلاق می شود

تفاوت سنگ چینی و مرمریت

 

تفاوت سنگ چینی و سنگ مرمریت از لحاظ زمین شناسی

تفاوت سنگ چینی  مرمریت الزاماً همان آراگونیت نیست . از لحاظ زمین شناسی سنگ مرمر به سنگ آهک دگرگونه و به نام Marble و Onyx  اطلاق می شود ولیکن از لحاظ تجاری به نام سنگ مرمر و سنگ مرمریت و با ترکیب سنگ آهک دگرگونه یا نادگرگون و دولومیت می باشد.

سنگ مرمریت درشت بلور، سفید یا خاکستری روشن تا کرم را اصطلاحاً چینی می نامند .به صورت عمده سنگ‌های مرمریت را با استفاده در بخش‌های چون نمای داخلی ساختمان می‌شناسند و از مشخصات بارز آن‌ها نیز می‌توان به تنوع رنگ آن‌ها اشاره کرد. البته در این بین سنگ‌های چینی و کریستال را داریم که در بعضی از مواقع این دو را به ایک عنوان نام می‌برند و برای نمونه با نام سنگ چینی کریستال نیز از آن‌ها نام برده می‌شود.

 استفاده از سنگ چینی برای نما و فضای خارجی کاملاً فنی و صحیح است

سنگ مرمریت در محیط‌های سرپوشیده دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به فضا‌های باز دارند ولی چینی برای نما و فضای خارجی کاملاً فنی و صحیح است. مقاومت چینی در مقابل هوازدگی سطحی و عمقی به طور متوسط خوب و قابل اعتماد است .ارز آن می توان به راحتی در صنعت ساختمان سازی و وخصوصا نمای بیرونی استفاده کرد و گزینه مناسبی در این زمینه می باشد.

 

تفاوت رنگی سنگ چینی و سنگ کریستال

رنگ سنگ کریستال عموما خاکستری تیره تا روشن با رگه‌های طوسی و سیاه و زرد می‌باشد. و سنگ مرمریت در انواع رنگ‌ها در کشور ایران تولید و فرآوری می‌شود. از سنگ مرمریت در بدنه راه پله ها، بدنه پارکینگ ها، کف واحد ساختمان‌ها به کار می‌رود و از  چینی در نمای ساختمان ها- راه پله ها- سنگ فرش ها- پیاده رو سازی ها- جداول سنگی  مصنوعات سنگی و… به کار می‌رود.