قيمت سنگ مرمریت لایمستون

سنگ لایمستون یک نوع سنگ رسوبی و از انواع سنگ های مرمریت می باشد. این سنگ زمینه‌ روشنی دارد؛ اما در آن رگه هايی به رنگ خاكستری و سفيد ديده مي شود. این نوع مرمریت، كاربردهاي متنوعی دارد. البته استفاده از آن در برخی بخش ها، با محدودیت هایی همراه است. به لحاظ قیمتی، این سنگ جزو سنگ های نسبتا ارزان قیمت به حساب می آید. قيمت لایمستون به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. در ادامه با درکاو همراه باشید تا با برخی مزایا و عوامل موثر بر قیمت این سنگ آشنا شوید. 

برخی مزایای سنگ لایمستون

  • مهمترين مزيت مرمريت لايمستون رنگ روشن و يكنواخت آن می باشد. این ویژگی باعث جلب توجه مشتری ميگردد.
  • اين سنگ در ابعاد مختلفی برش داده شده و توليد می شود. يكي از ابعاد پر كاربرد اين سنگ در قطعات مربعی و در ابعاد 60*60 است. از این ابعاد لایمستون جهت سنگ كف استفاده می شود.
  • لایمستون قابلیت برش به صورت اسلب را دارد. این قابلیت موجب كيفيت بهتر و يكنواختی سنگ می شود. در اين روش تايل های سنگی تقريبا هیچ اختلاف ضخامتی با يكديگر ندارند.
  • گاها در فرآوری لایمستون، به جهت چسبيدن بهتر سنگ به سطح پشتی خود از توری پشت سنگ استفاده می‌شود.

[button title=”براي مشاهده و خريد انواع سنگ هاي ساختماني كليك نماييد” link=”https://dorkav.com/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%af%d8%b1%da%a9%d8%a7%d9%88/” target=”_blank” align=”center” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”black” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

عوامل موثر بر قيمت مرمريت لايمستون

همانطور که پیش تر ذکر شد؛ عوامل و پارامترهای مختلفی بر قیمت لایمستون اثرگذار می باشند. در اینجا به برخی خصوصیات بارز این سنگ، که در تعیین قیمت آن نقش دارند؛ اشاره می گردد.

  1. میزان تخلخل سنگ: به طور کلی هر چقدر كه ميزان تخلخل يک سنگ كمتر باشد؛ در فرآوري آن سنگ، رزين و ماستيک كمتری استفاده می شود. بنابراين سنگ دارای تخلخل كمتر، قيمت بيشتری خواهد داشت. پس هر چه لایمستون مورد نظر دارای خلل و فرج کمتری باشد؛ گران تر است.
  2. کیفیت توری و رزین پشت سنگ: كيفيت توري نصب شده در پشت سنگ نيز بر قيمت موثر است. اگر براي چسباندن توري از رزين با كيفيت بالاتری استفاده شده باشد؛ طبیعتا قيمت لایمستون بيشتر خواهد بود. در نتیجه کیفیت و قیمت توری و رزین مصرفی در پشت سنگ، مستقیما بر قیمت لایمستون اثرگذار است.
  3. مقاومت و دوام سنگ: ميزان مقاومت سنگ در برابر فشار، سايش و نفوذ آب نيز بر قيمت سنگ موثر مي باشد. سنگ مقاوم تر و با دوام بیشتر، قیمت بیشتری نسبت به نمونه سنگ مشابه خواهد داشت.
  4. رنگ و زیبایی: هر چه بافت سنگ لایمستون یکنواخت‌تر باشد. همچنین دارای رگه ها و ناخالصی های کمتری باشد؛ قيمت آن بيشتر است.
  5. ضخامت سنگ: سنگ مرمريت لايمستون در ضخامت های مختلفی برش داده مي شود. به طور کلی هر چقدر ضخامت سنگ بيشتر باشد؛ قیمت آن سنگ گران تر است.
  6. میزان ساب و پرداخت سنگ: بعضی سنگ ها به دفعات بيشتر و با كيفيت بالاتري ساب مي خورند. توجه بيشتر به پرداخت سنگ موجب براقی، صیقلی شدن و زيبايی هرچه بيشتر آن می گردد. هر چه سنگ مورد نظر بیشتر و با کیفیت بهتری ساب بخورد و پرداخت شود؛ قیمت آن افزایش بیشتری می یابد.

خرید سنگ مرمریت لایمستون با قیمت مناسب

سنگ مرمريت لايم استون برای پروژه های معمولی و یا فضاهای معمولی پروژه های لوکس انتخاب بسیار مناسبی است. این سنگ علی رغم زیبایی و کارایی بالا، بسیار به صرفه و اقتصادی است. شما می توانید برای خريد اين سنگ و یا ساير سنگ ها، همچنین دريافت مشاوره رايگان با ما تماس برقرار كنيد. 

[button title=”تماس با ما” link=”tel:+989151027432″ target=”_blank” align=”center” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”black” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]