انواع سنگ دکوراتیو و تزئینی

اصول حیاتی دکوراسیون مدرن

انواع سنگ دکوراتیو و تزئینی

 

انواع سنگ دکوراتیو و تزئینی

 

سنگ هاي ساختماني در شكل و انواع مختلفي استخراج و فراوري شده و در مكان هاي مختلفي مورد استفاده قرار ميگيرد. از جمله اين مكان ها ميتوان به نماهاي خارجي، ديوار هاي داخلي، سنگفرش ها، راه پله و… اشاره نمود. از سنگ هاي دكوراتيو بيشتر به منظور زيباسازي قسمت هاي مختلف ساختمان استفاده ميشود.فضاي پشت تلويزيون و قاب در و پنجره از مكان هايي است كه در آن از سنگ هاي تزئيني استفاده ميشود.

معرفی انواع سنگ تزئینی ساختمانی

سنگ های ساختمانی تزئینی به نوعی همان سنگ‌های ساختمانی هستند که از پیش می‌شناسیم. این سنگ‌ها در همان جایگاه و کاربردهای معمول خود نیز نقشی تزئینی را ایفا می‌کنند. اما در آن کاربردها علاوه بر تزئین، این سنگ‌ها گاهی به عنوان بخشی ضروری از بنا دانسته می‌شوند.

اما در بررسی سنگ دکوراتیو می‌توان تنها سنگ‌هایی را مد نظر قرار داد که صرفاً نقش تزئینی دارند. به همین دلیل در میان انواع سنگ های تزئینی، می‌توان تنوع بالایی را از نظر ابعاد، فرآوری و نوع کار آن مشاهده کرد.

انواع مدل هاي سنگ دکوراتیو 

سنگ آنتيك از برجسته ترين و محبوب ترين سنگ هاي زينتي است. در واقع آنتيك به نوعي از فراوري سنگ ها گفته ميشود و به طور معمول تمام انواع سنگ هاي مرمريت، گرانيت و تراورتن را مخيتوان به اين شكل فراوري كرد. براي ايجاد تنوع در ظاهر سنگ ميتوان از انواع ديگر فراوري نظير، قلوه اي، چرمي، بادبرو… استفاده كرد.

از مواد كاربرد سنگ تزئيني علاوه بر موارد گفته شده ميتوان ساخت شومينه و ايجاد اشكال هنري بر روي ديوار را با سنگي هچون آنتيك مثال زد.

 

انواع سنگ دکوراتیو و تزئینی

 

 مرمر یک سنگ دکوراتیو

سنگ مرمر يكي از مهم ترين سنگ هاي ساختماني است كه استفاده آن در هربخش ساختمان به عنوان سنگ كف يا نما زيبايي منحصر به فردي را به فضا ميدهد و تاثير زيادي را بر زيبايي ان دارد.

سنگ مرمر داراي ويژگي خاصي است كه باعث شده تا نقش سنگ زينتي را ايفا كند و آن ويزگي خاص امكان عبور نور از آن است. اين ويژگي در سنگ چيني نيز مشاهده ميشود.

اين ويژگي باعث شده تا بتوان با استفاده از اين سنگ به همراه يك سيستم نورپردازي جلوه اي زيبا به نماي داخلي ساختمان داد.

 

خرید سنگ های تزئینی

اگر تصميم به خريد اين سنگ ها داريد لازمه آن شناسايي خوب آن ها ميباشد. به اين منظور لازم است تا جنبه هاي مختلفي را در نظر داشته باشيد. بايد دانست هر سنگي براي شرايط و محيط خاصي استفاده ميشود.

قيمت سنگ هاي تزئيني نيز مانند ساير سنگ هاي ساختماني به نوع سنگ، ابعاد سنگ، كيفيت فراوري و…  بستگي دارد 

اگر در زمينه سنگ اطلاعات كافي را نداريد بهتر است از نظر و اطلاعات فردي متخصص استفاده نماييد 

 

به منظور دريافت راهنمايي رايگان در زمينه سنگ هاي ساختماني با كارشناسان ما تماس بگيريد

[button title=”تماس با ما” link=”tel:+989151027432″ target=”_blank” align=”center” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”black” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]