انتخاب سنگ برای روف گاردن

انتخاب سنگ برای روف گاردن

انتخاب سنگ برای روف گاردن

انتخاب سنگ برای روف گاردن

 گزینه‌های جذاب برای داشتن یک روف‌گاردن یا بام سبز سنگ ساختمانی است که به زیبایی مکان می افزاید. در روف گاردن از عناصری طبیعی استفاده می‌شود. به همین دلیل حضور سنگ در طراحی این بخش از ساختمان، سبب فضای گرم‌تر و همچنین طبیعی‌تر آن می‌شود.

ویژگیهای سنگ روف گاردن

 

فرآوری سنگ مناسب روف گاردن

هر کدام از سنگ‌های ساختمانی به روش‌های مختلفی فرآوری می‌شوند. هر یک از این روش‌های فرآوری ویژگی‌ها و جذابیت خاص خود را دارند.شما نمی‌توانید سنگ‌هایی را با فرآوری صاف صیقلی به عنوان سنگ کف روف گاردن استفاده کنید. چرا که این موضوع می‌تواند سبب لغزنده بودن بیش از حد کف شود. استفاده از سنگ‌هایی با فرآوری تیشه‌ای، چرمی و … گزینه‌هایی مناسب برای بخش‌های مختلف روف گاردن هستند.

مقاومت کافی سنگ در برابر شرایط محیطی

سنگ مناسب روف گاردن، می تواند در فضای آزاد و در تماس با شرایط محیطی مختلف به خوبی دوام بیاورد. این سنگ قرار است به طور پیوسته در برابر نور آفتاب، بارش باران و کاهش و افزایش دما مقاومت کند.

سنگ متناسب با طراحی بام سبز

طرحهای مختلف با وجود این سنگ امکان پذیر است. بسته به انتخاب مواد اولیه و تم رنگی فضا، می‌توانید سنگ‌هایی با رنگ‌های مناسب انتخاب کنید. معمولاً عناصر قالب در روف‌گاردن شامل سنگ و چوب هستند که ترکیب آن‌ها با یکدیگر می‌تواند فضایی چشم‌نواز و گرم را ایجاد کند.

ابعاد سنگ کف روف گاردن

سنگ‌های کف معمولاً در ابعاد 30*30 و یا 40*40 برش داده و فرآوری می‌شوند. چرا که این اندازه را می‌توان مناسب‌ترین سایز سنگ برای کف دانست.

دلیل تناسب این سایز از سنگ برای روف گاردن دو مزیت زیر است:

  • پایین آمدن احتمال شکستن سنگ
  • امکان شیب‌بندی و هدایت آب باران با ناودانی و نقاط مورد نظر

تراورتن بهترین سنگ برای روف گاردن

بهترین روش در این مقوله همان سنگی که در نما استفاده کرده‌اند در روف‌گاردن نیز مورد استفاده قرار میگیرد.. یکی از بهترین گزینه‌ها برای این بخش از ساختمان، سنگ تراورتن است. دلیل این امر ویژگی‌های مهم و برجسته این سنگ است.

این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • مقاومت در برابر نور آفتاب
  • مقاومت در برابر سرما و گرما
  • زیبایی و تنوع رنگی بالا
  • چسبندگی بالا به ملات