سنگ مناسب کف

سنگ مناسب کف

سنگ مناسب کف

سنگ مناسب کف

 

چگونه سنگ مناسب کف را بشناسيم ؟

از گذشته هاي دور مصالح طبيعي به دليل رنگ و بافت طبيعي و تنوع زياد به عنوان يك انتخاب پر طرفدار شناخته ميشود. رنگ و بافت صميمي آن باعث ايجاد فضايي زيبا و محيطي گرم و صميمي ميشود.از مهم ترين و پرطرفدار ترين سنگ هاي كف ميتوان به سنگ مرمريت جوشقان و سنگ مرمريت مشكي اشاره نمود. در ادامه به بررسي ويژگي هاي تعدادي سنگ مناسب كف ميپردازيم.

 

سنگ لوح

سنگ لوح، از گروه سنگ هاي دگرگوني است كه به آساني ميتوان آن را به ورقه هاي نازك شكافت و به راحتي به تايل تبديل ميشود.قيمت اين سنگ بستگي به تراكم آن دارد چراكه هرچه تراكم آن بيشتر باشد احتمال شكستگي و پوست پوست شدن سنگ كمتر خواهد بود.

از ويژگي هاي مهم سنگ لوح ميتوان به انعطاف پذيري بالا و رنگ تيره آن اشاره نمود. از اين سنگ بيشتر در راهرو ها، آشپزخانه ها، ورودي ها و نشيمن استفاده ميشود.

تراکم این سنگ به قیمت آن بستگی دارد و هرچه تراکم آن بیشتر باشد احتمال پوسته پوسته شدن و شکستنش کمتر است.از ویژگی‌های سنگ لوح به تیره بودن،انعطاف پذیری زیاد اشاره نمود و در نشیمن ها،راهروها،ورودی‌ها و آشپزخانه کاربرد دارد.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن، یک سنگ رسوبی تشکیل شده از کلسیت است که اغلب به عنوان سنگ مرمر یا سنگ آهک فروخته می‌شود.اگر چه اين سنگ فاقد درخشش است اما استفاده از آن در كف ساختمان باعث ايجاد فضايي گرم و صميمي خواهد شد. تراورتن در رنگ ها و طرح هاي متفاوتي يافت ميشود و در مكان هايي همچون نشيمن، آشپزخانه و حمام و سرويس بكار ميرود. از ديگر ويژگي هاي آن احساس نرمي و صافي در زير پا در هنگام راه رفتن روي آن است.

 

سنگ گرانیت

درخشش و جذب ميزان كمتر آب نسبت به ساير سنگ ها از مهترین ویژگی‌های این سنگ است از ساير مشخصات سنگ گرانیت ميتوان به رنگ زیبا،انعطاف پذیری بالا و قابليت  استفاده از آن در فضاهای بیرونی وداخلی اشاره نمود.از سنگ گرانیت در فضا هايي همچون راهرو ها، آشپزخانه ها، حمام و سرويس، محوطه بيرون ساختمان و…

ماسه سنگ

نوعي سنگ دگرگوني ميباشد كه داراي بافتي سازگار با محيط ميباشد. اين سنگ مانند ساير سنگ ها داراي تنوع زيادي نيست اما گزينه اي مناسب براي اوردن رنگ و بافت طبيعت به فضاي منزل ميباشد.

سنگ کف تیره

استفاده از كفپوش سنگي باعث زيبايي و شكوه هرچه بيشتر فضا ميشود و از طرفي نسبت به ساير متريال هاي موجود داراي طول عمر بيشتري ميباشد. از ديگر ويژگي هاي مهم سنگ كف تيره ، ميتوان به توانايي انتقال گرما در فصل سرما اشاره نمود كه باعث ايجاد فضايي دلنشين خواهد شد به طور كلي  ويژگي هاي سنگ كف خانه شامل ظرافت، نظافت آسان انعطاف پذيري بالا، انتقال گرما و ليز نبودن ميباشد.