سنگ مرمریت آباده

خوشبختانه در كشور ما معادن زيادي از سنگ مرمريت وجود دارد. یکی از معادن مرمریت ایرانی، معدن آباده می باشد. سنگ مرمریت آباده دارای ویژگی های خاص و منحصربفردی است. به همین دلیل نسبت به سایر انواع مرمریت، جایگاه ویژه تری داشته و محبوب تر است. همه روزه حجم بالایی از قطعات سنگی از این معدن استخراج می شود. استخراج و تولید بالا از معادن سنگ مرمریت آباد، باعث شده که بخش اعظمی از نیاز کشور از طریق این معدن تامین شود. مرمریت جزو سنگ های ساختمانی پر طرفدار است؛ مرمریت آباده نیز طرفداران خاص خود را دارد. به لحاظ قیمتی باید گفت که به طور کلی مرمریت از دسته سنگ های با قیمت مناسب است. با این حال قیمت مرمریت آباده مانند سایر انواع سنگ، به عوامل زیادی بستگی دارد. در ادامه با درکاو همراه باشید؛ تا به بررسی این سنگ ارزشمند بپردازیم. 

ویژگی های مرمریت آباده

در سال های اخیر مرمریت به عنوان یکی از پر استفاده ترین سنگ های ساختمانی شناخته شد. در این میان مرمریت آباده بیش از سایر انواع مرمریت ها کاربرد دارد. از این سنگ در قسمت ها و فضاهای مختلف ساختمان بهره می برند؛ اجرای نماها و فضاهای داخلی، استفاده به عنوان کفپوش و سنگفرش در انواع کاربری مسکونی و تجاری، همچنین اجرای مشاعات ساختمان اعم از پارکینگ و راه پله، از دیگر کاربردهای رایج سنگ مرمریت آباده می باشد.

علاوه بر زیبایی خیره کننده مرمریت معدن آباده، این سنگ ویژگی های جذاب دیگری نیز دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های مرمریت آباده، قابلیت انعکاس نور است. این سنگ می تواند نور را به زیبایی منعکس کند. استفاده از رنگ های روشن مرمریت مانند سفید، کرم و یا صورتی به همراه ویژگی بازتاب نور، باعث می شود که فضای شما روشن تر و بزرگتر به نظر برسد. همچنین باید گفت که سنگ مرمریت دارای طرح و رنگ های متنوعی است. این رنگ های زیبا و چشم نواز، نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد. به همین دلیل طرفداران سنگ مرمریت آباده بسیار زیاد است.

قیمت سنگ مرمریت آباده

به طور کلی سنگ مرمریت نسبت به سایر سنگ های ساختمانی قیمت مناسب تری دارد. عوامل بسیاری مانند ابعاد، نوع، کیفیت، طرح و رنگ و غیره بر قیمت این سنگ اثرگذارند. یکی از مهم ترین عوامل موثر در میزان قیمت مرمریت آباده، نحوه فرآوری و تولید آن است. استفاده از مواد و روش های خاص در حین تولید سنگ قیمت سنگ را تغییر می دهد. به عنوان مثال رزین و اپوکسی باعث افزایش مقاومت و صیقلی شدن سطح سنگ می شوند. این مواد دارای قیمت نسبتا زیادی هستند. به همین دلیل اگر در فرآیند آماده سازی سنگ از رزین و اپوکسی استفاده شود؛ قیمت سنگ مرمریت افزایش خواهد یافت. 

انواع مرمریت معدن آباده

یکی دیگر از عوامل مهم اثرگذار بر قیمت سنگ مرمریت آباده، نوع آن است. معدن مرمریت آباده، دارای انواع مختلفی از این سنگ است. هر یک از این مرمریت ها دارای کیفیت و دوام خاص خود هستند. سنگ مرمریت آباده مرغوب، قیمت بیشتری خواهد داشت. در زیر به برخی از مرغوب ترین و محبوب ترین انواع مرمریت آباده اشاره شده است.

  • مرمریت آباده بی موج
  • سنگ مرمریت آباده موج دار
  • مرمریت آباده شمس
  • شمس مرمریت آباده گل پنبه ای

مرمریت آباده در قسمت های مختلف پروژه استفاده می شود. انواع مرمریت این معدن را می توان به عنوان سنگ پله، سنگ دیوار و سنگ کف فضای داخل ساختمان به کار برد. با این حال از مرمریت آباده شمس اغلب جهت اجرای سنگ نما استفاده می گردد.

 

سنگ مرمریت آباده

خرید سنگ مرمریت آباده با قیمت مناسب

همانطور که پیش تر ذکر شد؛ به طور كلي مرمريت آباده سنگي با قيمت مناسب مي باشد. بنابراین می توان چنین برداشت کرد که قیمت مناسب مرمریت آباده، یکی از مهم ترین عوامل محبوبیت و رواج این سنگ، در صنعت ساخت و ساز است. با این وجود ابعاد و طرح و رنگ و نوع سنگ مرمریت، بر تفاوت قیمت آن بسیار اثرگذار خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که هرچه بافت مرمریت یکنواخت تر و یکدست تر باشد, قیمت آن بالاتر بوده و گران تر است. 

شما می توانید جهت اطلاع از انواع مرمریت آباده و همچنین مشاوره و خرید سنگ ساختمانی با کارشناسان درکاو تماس بگیرید.