سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی (Artificial Stone)؛اين سنگ ها با تركيب خورده سنگ هاي طبيعي با ساير مواد ايجاد ميشوند كه به همين دليل نيز داراي وزن سبك تري نسبت به سنگ هاي طبيعي ميباشند. سپس این ترکیب را در قالب هایی می ریزند که دارای نقش و نگار هایی همانند سنگ طبیعی است.

سنگ مصنوعی را نخستین بار، صنعتگر و مخترع بریتانیایی، فردریک رنسام طراحی و ساخته است. تولید ان به شیوه نوین، از سال 1960 در کشور ایتالیا آغاز شد.

دلیل اصلی ایجاد سنگ مصنوعی حجم محدود استخراج سنگ های طبیعی و محدوديت طرح و رنگ سنگ هاي طبيعي بود كه پاسخگوي نياز مردم در پي افزايش جمعيت نبود.

سنگ مصنوعی

براي ساخت سنگ مصنوعي از چه مواد اوليه اي استفاده ميشود؟

اگرچه مواد اولیه تولید سنگ مصنوعی از اجزای سنگ طبیعی تهیه می‌شود اما براي تغيير رنگ سنگ از رنگدانه ها و مواد ديگر استفاده ميشود.

امکان بکار گیری اجزای مختلفي همچون قطعات فلزي، تكه هايي از سنگ هاي قيمتي در ساختار سنگ مصنوعي موجب زيبايي و منحصر به فرد شدن سنگ هاي مصنوعي ميشود. سنگ مصنوعي در سطوح مختلفي بكار ميرود.

بطورر خلاصه اين سنگ ها از رزين، سيمان، پليمرها، خاك هاي سبك و اگرگات هاي سنگ هاي ضايعاتي ساخته ميشوند

بطور مختصر می‌توان گفت که این سنگ ها از ترکیب سیمان، رزین ها ، پلیمرها، آگرگات‌های سنگ های ضایعاتی و خاک‌های سبک وزن ساخته می‌شوند.

بعد از تركيب اين مواد، ان را به درون غالب هايي با نقش و نگار هاي مختلف ميريزند كه باعث ايجاد طرح هاي گوناگوني از اين سنگ ميشود.

توليد سنگ مصنوعي

قیمت سنگ مصنوعی:

قيمت سنگ مصنوعي به مراتب كمتر از سنگ طبيعي ميباشد و علت ان كار هاي دشواري است كه قبل از ورود سنگ طبيعي بر روي ان انجام ميشود درصورتي كه در مورد سنگ مصنوعي به اين شكل نميباشد و اين امر موجب ميشود تا سنگ هاي مصنوعي وزن و ضخامت كمتري داشته باشند.

علاوه بر این‌, ساختار مقاوم آن‌ها در فنداسیون‌های خاص, تحمل بار و وزن زياد را توسط اين سنگ ممكن مي سازد. بسته بندی آن‌ها در پک های نایلونی انجام می‌شود.

سنگ مصنوعي به علت وجود درصدي رس در ان قابليت تحمل دماي بالا را دارد. اين امر موجب شده تا در ساخت فضای خارجی شومینه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.به طور معمول براي نصب اين سنگ ها از ملات و چسب استفاده ميشود.

سنگ مصنوعي به علت قيمت مناسب نسبت به انواع ديگر سنگ و گستردگي در طرح و رنگ خود، به عنوان يك سنگ ساختماني كاربردي و مناسب با هر نوع سليقه اي ميباشد.

سنگ تراورتن مصنوعی نما:

سنگ تراورتن مصنوعی نمای ساختمان به دليل دارا بودن طيف گسترده اي از طرح و رنگ و زيبايي چشم نواز خود و همينطور قيمت بسيار مناسب خود مورد توجه بسياري از معماران قرار گرفته است.

این سنگ، به علت مقاومت بالاي خود ، صیقل پذیری عالی ،و دوام زياد ان در برابر شرايط متغير جوي همچون باران هاي اسيدي و همينطور مواد شيميايي، انتخاب مناسبی برای نمای ساختمان می باشد.

سنگ مصنوعی

برای اطلاعات بیشتر و جهت دریافت قیمت انواع سنگ نمای ساختمان و آپارتمان با کارشناسان فروش صنايع سنگ دركاو تماس بگیرید.