انواع سنگ مصنوعی

مفاهیم و اصطلاحات حوزه سنگ

انواع سنگ مصنوعی

۱. سنگ مصنوعی سمنت پلاست

اين نوع سنگ از بتن و خاک و مواد افزودنی ساخته شده که به آن سمنت پلاست گفته می‌شود. سمنت پلاست‌ها موارد استفاده بسيار زیادی دارند و به عنوان سنگ‌های نمای ساختمان، موزاییک و کفپوش، سنگ پله و … به کار می‌روند.

سنگ مصنوعی سمنت پلاست

2. سنگ مصنوعی تراورتن

سنگ مصنوعی تراورتن سنگي از جنس اهك ميباشد كه از رسوبات چشمه هاي اب گرم تشكيل شده و از جمله سنگ هاي تزئيني ميباشد. ميزان روشن تر بودن اين سنگ به مقدار محلوليت مواد در ان بستگي دارد. ميزان گرما و ارتفع محل نيز بر كيفيت سنگ تشكيل شده موثر است.

سنگ مصنوعی تراورتن

شکل ظاهری سنگ تراورتن

تراورتن دارای بافتی متخلخل و نواری شکل است و مقاومت ان در برابر فشار از مرمر بیشتر و از گرانیت کمتر میباشد . سنگ تراورتن در برابر تغیرات جوي مثل بارن و برف مقاوم ميباشد.

3. سنگ مصنوعی ترکیبی مرمر و گرانیت

این نوع سنگ‌های مصنوعی از سنگ هاي طبيعي مرمر و گرانيت درون تركيباتي از سنگ مصنوعي و به همراه رزين هاي پليمري ونانو ايجاد ميشود كه ظاهري شبيه به سنگ گرانيت يا سنگ مرمر طبيعي دارد. از موارد استفاده اين سنگ ميتوان به سنگ ظرفشويي، سنگ اوپن، سرويس بهداشتي و… اشاره نمود.

4. سنگ مصنوعی کورین

کورین ماده اي مصنوعی و مهندسی شده است.كه سنگ مصنوعی کورین از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با ديگر مواد معدنی و سنگی و رنگدانه تولید می‌شود. توليد كنندگان مختلف از ميزان متفاوتي از اين تركيبات براي توليد اين سنگ استفاده ميكنند. تنوع رنگي اين سنگ موجب شده تا از ان براي سبك هاي مختلف استاده شود سنگ هاي مشابه كورين نيز در ايران وجود دارد كه تفاوت ان با كورين در برخي تركيبات و بخش هايي از مراحل توليد ان ها ميباشد. برخي از كابرد هاي سنگ مصنوعي كورين شامل: دیوارپوش، سنگ روی کابینت، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد.

سنگ مصنوعی کورین

5. سنگ مصنوعی onyx

از ديگر انواع سنگ مصنوعي ميتوان سنگ onyx يا سنگ رودخانه را نام برد. از اين سنگ به منظور توليد سنگ هاي مرمريت با قبليت نور پردازي در ديوار پوش ها و پارتيشن ها مورد استفاده قرار ميگيرد. توليد اين نوع سنگ مصنوعی با تکنولوژی تلفیق کورین و سنگ مرمر مصنوعی صورت ميگيرد.

سنگ مصنوعی onyx

6.سنگ مصنوعی کوارتز

این سنگ از تركيب کوارتز با دانه‌بندی‌های مختلف، مواد پلیمری، رنگ، رزین و مواد شیمیایی دیگر است. سنگ مصنوعی کوارتز دارای مقاومت بالا در برابر خم شدگي و همينطور دربرابر فشار بالا ميباشد. جذب كم اب موجب حفظ سنگ در شرايط يخبندان ميشود. این سنگ در تولید سینک‌های ظرفشوئی به صورت مات، تولید کفپوش داخل ساختمان، سنگ کف آسانسور و… کاربرد دارد.اين سنگ‌های مصنوعی که ظاهر و جلای سنگ مصنوعی کوارتز را دارند با قيمت مناسب در بازار يافت ميشوند.

سنگ مصنوعی کوارتز

7. سنگ مصنوعی یکپارچه صنعتی-پلیمری

در سنگ پلیمری ماسه به عنوان ذرات ريز پر كننده مهمترين ماده اوليه ميباشد اين سنگ ها با استفاده از بتن سيماني توليد ميشوند كه اضافه كردن تركيبات شيميايي و پليمري موجب استحكام و مقاومت اين مصالح ميشود. رنگدانه هاي اكسيد اهن به عنوان ماده اي در برابر اشعه ماوراء بنفش رنگ مورد نظر را به اين سنگ ها ميدهد.

در توليد اين سنگ ها از قالب هايي با نقش و نگار هاي مختلف استفاده ميشود كه سيمايي مشابه با سنگ هاي طبيعي كه در نما مورد استفاده قرار ميگيرند را به ان ميبخشند.

سنگ مصنوعی یکپارچه صنعتی-پلیمری

8. سنگ دکوراتیو مصنوعی

يكي از انواع سنگ مصنوعی كه نوعی مصالح نوین است که در آن ضعف‌های موجود در سنگ طبیعی رفع شده و ویژگی‌های مثبت و کاربردی در آن تقویت شده است همين امر موجب شده تا بسیار مورد توجه قرار بگيرد

برخی از مزایای سنگ دکوراتیو مصنوعی عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر فشار، دمای بالا، سائیدگی، مواد اسیدی

قيمت مناسب تر نسبت به سنگ هاي طبيعي

استحکام و پایداری بالا

قابليت شستشو و تمیز کردن

طيف گسترده اي از طرح و رنگ

نصب آسان

وزن سبك تر ان نسبت به سنگ هاي طبيعي

 سنگ دکوراتیو مصنوعی

برای اطلاعات بیشتر در مورد سنگ هاي ساختماني و جهت دریافت قیمت با کارشناسان فروش صنايع سنگ دركاو تماس بگیرید.