شستشوی نمای ساختمان

روش هاي شستشوي نماي ساختمان

متریال‌های مختلفی طرح ها و شكل هاي متفاوتي با هدف افزايش زيبايي و دوام و كيفيت ساختمان در نماي ساختمان استفاده ميشوند. از معضلاتی که در نمای ساختمان‌ها دیده می‌شود، آلودگی است. شستشوی نمای ساختمان به روش‌های مختلفی انجام مي گردد. به منتظور اين كار ابتدا بايد به علت آلودگي نما توجه نمود و متناسب با آن تمهيدات لازم را انجام داد.

لزوم شستشوی نمای ساختمان

عوامل مختلفی از جمله باد و باران، کثیفی‌ها و آلاینده‌های بسیاری هم‌چون گرد و غبار، باعث تغییر ظاهر نمای ساختمان می‌شود. این مسئله بر زیبایی نما تاثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل نیاز است که به صورت دوره‌ای حتماً نمای ساختمان از هر جنسی که باشد به خوبی شسته شود.

پس از انجام تعميرات ساخت و ساز ممكن است آلودگي هايي نظير سيمان، قير، رنگ و… برروي ديوار ها باقي بماند كه به منظور حفظ زيبايي نياز است تا رفع كردد بنابراين نماشويي امري ضروري است.

روش هاي نماشويي ساختمان

در بخش قبل به بررسي این مسئله که چه وقت نما نیاز به شستشو دارد پرداختيم. حال که به لزوم این مسئله پی برده‌ایم در ادامه نگاهی به انواع روش‌های شستشوی نما

به اين منظور از مواد و ابزار گوناگوني استفاده ميشود. در ادامه مطلب به بررسي چگونگي و شرايط انجام اين امر ميپردازيم.

روش های شستشوی نمای ساختمان

مواد مورد استفاده در نماشویی

در ابتدا بايد به اينه موضوع توجه نمود كه امر شستشو با چه موادي امكان پذير است و مهمترين و كارامد ترين مواد براي اين منظور كدامند.

موارد زير از مهمترين مواد مورد استفاده در نماشويي ميباشند.

  1. آب
  2. سندبلاست
  3. مواد شیمیایی و اسیدی