بررسي سنگ هاي ساختماني طبيعي و مصنوعي

بررسي سنگ هاي ساختماني طبيعي و مصنوعي

همانطور که از نام سنگ طبیعی پیداست، در طول هزاران سال توسط طبیعت شکل گرفته است. این سنگ از نقاط مختلف زمین استخراج می شود. موقعیت سنگ طبیعی تعیین کننده نوع، رنگ و بافت آن می باشد. سنگ هاي طبيعي با رنگ خاص خود و نقص هاي موجود در خود قابل تشخيص و شناسايي اند. در اين مقاله به بررسي سنگ هاي ساختماني طبيعي و مصنوعي ميپردازيم.

سنگ مصنوعی محصولی ساخته ی انسان است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی به بازار وارد شد. تقاضای مردم برای دیدن سنگ هایی یکدست و یکنواخت، محرک این اختراع بود. معمولا از فشرده شدن مواد بتني و سنگدانه ها ، سنگ مصنوعي به وجود مي آيد.

استفاده از رنگ مصنوعي و صيقل مناسب سبب ايجاد سنگي شبيه به سنگ طبيعي ميشود. اگر از دور به این دو نوع سنگ نگاه کنید، تشخیص تفاوت بینشان دشوار است. اما اگر با دقت بيشتري نگاه كنيد می توانید تفاوت را متوجه شوید.

بررسی سنگ های ساختمانی
بررسي سنگ هاي ساختماني طبيعي و مصنوعي

سنگ ساختمان طبیعی

اين نوع سنگ ها از كاني ها و تركيبات معدني ساخته شده اند كه عنصر اصلی تشکیل دهنده ی آن سیلیس می باشد. سنگ های طبیعی شامل دیوریت، کوارتزیت، مرمر، تراورتن، گرانیت و… می باشند. سنگ های طبیعی در معادن طبیعی در سطح زمین یافت می شوند و در نمای بیرونی ساختمان و نمای داخلی آن مورد استفاده قرار ميگيرند. سنگ طبیعی زیبایی بی نظیری دارد و حسی گرم و صمیمی منتقل می کند.

سنگ ساختمان مصنوعی

سنگ هاي مصنوعي از تركيب مواد افزودني همچون سيمان و مواد پليمري با سنگ طبيعي ساخته ميشود. از قابليت هاي هاي سنگ مصنوعي ميتوان به وزن سبك و نصب آسان و وجود آن در طرح و رنگ هاي مختلف و زياد اشاره نمود. اين سنگ ها امروزه كاربرد هاي زيادي در نماي داخلي و بيروني ساختمان ها دارند. از سنگ هاي مصنوعي ميتوان در ديوار پوش ها، كفپوش ها، سنگ فرش ها و فضاي بيروني ساختمان استفاده ميشود. سنگ آنتيك نمونه اي از سنگ هاي مصنوعي مورد استفاده در ساختمان سازي ميباشد.