انواع سنگ پله

سنگ های مناسب پله

انواع سنگ پله

انواع سنگ پله

سنگ‌های ساختمانی طبیعین متنوعی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان سنگ پله استفاده کرد. این سنگ‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و با توجه به نوع نیاز خود و خصوصیات‌شان مشتری می تواند هر یک را انتخاب کند.

انواع این سنگ ها عبارتند از:

انواع سنگ پله

 

قبل از انتخاب سنگ پله برای بنای خود یک نکته‌ی بسیار مهم وجود دارد که نباید از توجه به آن غافل شویم. موضوع این است که برخی از سنگ‌ها در ساختار خود دارای تخلخل فراوانی هستند و جذب آب بالایی دارند. توصیه ما این است که از این سنگ‌ها برای محیط بیرون استفاده نشود.

اما با این حال نوع فرآوری و ساب سنگ و استفاده از توری اپوکسی، سیمان و … می‌تواند به این موضوع کمک شایانی کند.

قابل ذکر است صنایع سنگ درکاو با بهره گیری از تجهیزات و ماشین آلات بروز دنیا در بحث استخراج و فرآوری سنگ همیشه پیش قدم بوده و بهترین سنگ هابا بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه می دهد.

توجه داشته باشید که در هنگام خرید هر نوع سنگی حتماً مورد استفاده آن را نیز بیان کنید و در صورت نداشتن اطلاعات کافی حتما مشاوره بگیرید.

برای مشاوره با کارشناسان صنایع سنگ درکاو تماس بگیرید

از طرفی سنگ‌هایی که در محیط بیرون برای پله و کف ساختمان به کار می‌روند نباید سطحی لغزنده داشته باشند. به همین دلیل باید در این محل‌ها از سنگ‌هایی با ساب غیرلغزنده نظیر ساب گندمی، ساب شیاردار و … استفاده شود.

انواع کاربرد سنگ پله

راه‌پله بخش‌های مختلف دارد. مهم‌ترینِ این بخش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. کف پله
  2. پیشانی پله
  3. دیوار راه‌پله

این مسئله سبب می‌شود که بتوانید طرح‌های خاص و منحصربه‌فردی را با استفاده از سنگ در راه‌پله‌ی خود ایجاد کنید. معمولاً افراد برای همه‌ی این موارد از یک نوع سنگ استفاده می‌کنند. اما در صورت توجه به نکاتی نظیر هماهنگی رنگ‌ها و توجه به ویژگی‌های هر سنگ می‌توانید سنگ‌های مختلفی را برای هر بخش به کار برده و یک طراحی زیبا داشته باشید.

انواع سنگ پله

قیمت و خرید سنگ پله

برای خرید سنگ پله می‌توانید به روش‌های مختلف اقدام کنید. اگر از یک نمونه سنگ پله خوشتان می‌آید پیش از بررسی جوانب مختلف توصیه می‌شود بودجه‌ی مورد نظرتان را بررسی کرده و به دنبال مقایسه‌ی قیمت انواع سنگ‌ها باشید. چرا که یکی از نکات مهم برای اغلب خریداران سنگ پله، قیمت است. به همین دلیل یکی از سوالات رایج افراد در خصوص قیمت سنگ پله ارزان است.

سنگ پله قیمت‌های متنوعی داشته و این موضوع به دلیل تفاوت در نوع سنگ است. همین‌طور هر نوع سنگ نیز ممکن است به دلیل روش ساب و فرآوری قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. برای مثال انواع سنگ پله مرمریت با توجه به ابعاد سنگ پله و … می‌توانند با نرخ‌های مختلفی به فروش برسند.

در صورت تمایل و نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های هر یک از سنگ های گرانیت، سنگ های مرمریت، سنگ های تراورتن و مرمر می‌توانید مقالات موجود در سایت مطالعه کنید.