نرده سنگی تراس

ویژگیهای بهترین نرده سنگی

نرده سنگی تراس

نرده سنگی تراس

تراس، بالکن، پاسیو، حیاط خلوت و یا هر چیز دیگری که اسم آن را می گذارید، در بسیاری از ساختمان هایی که در حال حاضر ساخته می شوند وجود دارند. بسیاری از ساختمان هایی که در گذاشته ساخته شده اند نیز دارای تراس و بالکن می باشند. 

برای زیبایی و جذابیت تراس ها کار چندان زیادی نمی توان انجام داد. در بسیاری از موارد تراس ها به گونه ای قرار گرفته اند که تزئینات زیادی برای زیبایی آنها نمی توان انجام داد. یکی از بهترین روش هایی که می تواند باعث زیبایی بالاتر تراس ها شود، نرده تراس ( نرده بالکن) است. نرده به عنوان قسمتی از تراس که همواره در دید عموم است و جلوه گر تراس می باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

البته نا گفته نماند که نرده تراس ( نرده بالکن)، علاوه بر زیبایی وظایف مهم دیگری نیز بر عهده دارد که مهمترین آنها محافظت از سقوط افراد و اشیاء از تراس می باشد. انتخاب نرده هایی متناسب و زیبا برای تراس می تواند علاوه بر تراس بر زیبایی نمای ساختمان نیز تأثیر زیادی بگذارد.

نوع، طرح، شکل و… نرده تراس ( نرده بالکن) معمولا در طراحی نمای ساختمان، مشخص می شود. طراحان نمای ساختمان سعی می کنند نرده ای را برای تراس انتخاب کنند که بر زیبایی کلی ساختمان بیفزاید و در عین حال وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

در ادامه انواع نرده که برای تراسها به کار می رود مورد بررسی قرار می گیرد. با مطالعه این بخش می توانید نرده ای مناسب و جذاب را متناسب را سلیقه و طرح نمای خود برای ساختمان خود انتخاب کنید.

انواع نرده تراس ( نرده بالکن)

1) نرده جی اف ار سی

جی اف آر سی ، بتن تقویت شده با الیاف شیشه می باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکست دارد. پنل های جی اف ار سی به صورت نصب و اجرا می شوند. یکی از کاربردهای آنها در نرده تراس ( نرده بالکن) می باشد. از آنجایی که این پنل ها محدودیتی در طرح، شکل، اندازه و رنگ ندارند، می توانند برای طراحی انواع نرده‌ها به کار روند. با استفاده از این پنل های می توانید هر طرحی را که مدنظر دارید به عنوان نرده بالکن به کار ببرید.

این پنل ها با استفاده از پیچ بر روی زیرسازی نصب می شوند و به هیچ عنوان از نما جدا نمی شوند. کاملا در برابر شرایط آب و هوایی، تغییرات دما، ضربه، آتش سوزی و… پایدار و مقاوم هستند. همچنین با توجه به اینکه این نرده ها مشبک هستند می توان با نورپردازی آنها زیبایی آنها را دو چندان کرد.

نرده سنگی تراس
نرده سنگی تراس

2) نرده سنگی کلاسیک

نرده های سنگی برای تراس ها می توان گفت که پرکاربرد ترین نرده ها در حال حاضر هستند. چون در بسیاری از ساختمان ها نمای ساختمان رومی تقریبا اجرا می شود، نرده های تراسها نیز نرده سنگی کلاسیک اجرا می شود تا با نمای ساختمان متناسب باشد.

نرده سنگی های طبیعی با استفاده از دستگاه سی ان سی تولید می شوند. از آنجایی که این نرده ها سنگ طبیعی هستند و سنگ نیز دچار تغییرات قرار گرفته است، کمی شکننده هستند. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که این نرده ها دارند، شکستن این نرده ها در جابجایی ها و در نصب می باشد. همچنین این نرده ها نسبت به نرده های سنگی مصنوعی از قیمت بالاتری برخوردارند.

3) نرده سنگی کلاسیک مصنوعی

نرده سنگی مصنوعی نیز کاربردهای نرده های سنگی طبیعی را دارد. این نرده ها با هدف پوشش دادن مشکلات و ضعف های نرده سنگی های طبیعی وارد بازار شدند. این نرده ها علاوه بر پوشش دادن مشکلات نرده های سنگی طبیعی ویژگی های خاص خودشان را نیز دارند. مهم ترین ویژگی این نرده این است که نسبت به نرده های سنگی طبیعی نشکن محسوب می شوند. قیمت پایین تری نیز دارند و در رنگ و ابعاد دلخواه تولید و عرضه می شوند.

4) نرده تراس فلزی

نرده های فلزی یکی دیگر از انواع نرده های تراس می باشند که به عنوان معمول ترین و متداول ترین نرده های تراس شناخته می شوند. نرده های فلزی را می توان با استفاده از انواع پروفیل های فلزی تولید کرد. مطلوب است که این نرده ها در ساختمان هایی که سبک صنعتی دارند مورد کاربرد قرار بگیرند. اما همانطور که در همه جا دیده می شود در ساختمان ها معمولی نیز به کار برده می شود و مانعی در این مورد وجود ندارد.

5) نرده تراس چوبی

نرده های چوبی مانند نمای چوبی، جزء متریال های خاص می باشند. این نرده ها از زیبایی خاصی بر خوردارند و می توانند احساس خوبی را در مخاطب به وجود بیاورند. در نرده های چوبی تراسها از لوور های چوبی استفاده می شود که طراحی با توجه به طرح ساختمان نحوه چینش آنها را مشخص می کند.

6) فلاور باکس (گلدان به عنوان نرده)

از روش هایی که می توان به نمای تراسها زیبایی دو چندان بخشید استفاده از فلاور باکس به عنوان نرده بالکن است. این نوع طراحی نرده زیبایی و جذابیتی منحصر به فرد دارند که در عین سادگی به تراسها ارزش می دهد. گل ها همیشه باعث شادابی و نشاط هستند و چه بهتر که آنها را همواره در تراس داشته باشیم. این باکس ها بر روحیه افراد آن واحد مسکونی نیز تأثیر مثبت گذاشته و باعث شادابی و نشاط آنها خواهد شد.

7) نرده تراس کابلی

در ساختمان ها با معماری مدرن مشاهده می شود که در نرده بالکن ها از کابل های پیش تنیده استفاده شده است. این روش طراحی نرده نیز روشی بسیار عالی و خاص می باشد که زیبایی خاص خودش را دارد.

8) نرده تراس شیشه ای

نرده های شیشه ای نیز یکی دیگر از انواع نرده های تراس می باشند که بیشتر در ساختمان های با معماری مدرن به کار می روند. این نرده ها زیبا، جذاب و خاص می باشند. تراس های با نرده شیشه ای حس و حال خاص خودشان را دارند. معمولا در این تراس ها احساس می کنید که فضای بیشتری را اختیار دارید.

9) نرده تراس فرفورژه

نرده های فرفورژه در یک دوره ای خیلی زیاد مورد استفاده قرار گرفتند. رفته رفته کاربرد این نرده ها کمتر شد اما همچنان این نرده ها دوستدران زیادی دارند. نرده فرفورژه در بیشتر موارد در ساختمان های کلاسیک استفاده می شوند. چون دارای مانند نمای کلاسیک تزئینات زیادی دارند.