مرمر ، اثر خارق العاده طبیعت

مرمر ، اثر خارق العاده طبیعت

مرمر ، اثر خارق العاده طبیعت

سنگ مرمر

سنگ مرمر که قرنها مورد علاقه امپراطورها و صنعتگران بوده است ، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین سنگها بوده است. چه به اندازه سفید برف خالص باشد و چه با رگهای چشمگیر و رنگارنگ ، هر قطعه سنگ مرمر یک اثر هنری منحصر به فرد و خیره کننده است و هنگامی که در خانه استفاده می شود ، جلوه ای تجمل گرایانه و تجملاتی را به شما می افزاید. اما ، مرمر چیست؟ بیایید نحوه شکل گیری این سنگ و چرا آن را برای مدت طولانی محبوب می دانیم.

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که سنگی است که به دلیل گرما و فشار شدید با گذشت زمان از نظر فیزیکی و شیمیایی تغییر شکل داده است. سنگ مرمر حیات خود را به صورت سنگ آهک آغاز می کند.

این سنگ سنگی نرم است که در درجه اول از کلسیت ساخته شده است. تحت گرما و فشار ناشی از ماگما یا صفحات تکتونیکی ، این سنگ آهک شروع به دوباره تبلور می کند ، باعث تغییر بافت سنگ و رشد و انسداد کریستالهای کلسیت می شود. سنگ مرمر را می توان در بسیاری از مناطق جهان ، از مقدونیه تا ورمونت یافت ، اما مشهورترین انواع آن از ایتالیا و یونان است که در آن اغلب خالص ترین رنگ است.

البته خلوص به عدم تغییر رنگ در یک نمونه خاص از سنگ اشاره دارد. اگرچه رگبرگ رنگی برای بسیاری از افراد یک ویژگی بسیار مطلوب است ، اما خالص ترین سنگ مرمرها کاملاً سفید یا بسیار روشن هستند.

این رگبرگ ناشی از رسوبات معدنی است که یا در داخل سنگ آهک اصلی است یا در حال تبدیل شدن سنگ آهک به سنگ مرمر وجود دارد. این مواد معدنی به صورت لایه ای قرار می گیرند ، که ما آنها را “رگبرگ” می نامیم. بسته به مقدار مواد معدنی موجود در سنگ ، رگبرگ می تواند بسیار کم باشد – خطوط ظریف ، ظریف – یا چشمگیر – رنگهای زیادی که می تواند تقریباً شبیه دود در سنگ مرمر باشد.

مرمر ، اثر خارق العاده طبیعت
مرمر ، اثر خارق العاده طبیعت

ویژگی های سنگ مرمر

مواد معدنی موجود در هنگام تبلور مجدد می توانند کل قطعه سنگ مرمر را در طیف گسترده ای از رنگ ها رنگ کنند. آبی ، خاکستری ، صورتی و قرمز شایع ترین هستند ، اما مرمرهای سبز ، بنفش و زرد نیز یافت می شوند. خاک رس ، میکا ، کوارتز ، اکسیدهای آهن از رایج ترین مواد معدنی موجود در سنگ مرمر هستند و باعث ایجاد رگه ها یا رگ های مایل به قرمز ، خاکستری و سفید می شوند.

اکسیدهای هماتیت و آهن نیز غالباً وجود دارند و می توانند رنگ های قرمز ، صورتی و قهوه ای ایجاد کنند در حالی که لیمونیت باعث رنگ آمیزی زرد و مارپیچ سبز عمیق و غنی می شود.

صرف نظر از رنگ آمیزی ، یکی از جنبه های منحصر به فرد سنگ مرمر این است که شفاف است ، به این معنی که می توانید سطح خارجی آن را ببینید. اگرچه هیچ مرمریت کاملاً شفاف نیست ، اما شما می توانید حداقل از چند میلی متر سنگ دیدن کنید ، این یکی از دلایل استفاده بسیار زیاد آن در مجسمه سازی است.

شفافیت سنگ به آن عمق بیشتری می بخشد و باعث می شود مجسمه های مردم نسبت به مجسمه هایی که با مواد مات تر ساخته می شوند ، احساس کامل و زنده بودن کنند.

 

مرمر ، اثر خارق العاده طبیعت
مرمر ، اثر خارق العاده طبیعت

 

سنگ مرمر نرمی کامل برای کنده کاری است ، گرچه حساسیت آن در بسیاری از موارد می تواند مضر باشد. اگرچه بسیاری از ساختمان ها و مجسمه های مرمر هزاران سال پابرجا مانده اند ، اما اختلافات آب و هوا و دما می تواند باعث شکستن و فرسایش آن شود ، همانطور که اسیدها نیز وجود دارند. همینطور که گفته شد ، هنوز هم معدن سنگینی کار زیادی لازم دارد.

رسوبات سنگ مرمر اغلب ممکن است بسیار زیاد باشد و برای شروع شکسته شدن سنگ به مواد منفجره نیاز است. سپس ماشین ها به ایجاد شیارهایی در سنگ کمک می کنند که با استفاده از اهرم فشار ، آن را از سطح سنگ جدا می کنند.

کاربرد های سنگ مرمر

امروزه از سنگ مرمر به طور گسترده ای در ساختمان استفاده می شود و در کلیساها ، تالارهای شهر و بناهای تاریخی به طور یکسان قابل مشاهده است. با این حال ، آن را می توان در خانه محقر نیز یافت.

میزهای سنگ مرمر به دلیل زیبایی و به خصوص آنهایی که عاشق پخت هستند ، مورد علاقه صاحبان خانه هستند. از آنجا که سطح آن همیشه خنک باقی می ماند ، از نرم شدن خمیرهای کره جلوگیری می کند و به شکلات خنک کننده کمک می کند تا سازگاری کاملی در ساخت ترافل ، بنبون و سایر خوراکی ها داشته باشد.

اگرچه صفحات میز مرمر به آب بندی مکرر نیاز دارند و باید مراقبت های لازم برای جلوگیری از لکه گیری و فرسایش اسید انجام شود ، اما ارزش آن را دارد که برای زیبایی مجموعه ای که سنگ به آشپزخانه شما می بخشد.

البته می توانید از سنگ مرمر در جای دیگری از خانه خود استفاده کنید. کاشی های کف مرمر می توانند در یک ورودی بسیار خیره کننده به نظر برسند و همچنین می توانند برای ایجاد پشت پرده های تزئینی در آشپزخانه یا حمام استفاده شوند. یک شومینه مرمر ، چه ساده و چه تراشیده شده ، همچنین می تواند کمی درام و ظرافت به اتاق نشیمن شما بیفزاید.

 

مرمر ، اثر خارق العاده طبیعت

با یک نگاه به یک تکه سنگ مرمر می توان فهمید که چرا برای چندین نسل محبوب بوده است. سطح صاف ، خنک ، رگه های ظریف و کام رنگ منحصر به فرد آن ترکیب شده و چیزی زیبا و زیبا را ایجاد می کند. خوشبختانه ، این مواد دیگر فقط مخصوص پادشاهان نیست. آیا شما می خواهید یک تخته سنگ کوچک در آشپزخانه خود بخواهد نمای چشمگیر یک شومینه کنده کاری شده داشته باشد ، سنگ مرمر یک لوکس قابل دستیابی است که می تواند متناسب با نیازهای شما ساخته شود. به دنبال کمی الهام هستید؟ موجودی زنده ما را بررسی کنید و رویاهای خود را در مورد چگونگی به نظر رسیدن این سنگها در قصر خود شروع کنید.