مناسب ترین سنگ ها برای کف

مناسب ترین سنگ ها برای کف

مناسب ترین سنگ ها برای کف کدام است؟

اگر به دنبال بهترین سنگ برای کف ساختمان خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی با انواع سنگ آشنایی پیدا کنید، سپس دست به انتخاب بزنید.

دانستن مزایا و معایب انواع سنگ و شرایطی اقلیمی متناسب با هرکدام، شما را از انتخاب اشتباه باز می‌دارد پس با تجربه چندین ساله کارشناسان گروه معادن درکاو همراه باشید تا بهترین سنگ برای کف ساختمان را به شما معرفی کنیم.

قرنها سنگ طبیعی به عنوان عنصر برتر برای ساخت کفپوش در تمام دنیا مورداستفاده قرارگرفته است. علاوه بر زیبایی بی‌انتهای آن، نیاز کم به نگهداری و دوام بالای آن باعث شده به عنوان یک گزینه پایدار برای پوشش کف مطرح شود.

سنگ های طبیعی دارای ویژگی مقاومت سایشی بالا، مقاومت زیاد در برابر سرما و گرما، غیر آلرژی زا، سازگار با محیط زیست هستند.

مکان های مناسب برای انواع سنگ کف ساختمان

سنگ ها خاصیت سردی دارند و استفاده از سنگ در سنگفرش مناطق سردسیر باعث می گردد که سرما تشدید شود و می بایست در این مناطق از گرمایش کف استفاده نمود.

همچنین سنگ ساب خورده به هنگام خیس بودن حالت لغزندگی بالایی دارد و می بایست سنگ کف مکان های در معرض خیس شدن هستند از نوع فرآوری هوند و یا تیشه ای به جای صیقل استفاده شود.

سنگ‌های براق لغزنده اند و اگر با پا‌های برهنه بر روی آن‌ها راه بروید و روی زمین آب چکیده و خیس شده باشد، می‌تواند منجر به زمین خوردن و ایجاد صدمه شوند، پس این نوع از سنگ‌ها برای فضا‌های مرطوب مثل سرویس بهداشتی مناسب نیست.

اگر فرآیند هوند کردن بر روی سنگ انجام شود، سطح سنگ شما سطحی مات خواهد شد. در واقع در این فرایند سنگ به طور کامل پولیش نمی‌شود.

نکته‌ مهم قبل از خرید سنگ کف ساختمان، توجه به شرایط آب و هوایی آن منطقه می‌شود.

به جز این مورد، بخش ساختمانی مورد نظر که سنگ را برای آن در نظر گرفته اید نیز در تعیین نوع سنگ نقش مهمی ایفا می‌کند. مسلما سنگ مورد استفاده برای سرویس‌های بهداشتی، با سنگ انتخابی شما برای فضای پذیرایی یکی نیست!

♦ انواع مختلف سنگ‌های مورد استفاده در ساختمان بسته به جا و فضا‌های مختلف، شامل: گرانیت، مرمریت، تراورتن، چینی، لایم استون، ترا انیکس، سند استون، اونیکس است.

بهترین سنگ‌ برای کف ساختمان، مرمریت، گرانیت یا تراورتن است که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

سنگ مرمریت یک انتخاب باشکوه

سنگ مرمریت یکی از پر کاربرد ترین سنگ کف در جهان است. سنگ مرمریت تنوع بسیار بالا و ساب پذیری خوبی دارد. سنگ های مرمریت انواع گوناگونی دارد و هر کدام از آنها ویژگی خاصی دارد.

تمامی مرمریت ها در برابر اشعه نور خورشید رنگ خود را از دست می دهد، همچنین در برابر سرما و یخبندان مقاوم نیست. بعضی از مرمریت ها به دلیل آهکی بودن و جذب آب بالا مناسب برای کف نیستند. سنگ های مرمریت ساب پذیری خوبی دارند و در برابر ضربه و خط و خش آسیب پذیر هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه هستند.

شاید بتوان گفت که این سنگ بهترین سنگ ساختمانی است. شکوه و زیبایی خاص این نوع سنگ، سبب محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. با وجود خش افتادن سریع و لک افتادن و قیمت بسیار بالایش، این امر مانع محبوبیتش نشده است.

شفافیت و براقی زیبای این سنگ، ظاهر آن را کاملا بی نقص جلوه داده است. اما باید ذکر کنم که این نوع سنگ نیازمند نگهداری بیش تری نسبت به باقی سنگ‌هاست.

خود سنگ مرمر نیز دارای انواع مختلفی است که از این بین سنگ مرمریت کوه سفید قم، به دلیل ضعیف بودنش در کف ساختمان به هیچ وجه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. جهت فرش کردن کف فضا‌های اداری یا تجاری لوکس می‌توان از این نوع سنگ بهره برد. تنها باید توجه کنید که در چنین مکان‌هایی باید به سراغ مرمریت‌های مقاوم‌تر مثل مرمریت خوی و مرمریت خوبسنگان بروید.

سنگ تراورتن گزینه طلایی برای تزیئنات ساختمان

سنگ‌های تراورتن به دلیل مقاومت کم ترش در مقایسه با دیگر سنگ‌ها و عدم تحمل فشار، به عنوان سنگ تزیینی و سنگ کف ساختمان شناخته شده و بیش‌تر در هال و سالن‌ها و راهرو استفاده می‌شود. این نوع سنگ درخشش نداشته و وقتی تیشه‌ای می‌شود، سفید‌تر به چشم می‌آید. از ایرادات این سنگ می‌توان به خش افتادن آن اشاره کرد.

از سنگ تراورتن بیشتر برای سنگ نما و ساخت مصنوعات سنگی استفاده می شود. همچنین از سنگ تراورتن برای سنگ فرش محوطه استفاده میشود.

سنگ تراورتن رنگی ثابت دارد و در برابر سرما و یخبندان مقاومت خوبی دارد؛ ولیکن از مقاومت فشاری کمی برخوردارند و برای سنگفرش محوطه باید از سنگ های با ضخامت بالا استفاده کرد. همچنین بمنظور جلوگیری از سر خوردگی و لغزنده بودن سنگ بهتر آنست که سنگ کف محوطه بصورت تیشه و یا بوش همر استفاده شود.

تراورتن

سنگ تراورتن مناسب سنگ کف محوطه بصورت تیشه ای و بوش همر است و تراورتن هایی که با پرکننده های رزین و اپوکسی قوی فرآوری می گردند جهت سنگ فرش داخلی نیز مناسب می باشند.

دنیایی از تنوع در سنگ گرانیت

سنگ گرانیت از آن جمله سنگ‌هایی است که توانسته است تمامی سلایق را راضی نگه داشته و حتی در ترکیب با دیگر سنگ ها، طرح‌های منحصر به فردی را خلق کند. مقاومت بسیار زیاد این نوع سنگ‌ها آن‌ها را بهترین گزینه برای فضا‌های بیرونی کرده است. اما بعضی تحقیقات نشان داده اند بهتر است از این سنگ در فضای داخلی استفاده نکنید. با این حال در بعضی پروژه‌ها شاهد استفاده از این نوع سنگ در بخش هستیم.

سنگهای گرانیت یکی از مقاوم ترین سنگ های طبیعی جهان هستند و نمادی از مقاومت مصالح ساختمانی است. سنگ های گرانیت انواع گوناگون دارند و تمامی آنها مقاومت بالایی دارند. سنگ های گرانیت در برابر سرما و گرما و اشعه نور خورشید مقاومند و جذب آب کمی دارند.

سنگ های گرانیت بسیار سخت برش هستند و هزینه استخراج و فرآوری بالایی دارند. سنگ های گرانیت بدلیل مقاومت بالا در سنگفرش مکان های پر تردد و سنگین کاربرد زیادی دارد. سنگ گرانیت در برابر خط و خش و ضربه مقاومند.

سنگ گرانیت سابیده مناسب سنگ کف واحدهای تجاری و اداری ، سنگ کف پارکینگ ، سنگ پله و پاگرد می باشد.
سنگ گرانیت فلیم شده مناسب سنگ کف محوطه است؛ زیرا سنگ گرانیت سابیده هنگام خیس بودن لغزنده وخطرناک است و جهت جلوگیری از سر خوردگی بهتر است از گرانیت فلیم شده استفاده گردد.

ویژگی زیبا ترین سنگ گرانیت

زیباترین شکل سنگ گرانیت در حالت صیقلی آن است که براقیت کریستال‌های سنگ در این حالت مشخص است. در واقع ظاهر نهایی این نوع سنگ بسته کار انجام شده بر سطح نهایی آن است که می‌تواند انواع مختلف از این سنگ را تولید کند که هرکدام اسمی متفاوت به خود اختصاص داده اند.

تنوع سنگ کف ساختمان گرانیت و امکان ترکیبش یا طرح‌ها و سنگ‌های مختلف، دست یابی به نتایج مختلف را برای طراح فراهم می‌کند. نوع طرح انتخابی باید در هماهنگی با دکوراسیون شما باشد تا به یک هماهنگی کامل در طراحی دست یابید.

انتخاب طرح و رنگ سنگ کف ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

در حقیقت سنگ کف ساختمان نقش کلیدی در دکوراسیون و نتیجه‌ی نهایی طراحی دارد بنابراین سعی کنید با بهره گیری علم دکوراسیون از جمله آشنایی با انواع طیف رنگ ها و چگونگی ترکیب آنها و آشنایی با مصالح ساختمانی زیباترین دکوراسیون را در منزل خود پیاده کنید و همچون طراحی حرفه ای بدرخشید.