راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان

 کف یکی از قسمت های مهم در طراحی ساختمان است. برای انتخاب بهترین سنگ کف برای این منظور باید به نوع کاربری ساختمان، نور، آب و هوا منطقه و سایر پارامتر ها توجه نمود. سنگ به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود از قدیم الایام مورد توجه خاصی بوده است.

یکی از ویژگی های آن مقاومت و دوام بالای آن است. سنگ های طبیعی به علت رنگ و تنوع زیاد خود جلوه ای متفاوت به فضا می دهند که با سایر مصالح امکان پذیر نمی باشد.

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف

هنگام خرید سنگ بهتر است چند تایل اضافه تر خرید زیرا ممکن است بعد ها و یا در حین نصب سنگ آسیب ببیند و نتوان همان سنگ را براحتی پیدا کرد.

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمانبرای انتخاب سنگ کف ساختمان باید به چند مورد توجه نمود:

  1.   سنگ باید مقاومت سایشی و فشاری لازم را دارا باشد.
  2. مقدار جذب آب پایینی داشته باشد و تنظیم دمای محیط کمک کند
  3. نوع کاربری ساختمان 

نوع کاربری ساختمان در انتخاب سنگ خیلی مهم است زیرا سنگ ها در فضا های متفاوت در معرض آسیب های مختلفی قرار می گیرند به عنوان مثال سنگ استفاده شده در یک واحد تجاری یا کارخانه صنعتی که در آن ممکن سنگ در معرض فشار زیاد قرار بگیرد باید دارای استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به سنگی باشد که در کف یک واخد مسکونی قرار می گیرد. به عنوان مثال، استفاده از سنگ گرانیت برای کف مراکز پرتو درمانی و واحد های مسکونی مناسب نمی باشد.

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان
ساب پذیری و جلا پذیری مجدد
با گذر زمان ممکن است سنگ شفافیت خود را از دست بدهد که میتوان با ساب مجدد آن زیبایی و درخشنگی را به سنگ بازگرداند. در انتخاب سنگ باید به به امکان نگهداری راحت از سنگ نیز توجه نمود.
سنگفرش محوطه
در انتخاب سنگ برای محوطه باید به نکاتی از جمله مقاومت به گرما و سرما، مقاوت نسبت به فشار، میزان جذب آب توسط سنگ و تحمل شرایط جوی نامناسب و نور خورشید اشاره نمود.
همچنین سنگ های استفاده شده در محوطه باید از نوع فراوری شده مثل تیشه ای یا فلیم شده باشد تا مانع از لیز خوردن شود. بهترین سنگ ها برای کف محوطه سنگ های گرانیت فلیم شده، تراورتن تیشه ای و مرمریت تیشه ای می باشند.
 
راهنمای انتخاب بهترین سنگ کف ساختمان