کاربرد سنگ در معماری فضای آشپزخانه

کاربرد سنگ در معماری فضای آشپزخانه

همانطور که مستحضر هستید امروزه خرید سنگ و کاربرد آن فقط مختص به نمای خارجی ساختمان ها نیست . کاربرد سنگ در آشپزخانه یکی دیگر از کاربرد های فراوان سنگ است.

طراحان و معماران در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر جهت استفاده روز افزون از مواد و متریال طبیعی در طراحی سازه خود چه در داخل و چه در خارج ساختمان بدنبال خلق ایده ها و طرح های جدید جهت زیباسازی فضا و تولید هارمونی و القا حس آرامش به بیننده هستند.

کاربرد سنگ در آشپزخانه

یکی از این فضا ها که در سال های اخیر دستخوش تغییرات فراوانی در شکل و ظاهر و حتی کاربرد خود شده آشپزخانه میباشد.

کاربرد سنگ در معماری فضای آشپزخانه

در ایام قدیم آشپزخانه ها که به آن مطبخ نیز میگفتند. در پس زیر زمین خانه ها، با فضایی شلوغ و دود اندود ومحلی صرفا جهت تهیه و پخت و پز غذا بود.

کاربرد سنگ در معماری فضای آشپزخانه
کاربرد سنگ در معماری فضای آشپزخانه

اما امروزه کاربرد آشپزخانه تنها به محیطی برای تهیه غذا خلاصه نمیشود، مردم انتظار دارند فضایی داشته باشند جهت هم نشینی و گذران اوقاتی خوش کنار عزیزان و همچنین سهولت دسترسی به مواد غذایی موجود در خانه.

 

از این رو امروزه با مفاهیمی از قبیل جزیره و یا کانتر در نما داخلی خانه ها روبه رو هستیم که معماران و طراحان توانسته اند با استفاده از سنگ های طبیعی جلوه ای خاص به این بخش از خانه هدیه کنند.

استفاده از سنگ ساختمانی برای کانتر آشپزخانه انتخاب هوشمندانه ای است زیرا سنگ به دلیل برخورداری از جلوه های طبیعی به فضای آشپزخانه نمایی بسیار شیک و فوق العاده میدهد.

کاربرد سنگ در معماری فضای آشپزخانه

سنگ مناسب کاتتر

اما همانطور که باید حدس زده باشید هرنوع سنگی مناسب استفاده در کانتر آشپزخانه نیست!
اما چرا؟

سطح کانتر پیوسته در معرض برخورد ظروف آشپزخانه میباشد همچنین در اثر خرد کردن مواد غذایی و همچنین مجاورت با سرما و گرمای حاصل از ظروف غذا و از همه مهمتر شوینده های بهداشتی مختلف دائما در معرض آسیب قرار میگیرد

بدین سان سنگ کانتر بایستی سنگی باشد که به مرور زمان آسیب های ناشی از عوامل یاد شده کم ترین تاثیر را بر شکل ظاهری ، صیغل و نمای سنگ بگذارد لذا علاقه مندان به استفاده از سنگ های طبیعی در کانتر قبل از انتخاب نوع سنگ حتما بایستی نظر کارشناسان حوزه سنگ را در خصوص نوع سنگ کانتر انتخابی و شرایط نگهداری ان را جویا شوند.

کاربرد سنگ در معماری فضای آشپزخانه
کاربرد سنگ در آشپزخانه

صنایع سنگ درکاو با بهره گیری از کارشناسان مجرب حوزه سنگ آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص سنگ و انجام مشاوره تخصصی در بحث معماری داخلی و خارجی نمای ساختمان میباشد. با در تماس باشید.