انتخاب سنگ با کیفیت و قیمت مناسب

انتخاب سنگ با کیفیت و قیمت مناسب

همیشه این سوال برای بسیاری از افراد که در صنعت سنگ و ساختمان فعالیت می کنند وجود دارد که چگونه میتوان با توجه به ویژگی های سنگ، سنگی مناسب را انتخاب کرد؟ اگر میخواهید بدانید چگونه میتوان سنگی با قیمتی ارزان و کیفیتی مناسب تهیه کرد در ادامه مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد.

چگونگی انتخاب سنگ با کیفیت و مقرون به صرفه

در ابتدا باید به این که سنگ مورد نظر در چه مکان و محیطی قرار بگیرد، ظاهر و سلیقه و میزان هزینه و بودجه ای که برای آن در نظر داریم توجه نمود. باید در نظر داشت که فضای بیرونی به علت تاثیر مستقیم تغییرات شرایط آب و هوایی نیازمند استفاده از سنگ های بادوام و مقاوم تر است. به عنوان مثال سنگی که در این فضا نصب می گردد باید در برابر گرما، سرما و اشعه نور خورشید مقاومت کافی داشته باشد.

اگر سنگ در ساختمان مسکونی نصب میگردد الزاما نیاز نیست تا دارای مقاومت زیادی در برابر فشار باشد اما سنگی که در مکان های تجاری و عمومی نصب میشود حتما باید دارای اسحکام و مقاومت کافی باشد.

سنگی که انتخاب می شود باید با کاربرد ساختمان، محیط، سبک طراحی ساختمان و نور هماهنگی و تناسب داشته باشد و از انجایی که در دنیا سنگ تنوع بسیار زیاد است میتوان سنگی متناسب با بودجه خود پیدا کرد.

سنگ ها از دل طبیعت استخراج می شوند که تشکیل آن ها زمان زیادی نیاز دارد و دارای رنگ و تنوع بسیار زیادی هستند. بنابراین سنگ های طبیعی قطعا دارای ویژگی های بهتری نسبت به سایر مصالح مانند سرامیک و پارکت است لذا دائما مورد توجه خاص مشتریان قرار می گیرد.

سنگ فرش فضاهای داخلی و خانگی

در سنگفرش های داخلی که در محیط های مسکونی قرار دارد به دلیل این که تردد بر روی آن کم است لزوما نیازی به استفاده از سنگ هایی با مقاومت بالا نیست و میتوان از سنگ مرمریت به منظور سنگفرش کردن این محیط استفاده کرد و در هزینه ها صرفه جویی کرد.

سنگ فرش فضاهای عمومی

در مکان های عمومی و تجاری به دلیل تردد زیاد و جابجایی وسایل لزوما باید از سنگی با مقاومت فشاری بالا استفاده کرد. در این اماکن سنگ های گرانیت و مرمریت با کیفیت مناسب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. برای صرفه جویی در هزینه میتوان آن ها را در ابعاد کوچکتر تهیه کرد. سنگ گرانیت سنگی مناسب برای مناطق سردسیر میباشد که دارای مقاومت زیادی در برابر آب و هوای سرد میباشد.

نما و ظاهر سنگ

در هنگام انتخاب و خرید سنگ باید آیتم های متفاوتی همچون سبک معماری، نور پردازی و سایر موارد را مد نظر قرار داد. قیمت سنگ نیز از دیگر عوامل مهم در انتخاب سنگ میباشد. در ایران به دلیل وفور نعمت و وجود ذخایر معدنی انبوه و تنوع زیاد میتوان براحتی سنگ متناسب با بودجه و سلیقه خود را پیدا کرد.

ما انواع سنگ ها را به صورت تخصصی برای شما معرفی می کنیم.

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در حوزه سنگ و ساختمان در ارتباط باشید.