اهمیت نمای ساختمان

اهمیت نمای ساختمان

نما عنصری مهم در ساختمان سازی است و نحوه طرحی آن نشان دهنده نقش و عملکرد ساختمان می باشد و از آن میتوان به عنوان نشان ساختمان یاد کرد.

به دلیل این که طبقه همکف ساختمان بیشتر در معرض دید افراد قرار می گیرد و تاثیر زیادی در نمای شهری دارد، نمای این قسمت دارای اهمیت خاصی است. از آن جایی که این بخش بیشتر در دسترس است لازم است برای ساخت و نماسازی آن از مصالح زیبا و مستحکم تری استفاده کرد تا علاوه بر جلوه متفاوت استحکام و تداوم کافی نیز داشته باشد.

همانطور که گفته شد نمای ساختمان و مصالح به کار رفته در آن میتواند نشان دهنده نوع کاربرد آن باشد. از انواع نماها میتوان به نمای مسکونی، نمای آموزشی، نمای ادری، نمای ، اجری ، نمای چوبی، نمای سنگی، و… اشاره نمود.

اهمیت نمای ساختمان

ساختمان هایی که طبقه اول آن ها تجاری است به دلیل تغییر دکوراسیون مداوم نما شناخته شده و شخصیت ثابتی ندارند.

تراس ها

تراسها نیز در نمای ساختمان جایگاه ویژه ای دارند که نمایی متفاوت به فضای بیرونی ساختمان می دهند و باید به طراحی آن ها توجه کافی نمود. بام حد و مرز ساختمان و آسمان است و لایه ای است که بر روی ساختمان قرار می گیرد و به لبه بام از پر اهمیت ترین قسمت هایی است ک دائما مورد توجه افراد و عابرین قرار دارد بنابراین نمیتوان از اهمیت طرحی آن غافل شد.

نمای ساختمان ها است که نمای شهری را ایجاد می کند. در بسیاری از شهر ها قوانینی در رابطه با ساخت و نماکاری ساختمان ها و جود دارد و افرادی متخصص در رابطه با زیبایی شناسی، به بررسی طرح های بزرگ و کوچک معماری در سطح شهر از نظر هماهنگی نمای ساختمان با محیط شهری می پردازند. بررسی میدانی ساختمان ها از نظر طراحی،حجم ساختمان،کیفیت و نمای ساختمان گامی بزرگ برای زیبا سازی و بالا بردن کیفیت نمای شهری می باشد.

اهمیت نمای ساختمان