کاربرد سنگ مرمریت

کاربرد سنگ مرمریت

مرمریت یک نوع سنگ رسوبی مشابه مرمر است. این سنگ به لحاظ قیمت از انواع سنگ مرمر ارزان تر بوده و اقتصادی تر است. به همین دلیل در مکان هایی مثل راه پله و مشاعات بیشتر کاربرد دارد. با این حال اگر بخواهید یک سازه با هزینه ساخت متوسط ولی با کیفیت داشته باشید؛ سنگ مرمریت انتخاب مناسبی خواهد بود. بزرگترین تفاوت مرمریت با مرمر به چگونگی پیدایش آنها مربوط می باشد. سنگ مرمریت یک سنگ رسوبی آهکی است اما مرمر یک سنگ دگرگونی با منشا سنگ آهک می باشد. در نهایت سایر تفاوت های این دو سنگ با هم باعث شده که کاربردهای متفاوتی در ساختمان داشته باشند. در این مقاله به بررسی کاربردهای سنگ مرمریت خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها با درکاو همراه باشید. 

سنگ مرمریت بیشتر در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

به طور کلی از سنگ مرمریت بیشتر در نمای داخلی ساختمان، اپن آشپزخانه، روکابینی، پله و دیوار کاربرد دارد. اگر نوع با کیفیت مرمریت را تهیه کنید؛ از زیبایی خیره کننده و چشم نواز آن در فضای نشیمن به عنوان سنگفرش بهره مند خواهید شد. مرمریت زیبا به خانه شما نمای متفاوتی می دهد؛ حتی می توانید به عنوان پوشش دیوار هم از آن استفاده کنید. مرمریت رزلایت درکاو با کیفیت منحصر به فرد، در طرح و رنگ های متنوع موجود است. این سنگ به دلیل زیبایی خاص خود و همچنین قیمت مناسب، همواره مورد توجه و استقبال معماران و طراحان داخلی در سراسر کشور می باشد.

سنگ مرمریت

 

نکات مهم درباره کاربرد مرمریت

یکی از بهترین مکان هایی که میتوان در آن، از سنگ مرمریت استفاده نمود؛ فضای داخلی ساختمان است. که تنوع رنگی بالای مرمریت  باعث جذابیت هرچه بیشتر فضا می شود. رنگ هایی همچون کرم، خاکستری، قهوه ای و سیاه برای فضاهای داخلی ساختمان مناسب می‌­باشند.

استفاده از مرمریت در فضاهای بیرونی

معمولا از سنگ مرمریت در فضاهای داخلی خانه استفاده می شود. اگر بخواهید این سنگ را در نما و فضاهای بیرونی ساختمان به کار ببرید؛ حتما باید دو شرط زیر را درنظر بگیرید.

  • سطح سنگ ساب­‌خورده نباشد.
  • از سنگ با قطر و ضخامت بالا استفاده شود.

معمولا سنگ مرمریت را به صورت تیشه­‌ای یا سند بلاست یا بادبر استفاده می‌کنند. این مدل از مرمریت دارای سطحی غیر براق و ماتی است. همچنین ضخامت مرمریت های سند بلاست بیشتر از 2.5 سانتی متر می باشد. به عنوان مثال در ساخت برج آزادی تهران از سنگ مرمریت شهیادی استفاده شده است.

سنگ مرمریت شهیادی در برج آزادی

مقاومت و افزایش طول عمر مرمریت

هرچه سنگ مرمریت خالص تر باشد؛ مقاومت آن بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر وجود رگه های کمتر در سنگ مرمریت نشان دهنده مقاومت بیشتر این سنگ نسبت به انواع دیگر آن است. به همین دلیل مرمریت های دارای رگه ها و ناخالصی های کمتر، از قیمت بالاتری برخوردارند. یکی از موثرترین روش هایی که باعث افزایش طول عمر مرمریت می شود؛ محافظت پشت سنگ در برابر رطوبت است. همچنین پاک کردن و تمیزکاری مداوم سطح سنگ مرمریت از آلودگی ها، مقاومت و کارایی این سنگ را حفظ کرده و طول عمر آن را افزایش می دهد.

یکی از انواع رایج و پر فروش سنگ مرمریت، سورت هایی با ضخامت 3_4سانتی متر می باشد. ضمن اینکه این سنگ به صورت اسلب و تایل، با ضخامت های مختلف نیز به فروش می رسد. شما می توانید جهت مشاوره و خرید انواع مرمریت با کارشناسان درکاو تماس بگیرید.