سنگ گرانیت برای ساختمان

سنگ گرانیت برای ساختمان

سنگ گرانیت برای ساختمان

سنگ گرانیت سنگی بسیار مقاوم و سخت است و صیقل پذیری خیلی بالایی دارد.

تنوع رنگ در این سنگ زیاد بوده و با رنگ های سبز، آبی، صورتی،سیاه،شکلاتی، قهوه ای یافت می شود.دانه بندی آن به دلیل درشت بودن قابل مشاهده است .سطح درخشان وصیقلی سنگ گرانیت نسبت به دیگر سنگ ها بیشتر حفظ می شود و مقاومت بیشتری دارد.
این سنگ در صنعت ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد و بیشتر برای سنگفرش، راه پله و رو کابینتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساختمان هایی که در آن بیشتر از راه پله استفاده می شوند. بخصوص ساختمان هایی که فاقد آسانسور هستند سنگ گرانیت می تواند بهترین انتخاب باشد زیرا به دلیل دوام و مقاومت آن ، از ساییدگی و صدمه دیدن سنگ جلوگیری می شود.

معادن گرانیت در کشور

ایران از لحاظ دارا بودن معادن سنگ، کشوری ثروتمند می باشد ؛ زیرا معادنی از انواع سنگ ها در اقسی نقاط کشور برای مصارف و کاربرد های مختلف وجود دارد و استخراج می شود.سنگ گرانیت با تنوع رنگ زیاد در شهر هایی مانند تایباد ،بیرجند، یزد، زنجان، خرم دره، مشهد، نهبندان، طوس، همدان، گیلان و نطنز یافت می شود که این مزیتی بزرگ برای کشور است و کشور را از واردات سنگ گرانیت بی نیاز کرده است.
در ادامه از مزیت این سنگ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مزایای سنگ گرانیت

سنگ گرانیت دارای مزایای زیادی می باشد. به همین دلیل در بین مصالح ساختمانی جایگاه خوبی دارد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

طرح و رنگ متنوع

سنگ گرانیت دارای تنوع بالایی در طرح، رنگ و بافت است و یه همین علت باعث شده از این حسن برای ایجاد زیبایی در ساختمان سازی استفاده شود. گرانیت زیبایی منحصر به فردی دارد بطوری که نیازی به طراحی ندارد و گزینه های زیادی را پیش روی مصرف کنندگان می گذارد. از جمله رنگ های رایج گرانیت می توان مشکی،خاکستری، سفید ،سبز و قرمز را نام برد که می توان با استفاده از آن در فضا هارمونی یجاد کرد و از تنوع رنگ ها و همخوانی آن ها لذت برد.

ماندگاری بالا

گرانیت بدون هیچ تغییری در رنگ و ساختار در کاربرد های فراوان کارایی خود را نمایان می کند.
برای استفاده از این سنگ فقط لازم است بعد از استخراج و انتقال به کارخانه سنگبری به ابعاد مدنظر تبدیل شود .گرانیت سنگ مقاوم و در عین حال انعطاف پذیری در برابر ساییدگی و فشار است.

قیمت پایین

گرانیت در مقایسه با سایر سنگ ها دارای قیمت مناسب تری است؛ زیرا معادن فراوانی در سطح کشور دارد و همچنین هزینه نگهداری کمی دارد.

سازگاری با مصالح دیگر

با مصاح دیگر مثل چوب، شیشه و فولاد سازگاری دارد و در کنار این مصاح می تواند استفاده شود و طرح های زیبایی را ایجاد کند.

مقاوم در برابر حرارت

مقاومت این متریال در برابر حرارت و داغی بسیار بالا است به همین دلیل در کانتر آشپزخانه می توان از آن استفاده کرد.

نفوذناپذیری در برابر آب

این سنگ در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم و سنگی غیر متخلخل است ،به همین دلیل از آن برای ساخت سینک روشویی و آشپزخانه، کفپوش و کانتر استفاده می شود.

خوردگی

اگر روی سنگ گرانیت مواد شیمیایی ریخته شود آسیب نمی بیند چون در مقابل خوردگی بسیار مقاوم است، مقاومت در برابر خراش و سائیده شدن
گرانیت سنگی سخت و بسیار مقاوم است که در مقابل خط و خش آسیب پذیر نمی باشد. به همین دلیل انتخاب خوبی برای سنگ راه پله است؛ زیرا در اثر رفت و آمد زیاد، دچار آسیب نمی شود.

معایب گرانیت

• وزن بالا
• زمان بر بودن نصب به دلیل استفاده از ملات برای چسبندگی
• عایق صوتی و حرارتی نیست، باعث هدر رفتن انرژی می شود.
• چسبندگی ایده آل به ملات ندارد. به دلیل احتمال سقوط استفاده از آن در نمای ساختمان ممنوع شده است .