سنگ کف ساختمان

سنگ کف ساختمان

سنگ کف ساختمان

استفاده از سنگ برای کف ساختمان

استحکام و ماندگاری طولانی مدت و همچنین تاثیر پذیری کم در برابر عوامل جوی باعث شده که سنگ از دیرباز بعنوان مصالح ساختمانی استفاده شود و موجب ماندگاری بسیاری از اثار باستانی که مربوط به هزاران سال پیش است شود.

مطمئنا شما نیز می خواهید خانه ای داشته باشین که سالیان طولانی در آن زندگی کنید و مقاومت آن برایتان دارای اهمیت است.

استفاده از سنگ در کف ساختمان نسبت به بقیه متریال ها از جمله چوب و سرامیک از مقاومت بیشتری برخوردار است و بازسازی آن ، به آسانی با سابیدن سطح آن امکان پذیر است.
هرسنگ با توجه به ساختار و ویژگی هایش ،کاربردی متفاوت دارد .سنگی که در کف استفاده می شود با توجه به موقعیت و فضای آن مکان دارای نوع و ضخامت متفاوت است برای مثال سنگی که داخل آشپزخانه استفاده می شود با سنگی که در پارکینگ یا محوطه استفاده می شود فرق دارد.
شاید نتوانیم سنگ داخلی را در حیاط و محیط باز استفاده کنیم ولی نیاید کاملا بی ربط باشند و اصولا باید هماهنگی و یکپارچگی کمی داشته باشند. بخصوص اگر ساختمان دارای پنجره ها و شیشه های زیادی باشد.

چیزی که از گذشته در سازه های بشرمشاهده می‌شود استفاده از سنگ طبیعی میباشد ،  و بیشترین استفاده از سنگ استفاده از آن در کف بوده و هست ، سنگ هایی که در کف استفاده میشوند مانند مکان هایی مثل راه پله یا اتاق نشیمن ،  باید در مقابل ضربه و یا خراشیدگی مقاومت خوبی داشته باشند و همچنین در دراز مدت دچار رنگ پریدگی نشوند.

مزایای استفاده از سنگ در کف

1 –  داشتن ثبات در رنگ

2 –  دارای مقاومت زیاد در برابر هرگونه خش پذیری

3 –  امکان جلا پذیری مجدد

4 –  امکان نظافت و همچنین قابلیت نگهداری آسان

5 –  سنگ باید این قابلیت را داشته باشد تا در مقابل انتقال گرما فیزیک مناسبی از خود نشان دهد

6 –  خرید و دسترسی به آن بسیار راحت می باشد

ساختمان مجهز به سیستم های گرمایشی از کف باشد ،  به راحتی و با زمان بسیار کم می تواند منزل را گرم کند ،  و اگر سیستم گرمایشی خاموش شود سنگ کف همچنان می تواند گرما را حفظ کرده و تا مدتی منزل را گرم نگه دارد.

در نظر داشته باشید سنگ ها در تابستان  خنک میباشند ،  و در زمستان بسیار سرد هستند .  به همین منظور اگر از کفپوش سنگی استفاده می کنید  استفاده از سیستم گرمایشی برای گرم کردن فضای محیط بسیار مناسب می باشد .

در نظر داشته باشید در هنگام انتخاب سنگ کف  باید دقت کافی را داشته باشید،  زیرا تعویض و یا تغییر کفپوش می تواند هزینه و وقت زیادی از شما بگیرد.

سنگ ها طبیعتی سرد دارند و وقتی در کف استفاده می شوند باعث خنکی محیط در فصل گرما می شوند و همچنین در فصل سرما بدلیل اینکه انتقال دهنده خوبی برای گرما و حرارت هستند می توانند از طریق گرمایش از کف باعث گرم شدن محیط شوند و احساس خوبی به شما بدهند که به هیچ عنوان باعث آسیب دیدن سنگ نمی شود .
استفاده از سنگ در کف را به افرادی که از حساسیت رنج می برند پیشنهاد می کنیم زیرا سنگ ها حساسیت زا نیستند و سطح آن ها خیلی راحت از گرد و خاک تمیز می گردد.
از فروشنده بخواهید با توجه به مکانی که برای آن سنگ کف می خرید شما را راهنمایی کند چون هر محیط نیاز به سنگ مناسب آن محیط را دارد.

استفاده از سنگ به عنوان پوشش کف ساختمان چه معایبی  دارد ؟

1 –  سنگین بودن سنگ

2 –  دارای محدودیت در رنگ و یا رنگ 

3 –  سرد بودن سنگ به علت ذات آن 

صنایع سنگ درکاو

سنگ های مرمریت و مرمر صنایع سنگ درکاو از تنوع خواصی برخوردار است و شما می توانید با توجه به رنگ، مقاومت و قیمت مد نظرتان سنگ را خرید کنید
سنگ های مرمریت صنایع سنگ درکاو شامل مرمریت رزلایت ، مرمریت امپراطور،مرمریت بلوریور،مرمریت ماهور،مرمریت دورحه، مرمریت دهبید ،مرمریت لاشتر و پرشین سیلک و همچنین مرمر صنایع سنگ درکاو شامل مرمرسبز، مرمر پرتقالی ،مرمر عسلی و مرمر آبی می باشد که دارای تنوع در رنگ و سایز و قیمت هستند.