تشخیص نوع تراورتن

تشخیص نوع تراورتن - فروش ويژه و استثنایی انواع تراورتن های با کیفیت اصفهان و مشهد قیمت مناسب و بدون واسطه - تراورتن عباس آباد با ساب عالی

تشخیص نوع تراورتن

نکات مهم هنگام خرید سنگ تراورتن

ممکن است برای شما پیش امده باشد که وقتی برای خرید سنگ به فروشگاه سنگ مراجعه می کنید تشخیص تراورتن های مختلف دشوار باشد و دچار اشتباه یا ابهام شده باشید، در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم که در خرید سنگ نما و تراورتن به چه مواردی دقت کنید.

اطمینان به فروشنده

مطمئن بودن به فروشنده و صداقت داشتن فروشنده مهمترین مسئله در خرید سنگ است، که متاسفانه بعضی از فروشندگان از شباهت سنگ های مختلف به سنگ هایی که برند هستند سو استفاده کرده و آن را به عنوان سنگ برند معرفی می کنند. فروشنده می تواند در صورت صداقت و اطمینان بهترین معرفی را از سنگ داشته باشد.

روش های فرآوری سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن به دو روش فرآوری می شوند: موج دار و بی موج
وقتی که سنگ بصورت موج دار برشکاری می شود تشخیص نوع و معدن آن آسان تر می شود زیرا یکی از راه های تشخیص نوع سنگ و معدن آن موج آن می باشد و سنگ معادن مختلف موج متفاوتی دارند.
برای نمونه موج سنگ تراورتن دره بخاری، تراورتن عباس آباد و حاجی آباد کاملا با هم متفاوت است.
اما وقتی سنگ تراورتن، بی موج برش داده شود تشخیص معدن و نوع آن سنگ تخصصی و مشکل می شود.

رنگ، جنس و کیفیت سنگ تراورتن

اولین چیزی که در زمان خرید سنگ تراورتن برای نما ساختمان به آن دقت می شود رنگ آن است، که به آسانی قابل تمایز و تشخیص است و دومین نکته کیفیت و جنس سنگ است که در ادامه توضیحاتی در این باره داده می شود.

سطح سنگ درزمان فرآوری با رزین و اپوکسی پر، سابیده و براق می شود و در نتیجه تراکم سنگ از روی سطح سنگ قابل تشخیص نیست و نمی توان کیفیت و جنس سنگ را از روی ظاهر سنگ تشخیص داد.
در نتیجه برای تشخیص کیفیت و جنس سنگ باید به پشت و قطر آن دقت کنیم چون در هنگام فرآوری سنگ هیچ تغییری در پشت آن داده نمی شود و به آسانی می توان تراکم آن را دید.
همچنین برای تشخیص کیفیت سنگ تراورتن می توان به میزان نمک و آهک آن دقت کرد. سنگ هایی که در مناطق گرمسیری و کویری و مناطقی که نمک موجود است ،بوجود آمده اند شوره می زنند.
برای تشخیص آن وقتی روی سطح صیقلی آن دست میکشیم زبری احساس می شود و یا وقتی به قطر آن نگاه می کنیم نمک دار و آهکی است .

نحوه تولید سنگ تراورتن

باید به این نکته نیز توجه کرد که در کارخانه سنگبری از آب زیادی برای تولید سنگ استفاده می شود. که معمولا آب چاه است و دارای نمک و املاح می باشد و این نمک با نمکی که در سنگ وجود دارد متفاوت است و با یکبار شستشو سنگ با آب شیرین، از سطح آن شسته می شود.

بهترین سنگ های تروارتن

سنگ های تراورتن عباس آباد ، دره بخاری و آتش کوه بهترین برند و نوع سنگ تراورتن هستند که سورت های مختلفی دارند اما بهترین آنها دارای رنگ روشن ،تراکم بالا و قابلیت ساب پذیری بالا هستند
سنگ های تراورتن حاجی آباد،تکاب ، طرق و…در رده های بعدی هستند که دارای رنگ های کرم روشن، قهوه ای، شکلاتی وعسلی می باشند.
البته توجه به این نکته ضروری است که این سنگ ها با اینکه برند هستند ولی دارای سورت های ضعیف نیز هستند.

تشخیص رنگ واقعی سنگ تراورتن

جذب بالای آب در سنگ های تراورتن باعث می شود پس از تولید رنگ واقعی آن تشخیص داده نشود، که در کوره با دمای تقریبا 70 درجه به مدت معین سنگ را خشک می کنند، که این مقدار حرارت و زمان نباید بیشتر از حد مجاز باشد. چون باعث از بین رفتن رنگدانه های سنگ و پوکی آن می شود.

همچنین با اینکه سنگ سفید می شود ولی کیفیت سنگ از بین می رود و در پایان سنگ با توجه به رنگ و کیفیت سورت بندی می شود.
برای تشخیص سنگ های کوره ای ، وقتی به آن دست می زنیم صدای بم می دهد.
البته صنایع سنگ درکاو سنگ را در فضای باز و آفتاب خشک می کند تا از پوکی و کم شدن کیفیت سنگ خود داری شود.