چرا عباس آباد

چرا سنگ عباس آباد استفاده کنیم ؟ - سنگ ساختمانی در مشهد - انواع سنگ ساختمانی بدون واسطه - سنگ تراورتن - سنگ مرمر در مشهد - سنگ مرمریت

چرا عباس آباد

چرا عباس آباد!

در نگاه اول به نمای بیرونی ساختمان چشم و دل هر بیننده ای را می برد.
از سازندگان حرفه ای ساختمان تا مردم عوام که سر رشته ای از دنیا سنگ ندارند، تقریبا هر سازنده ای با هر سطح بودجه ای برای نما سازه خود به دنبال آن است!!؟
بله درست حدس زده اید تراورتن عباس آباد.

به راستی این حجم از تقاضا برای این محصول خاص چه معنایی دارد؟
در این مقاله سعی میکنیم با این سنگ قیمتی و محبوب بازار بیشتر آشنا شویم. به کنکاش این موضوع بپردازیم، که چرا بعنوان یکی از اولین گزینه های نمای بیرونی ساختمان شناخته می‌شود، و همچنین به بررسی نقاط ضعف و قوت این محصول میپردازیم.

تاریخچه

در 250 کیلومتری جنوب پایتخت به شهر نیم ور در استان مرکزی میرسیم. شهری کوچک از لحاظ جمعیتی اما مهم در مارکت سنگ ایران و جهان.

چرا سنگ عباس آباد استفاده کنیم ؟


در شرق و غرب این شهر 2 معدن مهم عباس آباد و اتشکوه وجود دارد. به گواه تاریخ کاشف این معادن فردی بوده به نام قنبر رحیمی معروف به ارباب قنبر پدر سنگ ایران و موسس شرکت معدنی ایران سنگ. وی متولد سال 1297 خورشیدی در روستای بیدشک از توابع استان اصفهان و ساکن شهر نیم ور بوده.
وی کاشف معادن بزرگی چون تراورتن های عباس آباد ،اتشکوه، مرمریت جوشقان،مرمر قصلان،چینی قروه ،چینی ازناوچندین معدن ریز و درشت دیگر بوده.

چرا سنگ عباس آباد استفاده کنیم ؟


از اقدامات او میتوان به اهدا سنگ برای پروژه برج آزادی از معادن تراورتن و مرمریت جوشقان خویش نام برد.
پس از انقلاب 1357 تمامی اموال وی مصادره و به وزارت صنایع و معادن انتقال یافت.از نکات مهم پیرامون این کار آفرین برجسته این است که مجسمه این مرحوم در یکی از شهر های ایتالیا بعنوان پدر سنگ ایران در میدان شهر نصب شده. وی در سال 1371 درگذشت و در ابن بابویه شهر ری به خاک سپرده شد.

نقاط قوت تراورتن عباس آباد

یکی از بهترین سگ های روشن دنیا سنگ تراورتن عباس آباد سوپر  می باشد . زیبایی و جذابیت آن چشم هر بیننده ای را جلب می کند. و بدون شک بهترین انتخاب برای نمای ساختمان می باشد. سنگ تراورتن عباس آباد که دارای مقاومت زیاد  در مقابل سیقل پذیری می باشد و دارای مقاومت زیاد حتی در مقابل باران های اسیدی از ویژگی های این سنگ می باشد.

  1. ظاهری بسیار جذاب و زیبا دارد  که نمای زیبا و شیک را به ساختمان شما می دهد
  2. رنگ روشن و متمایل به سفید
  3. صیغل پذیری بی نظیر
  4. مقاومت بالا در برابر بارانهای اسیدی
  5. عایق حرارتی به نسبت مناسب به دلیل خلل فرج موجود در بافت
  6. ملات پذیری عالی این محصول ،  از ویژگی های این سنگ چسبندگی ملات درسنگ تراورتن عباس آباد  بسیار قوی می باشد.
  7. علاوه بر زیبایی خیره کننده این سنگ  از دیگر ویژگی های آن مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی می باشد.
  8. سنگ تراورتن عباس آباد دارای خاصیت عایق پذیری در برابر حرارت و یا صدا می باشد که علت آن دارا بودن منافذ و سوراخ های ریز در بافت این سنگ می باشد.
  9. از دیگر ویژگی های مثبت این سنگ نظافت راحت است. 

عمده ترین نقطه ضعف این سنگ وجود طیف گسترده ایی از سرت و بازی رنگ است. خریداران و تولیدکنندگان سنگ زیادی بوده اند که به دلیل عدم دقت در خرید محصول و یا آگاهی نداشتن از ماهیت سنگ عباس آباد دچار مشکلات فراوانی شده اند.
اصولا از دیدگاه یک سنگبر سنگ عباس آباد به دلیل بازی رنگ زیاد دردسر تولید فراوانی دارد، بعنوان مثال برای تولید 1 متر مربع سنگ عباس آباد سوپر سفید بعضا کارخانه دار میبایست 6تا7 متر مربع سنگ متوسط و ضعیف را به جان بخرد از همین رو قیمت این سنگ بطور فزاینده ای صعود میکند.

به داوری من در گذر زمان هرچقدر که سازندگان و فعالان صنعت ساختمان به دنبال سنگ سفید جهت استفاده بر روی نما رفتند. رفته رفته این سنگ بعنوان مبنا و معیار سنجش ارزش نمای یک ملک جایگاه خود را پیدا کرد. بطوریکه امروزه بعنوان یک اپشن لاکچری در بخش نما ساختمان به مصرف کننده عرضه میگردد.

دلایل برتری سنگ تراورتن عباس آباد

حال میرسیم به مبحثی که ابتدای مقاله عنوان کردم، چرا عموما سازندگان با هر سطح بودجه ای به دنبال سنگ عباس آباد میروند؟
همانطور که در بالا اشاره شد از آنجا که سنگ عباس آباد توانسته است، بعنوان یک برند معروف و لاکچری جایگاه خودرا در میان سایر سنگهای نما بدست آورده و تثبیت نماید. به طبع از قیمت بالایی به نسبت سایر سنگهای هم رده و یا هم رنگ برخوردار است و مسلما همه توانایی تهیه این سنگ را ندارند. درست همینجاست که بزرگترین نقطه ضعف عباس آباد که سورت و بازی رنگ آن است. به یکباره تبدیل به نقطه قوت این محصول می گردد.

سنگ تراورتن عباس آباد برای نمای بیرونی و یا اصلی استفاده می شود، همچنین برای دیوارهای داخلی ساختمان مانند هتل ها رستوران ها مکان های گردشگری و تجاری ، میتوان در قسمت لابی و راهرو ها استفاده کرد.  از این سنگ برای تولید مصنوعات سنگی آبنما و گلدان  استفاده کرد. 

dorkav stone abbas abad

همانطور که مستحضر هستید ملاک قیمت گذاری سنگ عباس آباد به پارامترهایی همچون درجه سفیدی،شال،قدوپا،خلل و فرج ان بستگی دارد و هرچقدر سنگ مورد نظر از تم سفید فاصله بگیرد، قیمت آن کاهش پیدا میکند. بعضا اختلاف قیمت بین نمونه سوپر با نمونه ضعیف این محصول به 700 تا 800 هزار تومان در بازار میرسد. اما همچنان سورتهای ضعیف این محصول نام عباس آباد را یدک میکشند که همین امر سبب ترقیب خریداران به استفاده از این محصول میشود.

صنایع سنگ در کاو با دارا بودن طیف وسیعی از سورتهای عباس آباد رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از قطبهای تولید این محصول با ارزش در سطح استان میشود. این مجموعه با استفاده از دانش و تجربه فروشندگان خود ضمن جلب اعتماد مصرف کننده آماده دادن مشاوره مناسب به شما خریدار محترم با هر سطح بودجه ایی از این محصول لاکچری و زیباست.

صنایع سنگ در کاو پیشرو در مشاوره و راهنمایی شما خریدار گرامی