کاربرد سنگ در معماری کلاسیک

بهترین سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی

کاربرد سنگ در معماری کلاسیک

معماری کلاسیک

بخشي از حفظ تاريخ بشر متعلق به معماري است. معماري كلاسيك همتاي نام و عنوان خويش است. اين معماري هنر تجسمي منحصر بفرد مربوط به دوران طلايي تاريخ بشر در يونان و روم قديم است.

سبک‌های معماری زیادی از معماری کلاسیک الهام گرفته‌اند و این مسئله باعث شکل گیری باز زنده سازی‌هایی مانند معماری نئوکلاسیک از  قرن ۱۹ و طرح های یونانی در قرن بیستم شد. یکی از نمونه های بارز به کار رفته معماری کلاسیک در ایران را می توان کاربرد نمایی رومی در نمای شهری منازل و ادارات قدیمی کشور ما نام برد.

معماری کلاسیک غربی

از دید مردم، معماری کلاسیک ما را یاد بناهای به یادماندنی معروف قدیمی می اندازد. مانند معبد پارتنون و پانتئون در یونان  و رم، کلیسای سنت پیترو در رم و امروزه از این معماری ایده گرفته اند و بناهایی همچون ساختمان اپرا گارنیه پاریس و خانه پارلمان لندن میتوان نام برد.

کاربرد سنگ در معماری کلاسیک
کاربرد سنگ در معماری کلاسیک

طراحی داخلی به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک بر اساس سه هدف اصلی حاکمان رم و یونان، یعنی (نظم، تقارن و تعادل) بنیان گذاری شد. متریال های سبک کلاسیک همگی باید طبیعی باشند و حتما باید با کلیت موضوع هماهنگ باشند و حس آشنایی رو منقل کنند. سبک کلاسیک به هیچ عنوان با بی نظمی و شلوغی کنار نمی آید.

چگونه تشخیص دهیم یک بنا به سبک کلاسیک است؟

  1. ستون ها: در معماری کلاسیک در نمای ورودی و داخل ساختمان از ستون های بلند و تزئین شده استفاده می شود.
  2. سقف ها: دومین عنصر در معماری کلاسیک سقف ها هستند. برای ستون های بلند نیازمند سقف های بلند هستیم. سقف های بلند به شکوه و عظمت بنا می افزاید.
  3. کف: کف ها که یکی از مهمترین قسمت معماری کلاسیک است. باید برای آن از متریال های صد در صد طبیعی همچون سنگ استفاده کرد. سنگ طبیعی جزو عناصر مهم در معماری کلاسیک است.
  4. رنگ ها: رنگ ابزار مهمی در جهت هدایت و القاء حالات روانی خاص به افراد و جوامع است. رنگ به کاهش خستگی و برانگیختن چشم کمك می کند. و در طراحی کلاسیک بیشتر از رنگ های اصیل استفاده می شود. (سرمه ای، قهوه ای، زرشكی، یشمی، سدری، مشکی، طلایی، برنزی و کرم)
  5. نور: نور اصلی ترین عامل پویایی یك فضای داخلی است بدون نور ، فرم رنگ و بافت قابل دیدن نخواهد بود. نور کافی باعث می شود که سبک کلاسیک برجسته تر شود.
کاربرد سنگ در معماری کلاسیک
کاربرد سنگ در معماری کلاسیک
کاربرد سنگ در معماری کلاسیک
کاربرد سنگ در معماری کلاسیک