بهترین سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی

بهترین سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی

بهترین سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی

سنگ مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

از گذشته تا کنون استفاده از سنگ به عنوان دیوار پوش و کفپوش حمام و سرویس بهداشتی بسیار رایج بوده است. سنگ هایی که برای این نواحی استفاده می شوند باید در برابر رطوبت و نم نفوذ ناپذیر باشند. علاوه بر آن چون این قسمت ها مدام در معرض مواد شوینده و شیمیایی قرار دارند، باید از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند.

مصالح ضد آب متفاوتی برای دیوار پوش و کف پوش این مکان ها وجود دارد، اما اگر به دنبال یک پوشش مقاوم و زیبا برای این قسمت ها هستید، سنگ بهترین انتخاب است. سنگ هایی که ساب خورده اند و تخلخل کمتری دارند مناسب ترین سنگ محسوب می شوند.
توجه: زمانی که به دنبال سنگ برای حمام و سرویس بهداشتی هستید ویژگی های خاص آنها را در نظر بگیرید. سنگی که دارای خلل باشد میزان جذب آب بالایی دارد و در زمان کوتاهی دچار تخریب و خوردگی می شود.

استفاده از سنگ ساختمانی نمایی زیبا و لوکس به فضا می دهد، سنگ نه تنها در دکوراسیون داخلی جایگاهی ویژه دارد، بلکه مقاومت و استحکام آن طول عمر ساختمان را بالا برده و در مرحله نازک کاری بسیار حائز اهمیت است.

از جمله سنگ هایی که می توان برای حمام و سرویس بهداشتی انتخاب نمود:

گرانیت

گرانیت از جمله سنگ هایی است که برای نمای داخلی سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود. مقاومت سنگ گرانیت بسیار بالا بوده و در برابر جذب آب نفوذناپذیر است. این سنگ نوعی سنگ آذرین است که دانه بندی درشت آن قابل رویت است. همچنین این سنگ در برابر انواع مواد شوینده مقاوم بوده و ظاهر آن دچار آسیب نمی شود.

تنوع رنگ این سنگ در بازار بالا بوده و در رنگ های صورتی، شکلاتی،قرمز، آبی و … یافت می شود. بنابراین برای تمامی سلیقه ها متناسب است. به طور کلی از ویژگی های سنگ گرانیت می توان به مقاومت در برابر خراشیدگی، ضربه، سایش، سختی بسیار بالا، ترک خوردگی و طول عمر بالا اشاره نمود.

سنگ چینی

این سنگ نمونه ای مناسب برای مکان های مرطوب خانه است زیرا از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی برخوردار است و آب را جذب نمی کند. سنگ چینی شفاف است و به راحتی می توان آن را نظافت نمود.

رنگ این سنگ ثابت بوده و مواد شیمیایی کیفیت رنگ آن را پایین نمی آورند. دانه بندی این سنگ به شکل بلورین است. تخلخل سنگ چینی پایین است و حتی اگر برای مدت زمان طولانی در معرض جریان آب قرار گیرد آب به بافت آن نفوذ نمی کند و با قابلیت عبور نور جلوه ای متفاوت به حمام و سرویس بهداشتی می بخشد.
این سنگ مقاومت فشاری بالایی دارد و اگر جسمی بر روی آن سقوط کند یا دچار انبساط و انقباض شود سطح آن ترک نمی خورد. علاوه بر آن گرما را نیز جذب نمی کند. سنگ چینی با رنگ های متفاوتی در بازار موجود است. استفاده از این سنگ در حمام و سرویس بهداشتی ساختمان آرامش را برای اعضای خانه به ارمغان می آورد.

سنگ مرمر

مقاومت سنگ مرمر به خوبی سنگ گرانیت و چینی نیست. قیمت سنگ مرمر گران بوده اما فضای حمام و سرویس بهداشتی را بسیار لوکس نشان می دهد. مرمر های رنگ روشن برای این قسمت های داخلی خانه مناسب هستند زیرا رنگ روشن آنها فضا را بازتر و تمیزتر نشان می دهند. مرمر سنگ آهکی است که در رنگ های متفاوت وجود دارد و دارای رگه های زیبا در بافت خود می باشد.

این سنگ به علت بافت متخلخل خود مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده اسیدی ندارد و ممکن است دچار ساییدگی و خراشیدگی شود. نظافت و مراقبت از این سنگ آسان است. ماهیت سنگ مرمر خنک است و حضور آن فضا را خنک و دلپذیر نشان می دهد. اگر دیوار و کف حمام و سرویس بهداشتی سنگ مرمر باشد فضا بزرگ تر و روشن تر خواهد شد زیرا این سنگ نور را منعکس می کند.

می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از خرید و فروش انواع سنگ با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.