حمل و نقل سنگ ساختمانی

حمل سنگ ساختماني

حمل و نقل سنگ ساختمانی

نکاتی درباره حمل و نقل سنگ ساختمانی

۱- ابتدا و قبل از اینکه سنگ را خرید نمایید، فضای مناسبی را در نظر بگیرید تا در فرایند ساخت و ساز، سنگ ها به خصوص در ابعاد بزرگ کمترین جا به جایی را داشته باشند. سپس اقدام به انتقال سنگ ها به محل نمایید.
۲- بهتر این است برای انبار و نگهداری سنگ ها فضایی سرپوشیده در نظر بگیرید.
۳- چنانچه میخواهید سنگ ها را روی هم قرار دهید، توصیه کارشناسان صنایع سنگ درکاو این است که میان سنگ ها تخته و یا نوار پلاستیکی قرار دهید، تا لبه سنگها دچار خوردگی و شکستگی نشوند.
۴- نحوه چینش سنگ ها باید به نحوی باشد که وزن سنگها به زمین وارد شود نه به سنگ های کناری، بهتر است سنگ های طولی به صورت ایستاده با شیب ۲۰ درجه قرار داده شوند.
۵- طرف ساییده سنگ ها (پشت سنگ) روی هم قرار بگیرد تا ساب سنگ ها به هیچ عنوان دچار آسیب نشوند.

حمل و نقل سنگ ساختمانی

نکات مهم در هنگام خرید، بارگیری و حمل سنگ ساختمانی

۱. قبل از تحویل و بارگیری سنگ ها، به صورت دقیق متراژ سنگ های خریداری شده کنترل شود اگر متراژ با فاکتور مطابقت نداشته باشد فورا به مسئول فروش اطلاع داده شود تا اقدامات لازم را انجام دهد.

توجه داشته باشید بعد از تحویل و تخلیه سنگ ها و امضا رسید سنگ، معمولا فروشنده ها هیچ گونه تعهدی نسبت به متراژ سنگ ندارد.

2. درصورتی که سنگ ساختمانی را خریداری کرده اید و متراژ سنگ ها درست بوده اما درجه بندی و کیفیت سنگ ها با فاکتور مغایرت داشته باشد، خریدار مسئول حفظ سلامت سنگ ها است و باید فورا به فروشنده اطلاع دهد تا اقدامات لازم انجام شود.

۳. اگر در هنگام حمل و نقل و تخلیه، سنگ ها شکسته شوند مسئولیت آن با شرکت حمل و نقل است نه فروشنده کالا!

چرا که معمولا فروشنده ها هنگام تحویل سنگ به شرکت حمل و نقل، سنگ را بیمه می کنند و در صورت ایجاد خسارت باید کارشناسان بیمه خسارت را بررسی و بیمه مربوطه را جبران نمایند.

علاوه بر نکات مطرح شده در خرید و حمل و نقل سنگ ساختمانی باید به سورت سنگ، کیفیت فرآوری سنگ، دقت در برش و گونیا بودن سنگ ها و … توجه نمایید.

می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از خرید و فروش انواع سنگ با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.