قیمت سنگ مرمر سبز و مرمر آبی

سنگ مرمر آبی و سبز
یکی از انواع سنگ های رسوبی، سنگ مرمر آبی و سبز است. این سنگ های مرمر به صورت اسلب و در تایل های بزرگ و ضخیم در بازار وجود دارند. مرمر آبی و سبز بسیار کمیاب هستند؛ به همین دلیل قیمت بالایی داشته و اغلب برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر زیبایی خیره کننده این دو سنگ مرمر، در برابر خوردگی و سایش مقاوم می باشند. مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و تغییرات آب و هوایی نیز از دیگر مشخصات این دو سنگ زیباست. بنابراین سنگ مرمر آبی و سبز ضمن زیبایی از طول عمر و دوام بالایی نیز برخوردارند. همه این ویژگی ها موجب می شود که طراحان و سازندگان، به استفاده از مرمر سبز و آبی علاقه نشان دهند. این دو سنگ در ساختمان سازی بسیار پر کاربرد می باشند. در ادامه این مقاله به بررسی کاربردها و قیمت این دو سنگ ارزشمند می پردازیم. پس تا انتها با درکاو همراه باشید.

سنگ مرمر و انواع آن

مرمر یکی از زیباترین انواع سنگ ها در صنعت ساختمان سازی می باشد. فلزات محلول لابه لای سنگ در زمان پیدایش، تنوع رنگ و طرح خاصی به سنگ مرمر داده است. این سنگ زیبا در طرح ها و رنگ های گوناگون در طبیعت یافت می شود. هر سلیقه ای که داشته باشید، با هر ایده ای در ذهنتان؛ سنگ مرمر حتما می تواند نظر شما را جلب کند. شما می توانید طرح و رنگ دلخواه خود را از بین هزاران رنگ مرمر انتخاب کنید. برخی از زیباترین و کاربردی ترین انواع این سنگ عبارت اند از؛ مرمر سفید، سنگ مرمر دودی، مرمر قهوه ای، مرمر صورتی، سنگ مرمر عسلی، مرمر آبی و سنگ مرمر سبز. همه این انواع، از زیبایی و کیفیت خاص خود برخوردارند. در این میان سنگ مرمر آبی و سبز به دلیل کمیاب بودن و زیبایی خیره کننده خود، در طراحی فضاهای خاص و مجلل کاربرد فراوانی دارند.

کاربردهای سنگ مرمر آبی و سبز

سنگ فرش ساختمان های لوکس، لابی هتل ها، برج ها، پله های مجلل و ستون های بلند، از مهم ترین مواردی هستند که احتمالا در آن ها سنگ مرمر آبی و سبز را دیده اید. به دلیل قیمت زیاد مرمر آبی و سبز، این دو سنگ بیشتر جهت اجرای تزئینات ساختمان، کانتر آشپزخانه های شیک و به طور کلی هر فضای فاخری به کار می روند. این سنگ های لوکس در دو رنگ آبی و سبز برای محیط خاصی استفاده می شوند. به عنوان مثال سنگ مرمر آبی در کاربری ها و مکان های تجاری نظیر شرکت ها، دپارتمان های اداری و در حالت کلی محیط های کاری بسیار مورد استفاده است. آرامش موجود در مرمر آبی، یکنواختی و اضطراب موجود در فضاهای کاری و تجاری را خواهد کاست.

رنگ سبز رنگ صحت و سلامتی است؛ ضمن اینکه آرامش بخش نیز می باشد. به همین دلیل سنگ مرمر سبز برای اجرای کفپوش و یا طراحی دیوار در ساختمان های پزشکی، دندانپزشکی و به طور کلی مطب ها انتخاب مناسبی خواهد بود. بنابراین می توان گفت که سنگ مرمر آبی برای محل کار و سنگ مرمر سبز برای محیط های درمانی و زیبایی کاربرد ویژه ای دارد.

کفپوش سنگ مرمر سبز

فنگ شویی با سنگ مرمر آبی و سبز

یکی از اصول مهم در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، مسئله فنگ شنویی است. فنگ شویی بر جذب انرژی های مثبت و خوب تمرکز دارد. رنگ آبی و سبز هر دو رنگ هایی با انرژی خوب هستند؛ که در فنگ شویی اهمیت خاصی دارند. به لحاظ فنگ شویی رنگ آبی یادآور عنصر آب است. یکی از شاخصه های این رنگ صلح و آرامش بود و باعث می شود تمرکز اشخاص بالا رود. رنگ آبی تیره نیز علاوه بر آرامش بخش بودن از نظر فنگ شویی، نشان دانش و متانت نیز می باشد. بنابراین توصیه می شود که به جهت رعایت اصول فنگ شویی، از سنگ مرمر آبی در کنار مرمر سفید استفاده کنید. ترکیب این دو رنگ انرژ ی آسمان را به شما جذب خواهد کرد.

در علم فنگ شویی، رنگ سبز نماد عنصر چوب می باشد. از نظر این علم رنگ های متعلق به عنصر چوب، جاذب سلامتی و پیام آور صحت هستند. در مورد رنگ سبز هم باید گفت که در فنگ شویی جز رنگ های عنصر چوب بوده و پیام اور و جاذب سلامتی می باشد. این رنگ انرژی بدن شما را متوازن می کند. پس با انتخاب سنگ مرمر سبز در طراحی فضای داخلی خانه خود، انرژی سلامتی را جذب کنید.

طراحی دیوار با سنگ مرمر آبی

اسلب های سنگ مرمر آبی و سبز

پس از استخراج سنگ از معدن، لازم است که سنگ ها در کاخانه تولید سنگ برای عرضه به بازار، آماده شوند. برخی از این عملیات عبارت اند از؛ برش، صیقل کاری، اضافه شدن اپوکسی روی سطح سنگ و غیره. این عملیات که مدرن ترین آن روش اسب است علاوه بر زیباتر کردن سنگ، بر کیفیت و دوام آن نیز می افزاید. گفته می شود که طول عمر سنگ اسلب دو برابر سنگ های معمولی است. بنابراین سنگ های اسلب نسبت به سایر سنگ ها قیمت بیشتری دارند. امروزه اغلب سنگ های مرمر آبی و سبز به صورت اسلب تهیه می شوند. شما می توانید با خرید سنگ اسلب مرمر آبی و یا سبز از کیفیت چند برابری آن اطمینان حاصل کنید. در باب قیمت اسلب سنگ مرمر آبی و سبز باید گفت که قیمت این سنگ ها بر اساس ابعاد و ضخامت متفاوت خواهد بود.

تنوع طرح و رنگ سنگ مرمر سبز و آبی

اغلب مواقع سنگ مرمر سبز به صورت ترکیبی با مرمر سفید به بازار عرضه می شود. اما ممکن است مرمر سبز را در کنار سایر رنگ ها نیز ببینید. به عنوان مثال ممکن است سنگ مرمر سبز را در کنار رنگ های صورتی، عسلی و یا طلایی ببینید. مرمر سبز با رگه های طلایی و صورتی یکی از زیباترین مرمرها می باشد. همچنین اگر سنگ مرمر سبز دارای رگه های قهوه ای باشد؛ به آن مرمر جنگلی گویند.

سنگ مرمر آبی هم شامل طیف رنگی گسترده ای است. آبی روشن، آبی تیره و آبی متمایل به طوسی رایج ترین مرمرهای موجود در بازار می باشند. اغلب سنگ های مرمر آبی عرضه شده به بازار سنگ، با رگه های طوسی یا سفید همراه هستند. این ترکیب مرمر آبی را به سیاره زمین بسیار شبیه می کند. در واقع شما با اجرای این سنگ می تواند یک زمین کوچک در فضای خود داشته باشید. اما می توانید مرمر آبی را با طرح های خاص تر تهیه کنید. سنگ مرمر آبی با رگه های عسلی و مشکی و غیره بر جذابیت طراحی شما خواهد افزود.

تنوع رنگ سنگ مرمر آبی

قیمت و معادن سنگ مرمر سبز و آبی

این دو نوع سنگ مرمر جزو گران ترین انواع به شمار می روند. همانطور که پیش تر ذکر شد؛ سنگ مرمر آبی و سبز علی رغم زیبایی، در طبیعت کمیاب است. به همین دلیل طبیعتا قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. خصوصا اگر طرح های خاص تر آنها را انتخاب کنید. با این حال قیمت سنگ مرمر به عوامل زیادی بستگی دارد. اما این را در نظر بگیرید که به طور کلی قیمت مرمر آبی پس از مرمر سفید خالص، در رتبه دوم قیمتی قرار می گیرد. همچنین در اغلب موارد مرمر آبی از انواع عسلی و پرتقالی سنگ مرمر گران تر است.

ایران یکی از غنی ترین معادن مرمر آبی و سبز با کیفیت جهان را دارد. سنگ مرمر آبی و سبز در ایران از تنوع طرح و رنگ خوبی برخوردار است. استان های آذربایجان شرقی، کرمان و اصفهان بهترین منابع سنگ مرمر سبز ایرانی را در خود جای داده اند. همچنین سنگ مرمر آبی در معادن استان های ارومیه و چهارمحال بختیاری وجود دارد.

  • شما می توانید جهت خرید و مشاوره پیرامون انتخاب انواع سنگ مرمر آبی و سبز با کارشناسان درکاو تماس بگیرید.