امروز در این پست قصد داریم شما را با سنگ فرش پلیمری و کاربرد آن آشنا و نگاهی کوتاه و گذرا داشته باشیم .قبل از شروع بهتر است بدانید که در حال حاضر برای دکوراسیون داخلی و خارجی از سنگ فرش پلمری به خاطر جذابیت و جلوه خاصی که دارد کمک میگیرند .خیلی از افراد به خاطر این که سنگ فرش پلیمری ذات سازگار با فضاهای بیرون دارد در طراحی های خارجی از آن استفاده می کند.

در این مقاله هدف این است که تا حدودی به موارد مطرح شده زیر پاسخ مناسب داده شود:

  • تعریف از سنگ فرش پلیمری
  • خصوصیات ومزایای سنگ فرش پلیمری
  • انواع متفاوت سنگ فرش پلیمری
  • حصوصیات و خواص سنگ فرش بتنی
  • کارایی و عملکرد کف پوش بتنی

کاربرد سنگ فرش پلیمری

جنسی که سنگ فرش پلیمری دارد ازبتن است و تقریبا برای مکانهای خاص و پر رفت و آمد همانند پارکینگ کارایی دارد .در محیط های دیگر که میشود از پوشش بتنی استفاده کرد بندگاهها بوده که دارای کارایی بالا و کیفیت بسیار عالی می باشد.همینطور در ادامه میتوان برای مکانهایی که تردد و رفت و آمد بسیار زیاد است و ممکن است محل تردد و عبور ومرور عابر پیاده باشد هم کف پوش بتنی گزینه ای خیلی خوب است.چون این این کف پوشها هم استقامت و قدرت خیلی بالایی در برابر این گونه موارد دارند و هم کمتر دچار خرابی شده و خیلی کم براثر مرور زمان ممکن است دچار فرسایش شوند.از سنگ فرش بتنی پیشنهاد شده است که برای کف پله ها نیز استفاده گردد و حتی در برخی موارد توصیه شده است برای جاهای خیلی گرم مثل پالایشگاه پمپ بنزین و جایگاههای سوخت می تواند به عنوان پوششی مستحکم و مقاوم در نظر گرفته شده و بهره وری گردد. از دیگر موارد مورد استفاده یک گزینه مناسب برای  سرعت گیرهای موجود در اتوبان و جاده و بزرگراه و همچنین ایستگاه ها بوده که معمولا به خاطر دوام بالا و پوشش مناسب از کفپوش بتنی استفاده می شود و در انتها برای جاهایی که شیب تند داشته و پیچ های پر خطر دارد نیز بهترین گزینه بوده و تا امکان بسار زیاد سرعتها را کاهش می دهد.

سنگ فرش پلیمری چیست و موارد کاربرد آن کدامند؟

تاریخچه سنگ فرش ها

اما ببینیم ماهیت سنگ فرش پلیمری از کجا بوده و در چه کشورهایی رایج است؟ اولین کشورهایی که از این که موفق شدند از این سنگ فرش استفاده ای بهینه انجام دهند روسیه ،ایتالیا، بریتانیا و ترکیه بودند و همچنین اولین انسانهایی که از زیبایی این سنگ فرش بهره جستند رومیان بودند که توانستند طولانی ترین جاده ای که با سنگ فرش پوشانده شده را در رم بسازند و بستر یک راه ایمن را برای محل عبور و مرور افراد در جاده ها فراهم کنند.

جالب است بدانید که سنگ فرش های از زمانهای خیلی دور مورد استفاده بوده و از سنگ های طبیعی برگرفته شده که به صورت منظم ونا منظم در کنار هم قرار دارند و در بیشترین جایی که استفاده می شود خیابان ها می باشد و امروزه خیلی از خیاباهای زیبا و پیشرفته و مدرن جهان از سنگ فرشهاپوشانده شده است.

در زمان های خیلی دور بیشتر مواقع از سنگ فرش ی به نام کوبیک بهره می گرفتند که هم دارای مقاومت و استحکام بالایی بود و هم در رنگهای متنوع مثل سبز ،سفید، پرتقالی ،خاکستری و مشکی و قرمز تولید می شد در ادامه این مطلب باید بگوییم که سنگ فرش گرانیتی نیز جزءسنگهای یکدست و یکنواخت است.

مزایای استفاده از سنگ فرش ها

یکی از مزیت های سنگ فرش در این است که وقتی از آن استفاده می شود مخصوصا در هوای بارانی دیگر خبری از گل و لای وجود ندارد همچنین وقتی که در مکان های خشک و گرم زندگی میکنید گرد و خاکی وجود ندارد تا موجب آزار و اذیت شود.

در دوران های دور چون وسیله حمل و نقل اسب بود گزینه سنگ فرش بهترین مورد بود چون اسب ها به راحتی در این جاده ها در حال حرکت بودند و همچنین با صدایی که از تماس با زمین ایجاد میشد نشان از این بود که مسافری در راه است .کلا در گذشته از سنگ فرش هایی مانند موزاییک پلیمری بخاطر ماندگاری بالایی که نسبت به بقیه سنگ فرش ها داشتند در جاده به صورت متداول زیاد استفاده می شد.

در کنار مزایایی که سنگ فرش ها دارند معایبی هم دارند که در زیر خلاصه ای کوتاه از آنها بیان شده است:

اولا بدی استفاده از سنگ فرش ها در جاده این بود که باعث سر و صدای خیلی زیاد می شد اما جاده های سنگ فرش شده نزدیک منازل ساختمانی را می پوشاندند که کمتر سر و صدا کمتر ایجاد کند.

نتیجه گیری

در دوران گذشته برای جاده ها سنگ فرش استفاده می شد ولی در حال حاضر برای محیط هایی مثل پیاده رو ها و حیاط ها و….از این پوشاننده بهره میگیرند.به این دلیل که سنگ فرش پلیمری هم کیفیت بالا و هم طرح و رنگ و تنوع بالایی دارد.

معروفترین طرح های سنگ فرش های پلیمری عبارتند از :ویبره ای ،پازل، موج های شکسته ، پرسی، موج شکل، طبر، آی، کنگره، شش ضلعی، یاس قرمز، شیار مانند، آلستوم، طرح ستاره ای، پرسی مخصوص نابینایان و همچنین پرسی در ابعاد و رنگهای مختلف مثل پرسی 20 *10 طوسی و قرمز یا پرسی با ابعاد 20 *20 به رنگهای زرد و طوسی و رنگهای زیبا و شکیل پوست ماری به رنگ قرمز ،کوبیک صخره ای، آجری، بتنی ،واش ،پوست ماری به رنگ طوسی و شیارهای مخصوص نابینایان می باشد.