• سیمان
  • شن  و ماسه
  • فوق روان کننده بتن
  • رنگ با توجه به سلیقه
  • قالب سنگ مصنوعی که قالب ها متنوع می باشد و با توجه به نیاز و کاربرد انتخاب می شود .
  • میز ویبره
  • میکسر
  • گرم خانه

ساخت سنگ مصنوعی

مراحل تولید سنگ مصنوعی

در زیر به مراحل تولید سنگ مصنوعی اشاره کرده ایم:

در ادامه بحث به مراحل تولید سنگ مصنوعی نگاهی مختصر و مفید داریم:

مرحله اول:

در مرحله اول باید به ترکیب مواد که مهم هستند دقت کرد به این صورت که ابتدا مواد خشک همانند شن و ماسه را به اندازه معلوم ومشخص که بیشتر مواقع سه به یک بوده را باهم مخلوط میکنند و باهم ترکیب کرده  و از میکسر استفاده می شود زمانی که باید در نظر گرفته شود دو الی سه دقیقه لازم است تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد از اینکه به صورت کامل مخلوط و قاطی و ترکیب شدن آب را کم کم به مواد اولیه اضافه می کنیم.

لازم به یادآوری است که دقت به این مسدله که ملاتی را که به دست آمده حتما باید گلوله و لوله ای شکل شود و ملات حالت نم داشته و نم آن روی دست حتما بماند.در ادامه رزین را با توجه به اندازه ای که از قبل مشخص شده و معمولا یک در صد وزن سیمان است را اضافه کرده و سپس به انتظار شل شدن کامل ملات می میانیم و بعد تمامی موا که میکس شد حدود چهار تا پنج دقیقه با هم مخلوط می شوند.

مرحله دوم:

دومین قسمت کار موادی که اماده شده بودند در قالب های مخصوص ریخته و خیلی بهتر می شود که تمامی سنگ هایی که تولید می شوند به یک اندازه باشند و ملات ها نیز به انداره و یکسان و یکدست در قالب ها ریخته و قالب بندی شوند.

مرحله سوم :

چیزی که در مرحله سوم بشدت مور نیاز است میز ویبره می باشد به این روش که قالب ها را حتما پر از ملات کرده و روی میز ویبره قرار داده تا تقریبا سی تا چهل ثانیه روی میز جای گیرد.

مرحله چهارم:

اما در مرحله چهارم موادر آماد شده در قالب ریخته شده و در زمانی مشخص روی میز ویبره بروده است هم اکنون وقت آن رسیده که قالب ها به خانه فرستاده و در قفسه های مورد نظر قرار بگیرند و به خاطر اینکه بهتر نتیجه بدهند روی هرکدام نایلون کشیده تا به مدت یک شبانه روز بماند.

مورد بعد اینکه اگر قصد تولید موزائیک را دارید بهترین کار این است که بین آن شیشه و سرامیک قرارد و با این حرکت امکان خروج بخار از ملا را داده اید.ضمنا این مسدله مهم را نیز باید بدانید که گرمخانه در دسترس شما باید دمایی بین بیست و پنج تا سی درجه داشته اما این دما هرگز نباید کمتر از 25 باشد چون سنگی تولید نمی شود و ضمنا اگر بیشتر از 30 در جه باشد در انتها بجای کار خول یک سنگ مصنوعی پوک به دست خواهیم آورد.

مرحله پنجم:

در اخرین مرحله قالب ها از گرم خانه در آمده و ملات های به دست آمده را به آرامی از قالب خارج می کنیم.

هنگام تولید سنگ مصنوعی باید به نکاتی توجه داشت:

زمانی که انتهای کاری که انجام شده حالت کپک داشت باید این مورد را بدانید که در خاک و یا سیمان شما آهک قرار دارد و همچنین حتما باید از آب شیرین درون آن استفاده می شده است.

وقتی از روان کننده استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که مقدار را به اندازه مشخصی استفاده کنید چون اندازه کم و زیاد نیز  ممکن است در آخر کار مشکل دار شود.

هنگامی که قصد دارید به ملات آب اضافه کنید حتما و صد در صد توجه کنید تا به ملات آب اضافه شود و ضمنا آب کم استفاده شود تا اگر لازم شد مجدد به آن آب اضافه کنیم.

موردی که مهم و با اهمیت است اینکه در زمان تولید سنگ مصنوعی همانطور که قبلا هم گفته شد حتما قالب ها در زمان مشخص و از قبل تعیین شده روی میز ویبره قرار بگیرند چون در غیر این صورت اگر زمان بیشتری اختصاص داده شود حتما آب و سیمان از هم جدا می شوند.

در نهایت لازم است بدانید که از آب و خاک خیلی زیاد استفاده نکنید.