۸ راه خلاقانه برای استفاده از سنگ طبیعی در منزل

۸ راه خلاقانه برای استفاده از سنگ طبیعی در منزل

برای اینکه فضای داخلی و خارجی منازل مسکونی شیک و لوکس به نظر آید و در عین حال طبیعی به نظر برسند نیاز به افکار بکر، تجربه مهارت زیاد و همچنین مشورت با افراد با تجربه در این زمینه است. ما شما را با یکی از بهترین و ساده ترین روشها و در عین چالش برانگیزترین کارها برای فضای منزل آشنا کرده که از چه مواد و متریالی که هم موجود در طبیعت باشد و هم مانند سنگ طبیعی عمل کند، نشان خواهیم داد. با استفاده از سنگ طبیعی، می‌توان طرح های منحصر به فرد و چشم نوازی را ایجاد کرد، تا آن امکان از حالت معمولی و عادی خود خارج شود.

۸ ایده خلاقانه برای استفاده از سنگ طبیعی در منزل جهت ایجاد یک فضای شیک و لوکس

در ادامه  به منظور خلق ایده، در مورد نحوه استفاده از سنگ طبیعی در دیزاین منزل، راه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم، پس با ما در صنایع معدنی درکاو همراه باشید.

استفاده از سنگ طبیعی در ویترین‌های دیواری

یکی از علایق که تقریبا در بین بیشتر افراد دیده شده است این است که وسایل گران قیمت و تزئینی خود را در معرض نمایش عموم قرار دهند.روش و ایده ای که هم جالب است هم استقبال کننده زیادی دارد این است که ساختن ویترین های دیواری در سالن پذیرایی و مهمانی که آن هم به وسیله مصالح ساختمانی خاص مثل سنگ طبیعی باشد. شکل و تعدا این قفسه ها می توانند مطابق با نظر و سلیقه شخصی خود شما انجام شود. به عنوان مثال می‌توان از سنگ‌های با طیف رنگی بژ (قهوه‌ای روشن) جهت زیبایی و گرمی‌ بخشیدن به این مکان استفاده کرد.

دیوارهای ترکیبی سنگی در منزل

یکی از بادوام ترین و با کیفیت ترین مصلح ساختمانی که برای ساخت و ساز بسیار کاربرد دارد سنگ طبیعی است. با اطمینان از دوام و ماندگاری طولانی مدت سنگ‌ها، می‌توان از آن‌ها در فضاهای باز منازل به عنوان مثال دیوارپوش حیاط خلوت یا تراس خانه استفاده کرد. علاوه بر ایجاد جلوه زیبا، استفاده از سنگ به عنوان پوشش دیوار اضافی، می‌تواند امنیت و استحکام بنا را افزایش دهد.

جذابیت دیوار اتاق نشیمن با سنگ طبیعی

یکی از کارهای بکر که باعث میشود روحیه شما در منزل تازه و خوب باشد این است که با استفاده از سنگ طبیعی در اتاقها و مخصوصا اتاق نشیمن فضای گرم و دل نشین و صمیمی را برای خود و خانواده رغم بزنید. اگر پوشش شما برای دیوارها از سنگ می باشد پیشنهاد می شود کف منزل از کف پوش براق استفاده شود تا بیشتر به چشم بیاید.

اتاق سرگرمی، یک ایده خلاقانه

یکی از کارهای جالب و جذابی که طراحان و معماران داخلی امروزه انجام میدهند و بعنوان کاری نوین محسوب می شود تغییر در قسمتی از منزل می باشد مثلا یکی از اتاقها که معمولا تلویزیون در آن قرار دارد به اتاق سرگرمی تبدیل می شود که پیشنهاد ما به شما این است که فضای انجا را به وسیله سنگ های طبیعی تزئین کنید. این تزیینات می‌تواند بر حسب سلیقه مشتری در قسمت بالا یا پایین تلویزیون نصب گردد.

استفاده از سنگ طبیعی در راهرو و ورودی منزل

در دنیای امروز که معماری به صورت مدرن ارائه می شود طراحان به روش بسیار خلاقانه از ترکیب سنگ مرمر برای کف ورودی منزل و از ماسه سنگ برای دیوار پوش استفاده میکند که به جذابیت کار اضافه می کند. این ترکیب، بافت متفاوتی را برای راهرو و ورودی منازل مسکونی ایجاد می‌کند.

فضای سبز و محوطه بیرونی با گلدان های سنگی

اگر طرفدار و علاقمند به پرورش گل و گیاه هستید بهتر است از گلدانهای سنگی برای گیاهان خود استفاده کنید. این نوع گلدان‌ها نه تنها ماندگار هستند، بلکه در مقابل آب و رطوبت نیز مقاوم‌اند. علاوه بر این، نگهداری از آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر است، زیرا نیازی به تعمیر و مراقبت چندانی ندارند.

کفپوش سنگ طبیعی در فضای باز

پیشنهاد اکثر طراحان برای کف پوش استفاده از سنگ مرمر یا گرانیت می باشد.البته انواع دیگر از سنگهای طبیعی نیز موجود ستند که می توان از آنها برای کف استفاده کرد؛ محوطه بیرونی و حیاط مورد استفاده قرار دهید.یکی دیگر از زیبایی کار طراحان استفاده از سنگریزه ها برای گیاهان تزئینی می باشد که به آنها جلوه میدهد.

پوشش سنگ بین کابینت‌ها در آشپزخانه

سنگ طبیعی می تواند همانند سایر سنگها گزینه مناسبی برای  آشپزخانه باشد. به کاربردی سنگ طبیعی در بین و بالای پیشخوان کابینت از پیشنهادات طراحان ساختمان است.زمانی که از سنگ طبیعی برای آشپزخانه استفاده کنید کیفیت رابالا برده اید جون منجر به حفاظت از کابینت در مقابل رطوبت خواهد شد یکی دیگر از مزایای آن ایجاد ظاهری زیبا مدرن و جذاب در آشپزخانه می شود.